LeaseWeb

1,0 / 5 22 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • KvK-nummer: 30141839

Review score

1,0 / 5 22 ervaringen

Totaal (22)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (1)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Over Leaseweb

Over de afgelopen jaren hebben we niet zo veel nieuwe recensies meer ontvangen over Leaseweb van gebruikers, de laatste recensies zijn wel aan de negatieve kant. Positief bij Leaseweb is dat we direct op de homepage een livechat zien en dat alles er goed bij staat en up to date is, dat zien we wel eens anders. Bij Leaseweb hosting kan je onder meer terecht voor VPS hostingShared Hosting, maar ze bieden nog veel meer mogelijkheden zoals colocatie.

Heb jij ervaring met Leaseweb als hostingpartij dan zouden we het erg leuk vinden als je die met ons zou kunnen delen. Zo kunnen wij weer andere mensen helpen met hun keuze voor de beste webhosters.

Je kan natuurlijk ook altijd gebruik maken van onze hosting vergelijker als je nog twijfelt of dit een goede hosting partij voor jou is.

Ervaringen 22 op 1 pagina's

Pas op niet doen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Geen klant worden. Ze halen allerlei truukjes uit de kast zodat je zogenaamd niet opgezegd hebt. Dingen zoals een OS opnieuw installeren veranderen zogenaamd de prijs terwijl dit nergens staat, ubuntu 14 naar ubuntu 22. Ze zijn vervallen tot een buitenlandse organisatie die wat mij betreft er hele vieze praktijken op na houdt hoe ze met hun klanten omgaan. alles om maar geld binnen te harken. En ik was jarenlang klant. Nooit meer!!!!!
woensdag 20 december 2023
Carlo
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Waardeloze partij
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Waardeloze partij. Communicatie slecht, duurt in sommige gevallen weken voordat ik antwoord krijg op tickets. Moet ook vragen om antwoord. Volgens mij snapt de helft ook niet wat hosting is en wat voor diensten zij leveren. Zonder te communiceren een cPanel maand contract omgezet naar een jaarcontract wat gelijkt loopt aan een rack. Blijkt dus na twee jaar een jaarcontract te zijn. Drie keer willen wijzigen met heel veel moeite. Twee keer gelijk gekregen dat het om een maandcontract ging, maar nu de laatste keer dat er buiten het jaarcontract kan worden verlaagd. cPanel licenties zijn voor een klant van ons. Tickets liepen in datums steeds op in meerdere weken tot maanden. Qua tijd al meerdere werkdagen ingestoken om aan te tonen dat het maancontracten zijn. Credit nu voor de 2de keer al niet op orde. Moet er weer om vragen. Onze back-up locatie in Philis Schuberg midden in ons jaarcontract opzeggen en laten verhuizen naar dezelfde hall waar wij al een rack hebben in Iron Mountain. Heel veel onduidelijkheid of het verschillende carriers waren. Rack was verdwenen uit ons portal met alle bijbehorende reverse DNS’en. Rack was verwijderd en later weer toegevoegd, maar zonder alle data. LeaseWeb dacht dat we hadden opgezegd. November 2021 werd er onderhoud gepleegd aan de stroomvoorziening waarbij één van de 2 PDU’s er 10 uur uit ligt. In 2 weken tijd 4 e-mails moeten versturen om te vragen welke PDU, omdat de tijd begon te dringen om de servers om te zetten. Op de laatste e-mail pas reactie.
dinsdag 7 december 2021
Max Tillmann
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
horrible terms of service, watch out
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Carefully check if the rates you end up paying are the same as advertised. In our case I noticed the same prices we are paid higher than on the website. probably due 'hidden costs'. Also the terms to cancel things are NOT 1 month at this provider, but somewhere between 2-16 months. So if you cancel 1 month prior and there is no way for Leaseweb to provide any service they will force you to pay in full. These are probably 2 important things to keep in mind when considering this provider. Have a great day all.
maandag 25 mei 2020
A. vd Horst
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Horrible customer support.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Horrible customer support. Their billing system does not work. Spontaneously issued 3 invoices for the same product. Contacted them 6 times, and every time the first reaction is that I have to pay (again!), then they say indeed I don't have to pay, but refuse to cancel their bogus invoices. Then I get a threatening automated notification and the cycle repeats. Also, old hardware. Slow SSD's with terabytes of mileage and 3 years of hours. Avoid, avoid!
dinsdag 31 maart 2020
Rustam Abdullaev
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Slechte support en vaak storingen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Heb een tijd een aantal vpsen gehad en die hadden regelmatig storingen en daar krijg je niks voor vergoedt. Vergeet je 1x optijd te betalen, krijg je meteen 62 euro 'boete' om je kiezen. Geldwolven zijn het. Support is trouwens ook erg traag.
dinsdag 10 september 2019
Mike
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Support om van te huilen, geld terug doen ze niet aan
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Uit nieuwsgierigheid een VPS afgenomen bij LeaseWeb, de prijzen waren iets gunstiger dan mijn huidige provider. De server draaide prima tot ik een IPv6 adres nodig had, LeaseWeb loopt hierop zover achter dat het een week taak is om zoiets toe te voegen. Dag 1: Om gebruik te maken van een IPv6 adres moet je een support ticket openen, het beantwoorden van deze ticket duurt gemiddeld 4 dagen. Dag 4: Een antwoord ontvangen, hierbij is de helft van de ticket genegeerd en ontvang je een KB artikel waarin uitgelegd wordt hoe je dit moet aanvragen. Antwoord terug gestuurd dat ik een aanvraag gedaan heb met de benodigde gegevens zoals in de reactie van de ticket staat. Dag 8: Wederom 4 dagen later een antwoord welke range ik wens, ook dit stond in de eerste reactie van de ticket. Hierop besloot ik de VPS te annuleren omdat ik als consument 14 dagen bedenk tijd heb, hierop wil ik dus liever me geld terug. Dag 12: De opzegging is verwerkt, maar, omdat ik met de voorwaarden akkoord ben gegaan heb ik geen recht op teruggave van het betaalde bedrag. En als ik toch een klacht wilde indienen moest ik met een advocaat een brief opmaken en toesturen (voor nog net geen €20) wat dus niemand doet op kleine bedragen.
dinsdag 28 mei 2019
Erik K.
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Terrible Company!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
When you lease your rack-space from Leaseweb, chances are that you will be placed in the AMS01 DC, which is the IronMountain DC in Haarlem. This is a decent data-center, with all the facilities you would expect from a modern day DC. Be advised that Leaseweb itself is a terrible company. Leaseweb has absolutely terrible first line support representatives which are very rude, incompetent and arrogant. After dutch business hours, the level of support even worsens. Getting through layers and layers of first-line liars in order to get requests through requires lots of effort. Even for menial tasks. It seems that there is no inter-departmental communication at all in Leaseweb. Furthermore, leaseweb's not-functional DC access management panel is terrible. You should avoid this company at all costs if you value your time and money. Do not entrust your assets to this incompetent company.
dinsdag 4 december 2018
Aviel
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
01-09-2013 Regelmatig storing. Nu toevallig vandaag al meer dan 3 uur uit de lucht door DC storing. Je wordt absoluut niet op de hoogte gebracht van de ontwikkeling. Vaak verwezen naar een site die een keer in de twee uur wordt geupdated (als je geluk heb). Als je naar hun belt of vragen stelt, wordt je vrij snel afgekapt en doorverwezen naar hun site. Al met al hele slechte ervaring over met name stabiliteit en bandbreedte en zeker hun voorzorgsmaatregelen bij stroomuitval. Wij overwegen ten zeerste om na het einde van onze contract naar een ander te gaan.
dinsdag 1 oktober 2013
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik koos Leaseweb (LW) voor mijn prive VPS vanwege het gebruik van VMware, het grote netwerk en de gunstige prijzen voor de Express cloud producten. Mijn VPS draait er nu ongeveer een jaar, en meestal zijn er geen problemen, maar ik ben er niet tevreden over. Er zijn meerdere storingen geweest die gerelateerd waren aan de storage. Het ergste was een grote storing die veroorzaakt werd door een mislukte update van hun storage platform, waardoor mijn VPS niet minder dan 12,5 uur down was. Ik kreeg er alleen een minimaal berichtje over. Mijn ervaring met de klantenservice bij LW is dat je in principe niet geholpen wordt. Je krijgt minimale notificaties of verklaringen over wat er mis gaat. Zo was er laatst een DDOS waardoor mijn VPS plat lag, okee, kan gebeuren, maar LW informeert je bijvoorkeur *niet* over zulke dingen. Als je flink zeurt bij de klantenservice krijg je uiteindelijk wel excuses en een verklaring, maar het is erg reactief. De performance van de VPS is op zich OK, maar IO is zoals te verwachten bij de Express cloud nogal matig, zeg ongeveer 5x trager dan wat je bij fatsoenlijke storage zou krijgen. CPU cycles zijn OK, geen 'steal time'. Door de herhaalde storingen en slechte klantenservice ga ik in ieder geval weg bij LW.
vrijdag 27 januari 2012
van Velzen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De zaken rond Mamjo.com kan Leaseweb vrij weinig schelen. als ik bij hun abuseafdeling een klacht deponeer weigeren ze ook maar een vinger uit te steken naar de klant die hiervoor verantwoordelijk is. op mamjo.com worden zomaar adressen geplaatst.. zeer schandalig dat leaseweb enkel naar politie wijst en vervolgens geen data uit wilt leveren aan de politie. Van mijn part mag heel Leaseweb failliet!
donderdag 3 november 2011
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer goed, snelle professionele oplevering. Beschikbaarheid en kwaliteit zijn goed. Prijs is absoluut concurrerend, met name ook als je veel bandbreedte (TB's) per maand nodig hebt kom je niet snel ergens goedkoper uit. Vergeleken met onze vorige aanbieder betalen we nu 3,6% voor verkeer. Aanrader!
dinsdag 9 augustus 2011
Post
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 2
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Snel, accuraat en klantvriendelijk!
maandag 25 juli 2011
Souren
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 2
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer professionele club. De geleverde service is uitmuntend. Altijd binnen een paar uur reactie en actie. Aanrader.
maandag 25 juli 2011
Bos
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 2
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Heb bij leaseweb 2 dedicated servers. Zeer goede ervaring. Servers zijn altijd online en weinig problemen gehad.Prijs is ook netjes. Voorheen DirectVPS, Versio etc. gehad die niet goed waren. Zeer tevreden klant dus.
zaterdag 28 mei 2011
Hussain
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 2
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wij hebben een betaalde factuur maar toch weigert Leaseweb onze site online te zetten. Zonder enige vorm van verwittigen hebben ze de server afgesloten, zodat onze e-commerceshop nu down is en wij dus geen inkomsten hebben. ZEER slechte ervaring dus met leaseweb
vrijdag 23 april 2010
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Voor het hosten van websites van klanten huur ik meerdere servers LeaseWeb. Bij wisselingen of uitbreidingen werken ook de opzeggingen - van te klein geworden servers - prima. Een en ander wordt netjes bevestigd en de facuur daarna klopt ook gewoon. Wanneer je vragen stelt over (zéér weinig voorkomende) storingen, krijg je eerlijk en netjes antwoord. Nette overzichtelijke interface om de server op afstand te herstarten en het dataverkeer in de gaten te houden. Enige minpuntje is de interface voor het registreren van domeinnamen; dat doe ik dan ook elders. Overigens is LeaseWeb hiervan op de hoogte en heeft aangegeven met een verbetering van deze interface te komen. Prima partij om mee samen te werken.
maandag 27 oktober 2008
Edde Beket
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
We maken nu ruim 2 jaar gebruik van de diensten van Leaseweb (colocation, hosting, domain registration) en wij hebben eerlijk gezegd niets te klagen. We hebben enorm kunnen snijden in onze kosten en de service is uitstekend. Leaseweb werkt erg service gericht en het zijn niet van die jongens die metersdikke facturen gaan sturen als je eens een vraag hebt of advies wilt hebben. Dat werkt erg fijn en geeft een vertrouwd gevoel.
maandag 4 februari 2008
Paul Brekelmans
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
We laten nu vijf jaar onze server hosten door LeaseWeb en zijn al die tijd erg tevreden. Zeer capabale mensen die de weinige storingen die zich hebben voorgedaan snel wisten op te lossen.
maandag 4 februari 2008
Michiel Mosterd
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Leaseweb is een professioneel en deskundig dienstverlener. Met name hun datacenter (EVO) in Haarlem heeft daaraan bijgedragen. Door jarenlange ervaring, opgedane kennis en expertise te hergebruiken in dit datacenter heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Ook in het exceptionele geval van een calamiteit wordt er adequaat gereageerd en gehandeld. Zowel in operationele als financiele zin. Ook de tarieven voor hosting en housing zijn meer dan concurrerend te noemen. Voordeel van Leaseweb is tevens dat zij een zeer grote voorraad servers van Dell en Zelf-bouw op de plank hebben liggen en tevens veel Cisco componenten. Hierdoor zijn zij in staat snel te schakelen, maar ook een klant snel te ondersteunen. Dit geldt overigens ook voor kleinere verbuiksartikelen als patchkabels, harddisken etc. Totale waardering van de webhosting provider = Goed Afhandeling van de bestelling(en) = Uitmuntend Beschikbaarheid van de diensten = Goed Kwaliteit van de diensten = Goed De (telefonische) ondersteuning = Goed De prijs en kwaliteit verhouding = Uitmuntend
donderdag 10 januari 2008
Fred van der Teems
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds kort draaien wij bij Leaseweb. Op de website is weinig info te vinden over instellingen e.d. Een forum, FAQ of een howto zou het leven makkelijker maken (en waarschijnlijk minder belastend voor de support organisatie) Tot dusver een aantal keer support nodig gehad van Leaseweb en tot dusver zijn wij uitermate tevreden. Goede en snelle response op per e-mail gestelde vragen. Ook antwoord buiten kantoortijden ontvangen. Met dit niveau van service zijn wij zeer tevreden. Over overige zaken zoals beschikbaarheid e.d. kan ik nog geen ordeel vellen. Ron van Vliet
maandag 26 februari 2007
Ron van Vliet
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Laatste ervaring was helaas minder goed. Alleen een subdomein inrichten met asp.net 2.0 heeft tot heel wat mails en ergenis geleid. Heb idee dat ze te druk zijn en daardoor slordig werken.
vrijdag 8 december 2006
Theo Janssen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer bekwame, vrolijke club mensen die duidelijk, accuraat en betrouwbaar te werk gaan. Door een grenselose service zijn ze hun tarief ruimschoots waard. Problemen kennen ze niet die lossen ze op. Ik ben blij dat ik zo'n degelijke hostingsprovider heb gevonden in het oerwoud van prijsvechters
donderdag 16 november 2006
L.Peels
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.
Richtlijnen reviews op webhosters.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met LeaseWeb? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice