Richtlijnen Webhosters.nl
De regels die wij op Webhosters hanteren voor een zo eerlijk mogelijk speelveld, ook daarbij volledige transparantie over onze werkwijze.
Rangschikking van onze top lijsten & voorpagina
Elke hostingprovider heeft zijn eigen specialisatie en doelgroep. Sommige richten zich op bedrijven, anderen kiezen voor lage kosten en proppen de servers vol met zoveel mogelijk websites. Weer anderen bieden uitgebreide service-contracten aan voor webshops met jarenlange ervaring. Daarnaast zijn er hosts die er goed en actief uitzien, maar in werkelijkheid al 10 jaar stilstaan. Ondanks deze grote verschillen, proberen veel providers zich toch te profileren als ‘alles-in-één’ oplossing voor alle klanten. Hier zien wij een rol voor Webhosters.nl – wij willen klanten begeleiden bij het vinden van de juiste match.
Op basis van ondersteuning, prijzen, functionaliteiten, snelheid, doelgroepfocus, gebruiksgemak, duizenden gebruikerservaringen en onze eigen ervaringen geven wij advies over welke host het beste aansluit binnen elke niche.
Echter, er is een belangrijk criterium voor onze ranglijsten: wij richten ons voornamelijk op hosts die een partnerprogramma aanbieden. Dit zit hem in het feit dat we dit een minimale vereiste vinden van een moderne host. Gelukkig hebben de meeste grote en buitenlandse hosts dit goed op orde. Voorbeelden van pagina’s waar wij deze rangschikking toepassen: WordPress Hosting, Website Builders, Snelle Hosting, Goedkope Hosting, etc.
De gebruikers beoordelingen staan los van deze lijsten, wel worden positieve gebruikers beoordelingen gebruikt als basis voor een keuze in de toplijsten.
Samenwerkingen en ons advertentiebeleid
Op Webhosters.nl zijn er samenwerkingen actief, wij werken met veel hosting bedrijven samen via een abonnement. Deze hosting bedrijven hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid om een reactie achter te laten op een review en deze hosts mogen onze Awards van onze onderzoeken plaatsen op de eigen website en op commerciële uitingen.
Wil je zelf als host samenwerken? Kijk dan op deze pagina: Aanmelden bedrijven. (hier kan je ook goed zien wat er verkrijgbaar is als Premium)
Hieronder zie je hoe een dergelijke samenwerking eruit ziet, er staat duidelijk ‘Premium Partner‘ boven het profiel:
Ook zijn er enkele advertentie en banner posities die duidelijk zijn aangegeven via de ‘Adv.’ tag of als banner herkenbaar zijn als reclame.
De gebruikers beoordelingen en de ratings staan los van deze samenwerkingen en advertenties.
Het stimuleren van positieve reviews
Reviews van de partijen op onze website kunnen door de webhosting bedrijven zelf gestimuleerd zijn, het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een webhoster iets aanbiedt om reacties achter laten of waardebonnen verloot onder partijen die recensies achterlaten. Wij stimuleren dit echter nooit en ontmoedigen onze partners om dit actief te doen.
Ook ontmoedigen wij onze hosting providers om selectief klanten door te sturen. Iedereen is gebaat bij eerlijke reviews en wij doen er alles aan om dit de realiteit te maken. Wij laten het niet toe dat de hosting providers op onze site ‘de toon of strekking’ van een review stimuleren. Als dit het geval is of hier vermoeden van is treden wij in contact met het desbetreffende hosting bedrijf. Heb je een voorbeeld hiervan? Stuur dan een mail via ons contactformulier.
Richtlijnen rondom reviews veranderen, hele oude reviews kunnen zijn geplaatst toen er andere regels waren. Let altijd op dit soort zaken als je jouw aankoop laat beïnvloeden door online reviews. Webhosters.nl bestaat al 20 jaar (over ons) toen Geocities nog werd gebruikt om een website te starten en Facebook nog niet bestond. Ook webhosting was toen nog een ander soort dienst dan dat het vandaag de dag is.
Je bent vrij om met invloed van lijstjes en beoordelingen jouw keuze te maken, maar maak wel altijd volledig zelf de uiteindelijke keuze!
Reviews Plaatsen & Moderatie
Wanneer jij een review plaatst op Webhosters.nl willen wij jou graag wijzen op de volgende richtlijnen:
Wij zien graag dat een review:
- 100% eerlijk is.
- Zowel plus als minpunten bevat (in hoeverre dat mogelijk is)
- Details bevat.
Een review wordt afgekeurd of ge-modereert wanneer deze:
- Grove/kwetsende taal bevat / scheldwoorden bevat.
- Links bevat. (je mag wel je eigen site benoemen)
- AI geschreven content bevat.
- Dubbel (of meer) keer geschreven is over dezelfde host.
- Te weinig toelichting bevat
- Onjuist is.
- Persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.
- Bij duidelijke patronen treden wij ook op: Wij doen er alles aan om de reviews 100% eerlijk te houden, als wij een te opvallend patroon herkennen gaan wij ook over tot verwijdering van reviews.
Wij verzamelen op Webhosters.nl reviews die enerzijds worden geplaatst door consumenten / gebruikers van webhosting die op onze site terecht komen en anderzijds consumenten / gebruikers die worden doorgestuurd door de bedrijven naar onze website. Dit kan via e-mails, klantcontact of via de website zelf.
Wij controleren de reviews op echtheid, dit doen wij voornamelijk door de opvallendste fouten er tussenuit te pakken. Ons systeem kan herkennen als er reacties van één enkele IP binnen komt of als er ineens veel positieve reacties binnen komen vanuit één adres. Dit monitoren wij en hier handelen wij ook naar. Ook moet elke review komen vanuit een geconfirmeerd e-mail adres. Wij behandelen zowel negatieve als positieve reviews volledig gelijk.
Meer over hoe Webhosters.nl omgaat met reviews
- Webhosters.nl stelt gebruikers in staat een review achter te laten. Hierbij kunnen zij via een Webhosting bedrijf worden doorverwezen of zelf op onze pagina terechtkomen.
- Elke review moet vervolgens worden bevestigd door het bevestigen van het ingevulde email adres. Dit gebeurt automatisch en vereist het klikken op een bevestigingslink door de schrijver van de review. Hierbij wordt IP-adres en email adres opgeslagen.
- Schrijvers van een review gaan akkoord met ons privacybeleid.
- Negatieve en positieve reviews worden 100% gelijk behandeld. Er is dan ook géén wachttijd voor negatieve ervaringen.
- Reviews worden gelijk geplaatst nadat de gebruiker deze heeft bevestigd.
- Er zijn bedrijven die het schrijven van reviews stimuleren door klanten een vorm van beloning aan te bieden. Wij verwachten van deze bedrijven altijd dat dit onbevooroordeeld gebeurd.
- De volgorde van de reviews op Webhosters.nl is standaard op basis van datum (meest recente review boven).
- De totaal score is een gemiddelde van alle review scores. We gaven eerder een zwaardere extra weging aan ‘nieuwere’ reviews maar hebben uiteindelijk samen met iemand uit de review sector besloten dit toch een gemiddelde te houden. Zodoende is alles makkelijker te analyseren en controleren.
- Deze richtlijnen vormen een belangrijke basis voor het beoordelen en behandelen van reviews, de uiteindelijke behandeling is altijd aan de redactie van Webhosters.nl.
- Klachten over een review kunnen worden gemeld via de klachtenprocedure.