Ikoula

4,2 / 5 88 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • KvK-nummer: 61140392
Openingstijden
  • 24 uur per dag / 7 dagen per week
Website screenshot Ikoula

Overall score

4,2 / 5 88 ervaringen

Totaal (88)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (4)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Over iKoula
iKoula is een Frans webhosting bedrijf dat zich met name op dedicated server en VPS richt. Het bedrijf iKoula is tevens eigenaar van een eigen datacenter in Frankrijk. iKoula is opgericht in 1998 en heeft momenteel ruim 25 duizend klanten en host ruim 35 duizend websites. Sinds de overname van de Nederlandse webhoster Ermis is iKoula een stuk duidelijker aanwezig in Nederland. De website en support zijn dan ook volledig in het Nederlands beschikbaar.

iKoulad biedt webhosting aan vanaf €1,99 per maand, een VPS vanaf €12,99 per maand en een Dedicated server (XEON) vanaf €29,99 per maand.

Ervaringen en klachten over iKoula
Heb jij een webhosting pakket bij iKoula of een andere cloud dienst? Dan horen we graag hoe dit bevalt, denk hierbij zowel aan de kwaliteit van de hosting, het gebruikersgemak en de klantenservice. Deel je ervaringen in een review zodat andere gebruikers weten wat de voor- en nadelen zijn van deze webhoster.

Ervaringen 88 op 9 pagina's

Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ikoula was voorheen Ermis. De meeste (niet recente) reviews zijn nog van de Ermis-periode, toen de service en kwaliteit inderdaad uitstekend was. Na de overname door het Franse bedrijf Ikoula zijn ook de recensies van Ermis gewoon overgenomen en dat geeft een sterk vertekend beeld. De hoge gemiddelde waardering komt voort uit de Ermis periode en dat is niet meer van toepassing. Lees dus alleen recente recensies! Dat zijn de werkelijke Ikoula recensies!Ik was een zeer tevreden klant van Ermis en heb na de overname een Ikoula WordPress pakket afgenomen voor een aantal van mijn websites. De Ermis helpdesk bleef bestaan als ”Ikoula Nederland” en dat gaf mij wel vertrouwen; de uitstekende service die ik van Ermis gewend was. Maar al na ca. 2 maanden moest ik noodgedwongen verhuizen naar een andere hoster omdat de technische kwaliteit en service van Ikoula ernstig onder de maat was. Ik heb meer dan 30 jaar ervaring met veel verschillende hosters en heb nog nooit zo'n beroerde hoster meegemaakt!Het begon met langdurige downtime die niet werd opgemerkt door Ikoula. Het was duidelijk dat er geen monitoring van de shared hosting webservers was. Na vele uren downtime moest ik zelf Ikoula bellen/mailen om hen hierop te attenderen. Uiteindelijk werd hierop gereageerd, vervolgens ging het weer even goed maar de server ging steeds weer down voor langere tijd.Uiteindelijk (na ca. 3 weken!) leek de downtime wat minder te worden maar toen begon het volgende probleem: mijn WordPress sites verzonden geen e-mail meldingen meer, dus formulieren etc. werkten niet meer, klanten kregen geen feedback en beheerders geen systeemmeldingen. Dit lag niet aan mij of aan de WordPress configuratie maar aan de Ikoula server in Frankrijk. Ook hierover heb ik herhaaldelijk gebeld/gemaild maar daar werd niet- of pas na een week op gereageerd en het probleem werd niet opgelost.Uiteindelijk heb ik al mijn accounts bij Ikoula/Ermis opgezegd en ben verhuisd naar een andere hoster. Tijdens die verhuizing kwam ik erachter dat al mijn domeinregistraties opnieuw betaald moesten worden, terwijl ik deze nog maar pas geleden voor een jaar had vooruit betaald. M.a.w.: Ikoula ontvangt domeinregistratie betalingen voor 1 jaar maar betaalt dit vermoedelijk zelf per maand/kwartaal aan SIDN. Als er dus tussentijds een hostingaccount wordt opgezegd, vervallen ook je domeinregistraties terwijl die wel voor 1 jaar vooruit zijn betaald aan Ikoula maar dus niet geheel zijn doorbetaald aan SIDN. Op die manier verdwijnt het geld voor de resterende periode blijkbaar in de zak van Ikoula en zit je als ex-klant met verlopen domeinregistraties of dubbele kosten als je er tijdig achter komt en nog kunt verlengen.Ik heb hier een mail over gestuurd waarin ik schreef dat ik het wel netjes zou vinden als dit verschil zou worden terugbetaald, zeker gezien alle voorgaande storingen, frustraties en noodgedwongen verhuizing omdat storingen niet- of veel te laat worden opgelost en er niet adequaat wordt gereageerd op mijn gegronde klachten. Na een week nog geen reactie op dit bericht, dus nogmaals een reminder gestuurd. Toen ik ook hierop geen reactie kreeg, heb ik besloten om deze review te plaatsen. Ik hoop dat hierdoor andere mensen gewaarschuwd zijn en zich niet laten foppen door de positieve reviews die dus nog stammen uit de tijd van Ermis (vóór de overname door Ikoula).Overigens vind ik het echt heel triest voor de “Ermis-crew” die voorheen altijd uitstekende service had verleend. Blijkbaar heeft Ermis een grote fout gemaakt door met Ikoula Frankrijk in zee te gaan; steeds meer klanten verhuizen naar andere hosters. Ik ben ervan overtuigd dat Ikoula Nederland (de oude “Ermis-crew”) van goede wil is, maar zij zijn afhankelijk van Ikoula Frankrijk voor het oplossen van server problemen. Mijn klachten werden door hen steeds doorgegeven aan Ikoula Frankrijk maar Ikoula Frankrijk besloot steeds om daar niets mee te doen. Dat was voor de mannen van Ikoula Nederland ook heel frustrerend. Ondertussen is het zo ver dat Ikoula Nederland niet meer reageert op klachten. Blijkbaar kunnen zij de klachtenregen niet meer aan.Sorry jongens van Ermis / Ikoula Nederland… Ik wens jullie veel sterkte met de strijd tegen de “Franse muur” en hoop dat jullie nog een oplossing vinden door met een ander bedrijf in zee te gaan die zijn klanten wel serieus neemt. Ik ben echter te veel tijd, geld, klanten en geduld verloren om dit af te wachten. Al vind ik dat ik nog steeds recht heb op restitutie/compensatie; er wordt niet meer gereageerd op mijn berichten hierover. Dan neem ik mijn verlies maar en schrijf deze review om anderen te waarschuwen. Wat Ikoula (Frankrijk) betreft, heb ik een kort en bondig advies: “Rien ne va plus!”.
dinsdag 29 november 2016
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer slechte beschikbaarheid van de mailserver. Vorig weekend, was geen email verkeer mogelijk via de webmail. Op een servicecall wordt pas na een week gereageerd. Dit weekend ligt de server er weer uit. Abominabel slecht.
zaterdag 12 november 2016
Perizonius
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De meest waardeloze hoster, die ik ken. Halve service, updates worden zomaar uitgevoerd en daarbij persoonlijke veranderingen verwijderd, e-mails verdwijnen na server-verhuizing en DNS instellingen worden gewoon overschreven. Een aanvraag om ze terug te zetten komt terug met "hebben we gezien en zal niet meer voorkomen", maar gedaan wordt niks.
woensdag 9 november 2016
de B.
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wij zijn bij Ermis (nu Ikoula) klant maar sinds de overname zijn we erg ontevreden over de service die Ikoula te bieden heeft. Meerdere malen lag onze website eruit, ik heb direct nadat ik hier achter kwam contact gezocht met de supportafdeling van Ikoula maar het duurde dagen voordat ik ook maar 1 reactie kreeg. Ook toen ik via Sales, de chat op de website en "bel me terug" nog eens teruggebeld. Ik vind dit erg slordig en slecht en ga dus ook op zoek naar een andere hosting.
maandag 7 november 2016
Bakker
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik was een zeer tevreden klant bij Ermis, maar sinds de overname door Ikoula is zijn de ervaringen fors negatiever: de website werkt nog wel maar daar is het mee gezegd. E-mail problemen (door server verhuizing?), en er is niet gecommuniceerd over hoe ik van Ermis nu naar de Ikoula portal moet, en hoe mijn nieuwe hostingpakket er uit ziet? Tijd om over te stappen...
zaterdag 5 november 2016
Bazelmans
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na 5 jaar bijzonder goede ervaringen met Ermis is het sinds de overname door Ikoula gedaan met de betrouwbaarheid, service en informatievoorziening. De zgn "24/7 support" is geopend op werkdagen van 9:00-13:00 en 14:00-17:30. Mijn website is plotseling verdwenen; de POP3 en SMTP servers zijn van naam veranderd en hebben daardoor geen geldig certificaat meer. DirectAdmin beheerpagina bestaat plots niet meer. Ik heb spontaan/onterecht is diskgebruik van 280%. Geen aanrader: ik ga op zoek naar een ander.
woensdag 26 oktober 2016
Pendavingh
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na overnamen van Ermis door Ikoula zijn er verschillende changes geimplementeerd met downtime. Communicatie voor- en achteraf veel minder goed dan bij Ermis, veel fouten (email verdwijnen (tijdelijk), geen emails meer beveiligd zenden/ontvangen op domein met certificaat op het domein).
vrijdag 14 oktober 2016
van Haastrecht
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Deze jongens staan altijd voor je klaar, voor spoedgevallen zelfs op de meest onmogelijke tijden. Ze zijn goed bereikbaar en er is altijd persoonlijk contact. Problemen hebben ze in no time opgelost. Snelle en zeer goede service dus. They've got your back.
maandag 14 december 2015
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Altijd een snelle reactie en behulpzaam.
zaterdag 21 november 2015
Sluijsmans
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De beste ervaring tot nu toe o.a. goede online beveiliging, service gericht en betrouwbaar.
vrijdag 20 november 2015
Bostock
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Ikoula? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met het privacybeleid van Webhosters.nl

Direct naar:

Webhosting

IKL Basic

€ 1,99 /maand
  • Opslag: 10 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Onbekend
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja