Mijn.host biedt gratis premium spamfilter voor alle hostingpakketten
Mijn.host staart met de integratie van premium Spamfilters – lees hier hoe je hem instelt en zelf beheert.
Spam goed blokkeren is tegenwoordig vrij ingewikkeld en om dit goed te kunnen filteren zijn geavanceerde systemen nodig. Op basis van feedback van klanten van mijn.host bleek dat met het standaard spamfilter in sommige gevallen toch spam in de inbox terecht kwam. Bij mijn.host proberen ze de dienstverlening voor klanten telkens verder te verbeteren. Daarom is er nu een nieuw spamfilter in gebruik genomen binnen de bestaande infrastructuur.
Er is gekozen om gebruik te maken van de spamfilter software van SpamExperts. Dit is een vrij kostbare premium dienst en SpamExperts is toonaangevend in het filteren van spam. Meer informatie ook bij het nieuwsbericht van mijn.host zelf.
Gratis voor alle hostingpakketten
Omdat ze bij mijn.host vinden dat een goed spamfilter standaard zou moeten zijn, bieden ze vanaf nu het premium spamfilter gratis aan voor alle hostingpakketten!
Hoe werkt het spamfilter?
Het nieuwe spamfilter kun je zien als een extra laag. Hiervoor werd spam afgehandeld door de filter software op de hostingserver zelf. Nu gebeurd dit op aparte servers. Er wordt gebruik van 2 servers (Filtering Servers) gemaakt voor het filteren van e-mail. Deze servers draaien volledig in het mijn.host netwerk, en je mail komt dus niet eerst aan op servers van een derde partij.
Op deze servers draait de geavanceerde software van SpamExperts om je e-mail te filteren. Zodra er een e-mail binnenkomt op 1 van deze servers zal de filtersoftware bepalen op basis van geavanceerde algoritmes of de e-mail gemarkeerd moet worden als spam, of dat het een valide e-mail is. Als de software beoordeeld dat de e-mail valide is, wordt de e-mail vervolgens vanaf de filterserver doorgestuurd naar de uiteindelijke hostingserver (Destination server), waar jouw hostingpakket op draait.
Mocht het spamfilter beoordelen dat de ontvangen e-mail als spam gemarkeerd moet worden, wordt de mail niet doorgestuurd en blijft deze op de filterserver staan in een aparte quarantainemap. Deze e-mails kun je zelf ook inzien.
Bekijk onderstaande video voor een meer technische uitleg hoe het spamfilter werkt. Deze video is in het Engels.
Spamfilter zelf beheren
Het is mogelijk om het nieuwe spamfilter zelf te beheren en in te zien welke e-mails in de quarantainemap staan.
- Log hiervoor in op je hostingpakket in DirectAdmin.
- Klik vervolgens op “Premium spamfilter” onder “Extra Features”.
- Je zal doorgestuurd worden naar een aparte omgeving waarin je het spamfilter kunt beheren. Vanuit dit systeem kun je ook inzien welke e-mails in quarantaine staan, en zonodig de betreffende e-mails alsnog door laten sturen naar je inbox.