Een vriendin heeft jaren geleden haar eenvoudige website ondergebracht bij Sylconia. Dat is lang goed gegaan, maar vorige jaar werkte haar website opeens niet meer. Niet te vinden op internet, want er was iets mis met DNS-instellingen. Daar heb je dus een provider voor: die herstelt dat meteen even. Maar zo niet Sylconia, een eenmansbedrijfje waarin gebrekkige technische kennis gepaard gaat met ontbrekende sociale vaardigheden. Op mails werd niet gereageerd, de telefoon was afgesloten. Wel kreeg mijn vriendin rekeningen en dreigbrieven. Tijd om even in te grijpen dus. Ik heb contact opgenomen met SIDN die een noodprocedure heeft voor het geval een provider niet meewerkt aan de verhuizing van een domeinnaam. En nu zit mijn vriendin bij mijn eigen provider, waar ze met haar website kan meeliften op mijn serverruimte. Ze hoeft niks meer te betalen en van die rare man van Sylconia is ze verlost. Overigens blijkt dat bedrijfje inmiddels te zijn overgenomen door een firma uit Luxemburg. Of dat wat is weet ik niet, maar ik zou geen risico's nemen.
donderdag 4 maart 2021
Nico Spilt
Waardeloos
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Probeer al een jaar op te zeggen. Geen telefonisch contact te krijgen. Totaal geen hulp alleen maar het sturen van facturen. Zeer onbetrouwbare partij.
dinsdag 15 december 2020
Roy Jacobs
Na 16 jaar afscheid genomen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ruim 16 jaar lid, zo'n beetje vanaf het moment dat ze begonnen zijn. Helaas is de kwaliteit enorm achteruit gegaan. In het begin was het echt geweldig, zelfs op zondagen loste hij problemen voor mij op als die er waren.
Tegenwoordig kampt Sylconia met veel beveiliging issues, mailverkeer dat gedropt wordt door externe mailservers omdat zijn mailsweepers bekend staan als spammer oid. Hierdoor kampten wij enorm met niet bezorgde e-mails. Dit deed voor mij uiteindelijk de das om.
Jammer om als trouwe klant een bedrijf te moeten verlaten die het ooit zo goed deed, ik hoop bij de volgende minder problemen te hebben. En is nog goedkoper ook trouwens.
woensdag 25 november 2020
Barry
Niet mogelijk diensten op te zeggen bij Sylconia
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb nog een aantal kleine diensten lopen bij Sylconis Opmeer. Al twee jaar meld ik dit via hun portal, krijg ik een ticket echter nooit een reactie.
Vorig jaar kreeg ik echter wel een forse boete voor te laat betalen via een incassobureau 'bill'.
Nu heb ik maar betaald na de derde herinnering. Ik heb al twee tickets echter geen enkele reactie.
Als iemand een tip heeft hoe ik hier vanaf kan komen, hoor ik het graag. O ja, mijn inloggegevens zijn totaal onbekend in de portal. Snap jij het?
dinsdag 23 juni 2020
Mevr. Y.M. Lamers
Buitengewoon slechte klantenservice maakt Sylconia een absolute afrader
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na 14 jaar klant geweest te zijn, heb ik al mijn diensten bij Sylconia opgezegd. De kwaliteit en stabiliteit van de webhosting is de laatste jaren enorm achteruit gegaan, en klantvriendelijkheid is ver te zoeken. De eenmanszaak factureert maar al te graag voor extra 'services', maar zodra je iets wilt opzeggen wordt je volledig tegengewerkt.
Absoluut niet aan te raden dus.
maandag 6 januari 2020
Patrick
Oplichter en een totale hork
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Windows budgethosting sinds 2006. Totaal idioot idee van klantvriendelijkheid heeft deze eenmanstoko. Hij werkt je tegen als je over wilt stappen verwijdert zomaar al je data zonder duidelijk bericht, verschuilt zich achter een portaal reageert dramatisch langzaam en rekent absurde bedragen voor dingen die wettelijk totaal niet in de haak zijn. Ver van wegblijven
dinsdag 23 oktober 2018
Erwin
Beter van niet!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Niet vaak klachten gehad over de geboden service zelf, maar zodra je iets wilt opzeggen laat dit bedrijf zijn andere gezicht zien. Werkt tegen wanneer je je websites wilt verhuizen. Zeer onbehulpzame (niet zelden zelfs onbeschofte) klantenservice en onterechte aanmaningen. Dat gaat ook best een tijd door. Zelfs nu nog heb ik een vordering gekregen via een incasso bureau voor een domeinnaam dat ik al lang geleden, en ondertussen meerdere malen, heb opgezegd.
Blijf hier ver vandaan!
Mocht je twijfelen kijk dan ook eens op Sylconia's facebook pagina naar alle klachten of op andere review sites.
vrijdag 13 april 2018
Patrick Nahr
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Redelijke dienstverlening, tot je het niet eens bent met iets. Ik waagde het om commentaar te hebben op de stilzwijgende verlenging waar dit bedrijf standaard van uit gaat. Zonder mijn toestemming en zonder openstaande rekeningen wordt mijn site beindigt en ben ik mijn domein gewoon kwijt!
Kortom, geen zaken doen met dit schimmige eenmanszaakje.
zondag 4 januari 2015
Vers
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
NERGENS ben ik zo onprofessioneel en brutaal behandeld als bij Sylconia.
Ik doe al jaren zaken met meer dan 20 hosting providers in Nederland, en tientallen providers in het buitenland, dus ik heb vergelijkingsmateriaal.
Dit is DE slechtste host van Nederland. Vermijden.
woensdag 15 mei 2013
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Supersnelle registratie, betaalbaar. Vandaag een wijziging in dns (waar ik niet zoveel van begrijp) aan Sylconia gemaild en binnen een kwartier kreeg ik al melding dat ze het hadden geregeld! Super
maandag 20 augustus 2012
Stokman
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Een goede provider, no nonsense, goed geprijsd.
maandag 27 februari 2012
ten Cate
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer tevreden ervaring en prima probleem afwikkeling.
vrijdag 24 februari 2012
Muller
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Prima en betrouwbare service provider.
Nooit geen problemen gehad.
Geven snelle reactie op vragen via e-mail.
donderdag 16 februari 2012
Jager
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Een provider die zeer snel reageert op problemen en je daarbij helpt het op te lossen.
zondag 12 februari 2012
Zoutendijk
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Website nooit offline;
Support uitgebreid en duidelijk;
Bereikbaarheid prima;
Snelle en persoonlijke reactie op vragen;
Goede webinterface voor beheer account;
dinsdag 7 februari 2012
Polling
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Op alle vragen en zaken wordt snel en professioneel gehandeld. Afspraken worden nagekomen en de service is erg goed. Compliment.
woensdag 10 augustus 2011
Bubberman
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
No nonsense, what you see is what you get. Nooit problemen gehad met deze provider.
dinsdag 9 augustus 2011
Clements
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sylconia is een trouwe partner met snelle en goede service. Als ik iets ter verbetering zou moeten aandragen, dan zou het de overzichtelijkheid van de 'backend' zijn.
dinsdag 2 augustus 2011
Steggerda
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sylconia is een zeer flexibel en meedenkend bedryf, waarbij oplossingen voor de klant voorop staan. Support en communicatie is uitstekend.
Hele goede en vooral snelle service tegen een betaalbaar tarief.
woensdag 20 juli 2011
Gommers
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Bertrouwbaar, economisch, effectief. Goeie zaak.
maandag 18 juli 2011
Verhoeven
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Prima provider.
Bijna nooit problemen, mocht er iets niet goed gaan, wordt er vrijwel direct actie ondernomen. Een echte aanrader!
vrijdag 15 juli 2011
Bouwes
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Website werkt perfect, dank zij Sylconia. Nooit off-line, dus erg betrouwbaar. Ben er blij mee.
vrijdag 15 juli 2011
Hoogma-Konst
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede webhosting met email voor een goede prijs. Geen overbodige mails met ongevraagde advertenties (steeds zeldzamer tegenwoordig).
donderdag 7 juli 2011
Minnee
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Geweldige provider, stabiel en nooit problemen. Als we vragen hebben worden we direct en goed geholpen.
Zoek je een goede provider? Dan ben je bij Sylconia aan het juiste adres
maandag 4 juli 2011
Kuiper
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Snel en accuraat tegen een scherpe prijs
zaterdag 2 juli 2011
van Rens
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Al jarenlang breng ik via mijn domein twee .tk websites onder bij sylconia. Zelf heb ik nog nooit een storing bemerkt, en klachten erover heb ik ook nog nooit gehad. De prijzen zijn alleszins redelijk, kortom een aanrader.
vrijdag 1 juli 2011
Hoogma
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na een gedegen zoektocht naar een goede webhost uiteindelijk terecht gekomen bij sylconia. Ik kan niet anders stellen dan dat ik zeer tevreden ben over de goederen die sylconia levert. Zeer betrouwbaar, up to date en prettig in de omgang.
woensdag 29 juni 2011
Heil
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sylconia is een "strait forward" provider, met snelle service en een goede bereikbaarheid. Ik ben erg tevreden en kan het iedereen aanraden.
maandag 27 juni 2011
van Roijen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer goede hosting provider. Bij vragen altijd binnen 24 uur een degelijk en duidelijk antwoord. Zeer marktconform qua prijs. Daarnaast biedt Sylconia div mogelijkheden om makkelijk een formum of andere veel gebruikte mogelijkheden te implementeren. Overzichtelijk dashboard waar je gemakkelijk je instellingen kunt wijzigen en je dataverkeer kunt monitoren.
zondag 26 juni 2011
Verbeek
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Mijn inziens een goede provider met weinig merkbare down-time.
vrijdag 24 juni 2011
Huijbregtse
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Jaren geleden mijn domein opgericht en nooit omkijken naar gehad
maandag 20 juni 2011
Poortvliet
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede webhosting, duidelijke interface.
Werkt altijd, nog nooit onoplosbare problemen gehad.
Bij vragen altijd via mail te stellen en altijd binnen 1 werkdag antwoord gehad.
Overall zijn wij een tevreden klant van Sylconia
maandag 13 juni 2011
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede webhoster. Veel mogelijkheden snelle toegang tot diensten. Beetje vreemde helpdesk.
zaterdag 11 juni 2011
Morsch
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede ervaring met hosting. Nooit problemen met verbinding. Het admin-panel is duidelijk.
vrijdag 10 juni 2011
Kluver
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Snel, kundig, flexibel.
donderdag 9 juni 2011
Peters
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Beoordeling over Sylconia:
Waardering van de afhandeling van uw bestelling(en): Tevreden
Waardering van de beschikbaarheid van de diensten: Ontevreden
Waardering van de kwaliteit van de diensten: Ontevreden
Toelichting: Zonder mededeling is er een visrusscanner CLAMAV geinstalleerd welke veilige java scriptjes als potentieel gevaarlijk beoordeeld. Scriptjes zijn nodig voor de site maar worden verwijderd. Enkel CLAMAV ziet deze scripts als potentieel gevaarlijk, 37 andere virusscanners niet (serieus getest, waaronder engines van Trenmicro, McAffee, Kasperski, NOD32, etc). Beveiligen van de server is prima, sta ik helemaal achter. Sylconia wil geen uitzondering maken voor die (leesbare) veilige scripts en ook geen verzoek doen aan CLAMAV om deze files te excluden van hun viruspatterns.
Maar omdat wij op een soortgelijke website als deze dezelfde beoordeling hebben gegeven heeft Sylconia ons nu van de server verwijderd. En dat terwijl ik gewoon betaald heb voor een heel jaar. Ook reageert hij niet meer op mijn emails en heeft geen gegronde reden genoemd waarom ik van de server af ben nu. Rest mij niets anders te doen dan te gaan verhuizen of door CLAMAV in te verzoeken deze files te excluden van hun viruspatterns.
Waardering van de ondersteuning (per telefoon, e-mail, etc): Zeer ontevreden
Toelichting: Storings- en daarna klachten afhandeling op onprofessionele en klantonvriendelijk wijze. Telefonisch niet te bereiken.
Waardering van de prijs en kwaliteit verhouding:Ontevreden
Totale waardering van Sylconia: Ontevreden
Ervaring met Sylconia in eigen woorden
Bijzonder jammer dat dit probleem op deze manier wordt afgehandeld door Sylconia. Tot voor dit probleem was wel redelijk tevreden. De server is wat traag maar dat maakt voor het doel van de sites die ik daar heb staan niet zo veel uit. Het huidige probleem noodzaakt mij tot het opzeggen van de contracten als er geen oplossing komt. En zeker ook door de toon van emails die ik heb ontvangen van de support medewerker, tevens eigenaar naar eigen zeggen.
woensdag 26 augustus 2009
Derks
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds ik in aanraking ben gekomen met Sylconia, ben ik ontzettend verrast door de snelle service en goeie prijsverhouding. Ik ben al enkele jaren een blije klant van Sylconia.
Tevens dankzij hun ook in aanraking gekomen met het Unix systeem Fedora.
Zoekt u een betrouwbare en ook nog eens een betaalbare hoster, dan zou ik voor Sylconia gaan!
Met vriendelijke groet,
B.
maandag 12 januari 2009
Brandon
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Top. Vriendelijke hulp. Snel, professioneel en betrouwbaar. Ik had voor Sylconia een slechte ervaring met een andere webhoster (kzal de naam niet noemen) en ben dus zeer blij met Sylconia.
vrijdag 15 december 2006
Myron
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wat een verademing. Snel, zeer snel, behulpzaam en goed.
woensdag 2 augustus 2006
Onno
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Een drie weken geleden gevallen voor een adv van watsnel.nl en na drie weken van frustratie nog steeds geen domeinregistratie.
Maar nu komt het: na me verdiept te hebben in deze site heb ik gekozen voor syrconia en twee faxjes gestuurd.
30 minuten later was tinypete van mij!
Ik ben zo blij.
Ja nu nog site bouwen hehe
woensdag 19 juli 2006
Onno
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na erg slechte ervaringen met mijn vorige provider heb ik 20 hosting providers gemailt met enkele vragen, om te kijken wie het snelste en beste antwoorde. Sylconia antwoorde als eerste en gaf een correct en volledig antwoord op mijn vragen. Dit is helaas niet vanzelfsprekend zo heb ik ondervonden met andere providers. ?lle administratieve zaken zijn in het weekend (!) in orde gemaakt en na een e-mail forward pobleem als 'niet oplosbaar' te hebben afgedaan mailde de helpdeskmedewerker later op de dag uit zichzelf(!) nog na om te melden dat er toch een oplossing voor is. Prima!
dinsdag 27 september 2005
min6
1
Richtlijnen
Wij zien graag dat een Review:
100% eerlijk is.
plus- en minpunten bevat.
details bevat.
Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:
grove/kwetsende taal bevat.
links bevat.
onjuist is.
persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.
Wij maken gebruik van cookies voor het beheer van webstatistieken. Zo kunnen we onze diensten verbeteren en aanpassen aan de wensen van onze bezoekers. Ja, ik accepteer cookiesPrivacybeleid
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.