Duitse degelijkheid of gewoon een marketingtruc? Deze hostingreus claimt veel, maar hoe ervaren echte gebruikers de prestaties en service? Duik in onze no-nonsense reviews.
Het is belangrijk om te vermelden dat Strato een ander soort klanten heeft dan minder grote hosting partijen, daarbij hanteren ze bodemprijzen en richten ze zich ook op beginners: waardoor niet altijd alles vlekkeloos loopt of van het hoogste niveau is. Als je echter weinig wilt betalen: gewoonweg een goede keuze. Lees de reviews maar goed door!
het is amzing
Twee keer kort achter elkaar een domeinnaam aangevraagd bij Stato. Beide keren was de domeinnaam achteraf toch niet beschikbaar. In totaal 18 euro overgemaakt verdeeld over twee klantnummers. Nu na drie weken nog geen geld teruggekregen.
Inmiddels de klantenservice eindelijk kunnen bereiken. Die zeggen doodleuk, kan je inloggen voor verificatie. Nee ik kan niet inloggen want ik ben geen klant!
Uiteindelijk na een hoop wikken en wegen zeggen ze het geld 11,97 en 5,98 overgemaakt te hebben. Dit klopt niet want het is nog steeds niet bijgeschreven. Daar komt nog bij dat ze 5 cent te weinig overmaken. Ik verwacht mijn volledige aankoop bedrag teruggestort te krijgen. Ik heb namelijk exact 0,0 minuten gebruikt gemaakt van de diensten van Strato.
Klantenservice gebeld, ja meneer we hebben het teruggestort, of je even kan inloggen op de website voor verificatie?? Wat een onzin. Ik heb het idee dat ik hier gewoon met een partij boeven te maken heb.
Voor mijn kleine bedrijfje wilde ik graag als particulier een website bouwen. Via Strato was dat makkelijk en snel geregeld via de website builder . Tevens had ik een klein probleem, maar dat werd snel en vriendelijk door de klantenservice opgelost. Resultaat prachtige zeer professioneel uitziende website voor weinig geld.
Wij proberen al maanden lang een door Strato geannuleerd pakket retour geboekt te krijgen.
Na 3 mails te hebben gestuurd, waarop geen enkele (!) is geantwoord, kan ik niet anders dan een negatieve review plaatsen.
Geld ontvangen zijn ze goed in. Klantenservice ver beneden maat.
Ik gebruik Strato voor mijn klanten en sinds 2021 loopt alles prima, technische dienst kan nog beter zijn maar tot dit moment alles was perfect en de prijs is ook goed.
Strato is one of the unprecedented Service Provider I dealt with and their service are up to date and reliable also more secure.
Je krijgt meteen echte mensen aan de telefoon als je ze nodig hebt. Je praat niet met een robot. Ze hebben verstand van de materie. Ze zijn ’s avonds en in het weekend ook bereikbaar. De prijs is ook gunstig. Je kunt je pakket zelf samenstellen.
Klant 78197254
Jan Nijhuis
Bij mijn strato webhosting ervaar ik geregeld mails van oplichters die zich voordoen als strato mails over niet betaalde kosten. Ik vertrouw deze webhosting niet meer!
Het kost weinig maar je hebt er weinig aan als je hulp van medewerkers nodig hebt.
Ik overweeg serieus om naar een andere club over te stappen. Veiligheid en gebruiksvriendelijkheid is hier niet op orde.
Voor een project gekozen voor Strato vs andere hostingpartijen waar ik normaal gebruik van maak (lees. Hostnet). Voornamelijk voor de prijs.
Dat raad ik niemand aan. De klantenservice is erg beperkt, kennis van klantenservice is beperkt, documentatie is verjaard. Het heeft me welgeteld 2 uur gekost om de logica van het opzetten van een simpele landingspagina voor elkaar te krijgen. Normaliter heb ik alles binnen 20 minuten voor elkaar.
Belangrijke note is dat klantenservice ophingen omdat ze aangaven dat het niet aan hen lag. Bleek dat het wel aan hen lag. Ik werd geadviseerd de bestanden in een map te uploaden waar het niet in geplaatst moest worden.
Ik moest maar een andere ftp dienst proberen. Terwijl ik Filezilla gebruik. Het programma dat zij ook aanraden.
Dieptepuntje dit!
Gedurende de looptijd zeker niets te klagen en de producten zijn over het algemeen simpel en betrouwbaar.
Dus zolang je klant bent is er geen probleem.
Echter…… :
Na beëindiging van mijn bedrijf heb ik telefonisch mijn contract opgezegd. (Dat vind ik doorgaans wat prettiger en ook beter in de informatievoorziening)
Echter was hier wat fout gegaan en kreeg ik weer een maandelijkse incasso, hierop heb ik terug gebeld en wat bleek: de opzegging bedraagt 3 maanden, dus dit zou niet kunnen volgens deze medewerker.
Hij kon mij ook vertellen dat dat natuurlijk niet gezegd had kunnen worden door zijn collega.
Tot zover begreep ik hem ook wel, maar goed had de situatie uitgelegd dat bedrijf per 31 dec stopte en dus niet zoveel heb aan nog een kwartaal een zakelijke email….
Uiteindelijk een nette oplossing werd aangedragen door de medewerker namelijk dan opzegging per januari, we praten over 5 euro dus daar ga ik dan ook niet moeilijk over doen, immers tevreden klant geweest!
Boter bij de vis en dit probleem is netjes opgelost! 🤗
Maar dan……..!
Na een welverdiende vakantie thuis gekomen met 2 brieven van een deurwaarder. (Niet nader te noemen, dat is voor een andere review 😉)
1 brief met aanmaning voor 3 facturen te weten februari, maart en april.
En de 2e brief met incassokosten want tsja op vakantie dus niet echt op kunnen anticiperen……
Enfin we beginnen maar eens te bellen met Strato.
Hele bovenstaande verhaal uitgelegd, half uur in de wacht, en dan ineens de mededeling “meneer ik versta u heel slecht, kunt u later nog eens proberen weer te bellen” ik zeg: maar we hebben net al ruim half uur gesproken, u zet me 2 keer in de wacht om dingen uit te zoeken omdat het inderdaad allemaal ‘raar’ is wat er gebeurd is, helemaal na uw opmerking dat de vordering uit handen is gegeven omdat de 3 facturen niet bij mij zijn geraakt. (Nu denk ik dat ik toch een beetje gek word…?!🙄) en nu moet ik ophangen en nog maar eens weer bellen?
” Ja dat klopt meneer” (??) en de verbinding word verbroken…..
Zucht……🥺
Volhardend dan nog maar eens terugbellen, ik zal wel gek zijn dan…..
Enfin nu een andere collega gebeld hele verhaal weer uitgelegd.
De medewerker zegt vervolgens in mijn systeem staat dat u alleen in maart contact hebt gehad en in maart de opzegging heeft gedaan en vandaar de 3 openstaande facturen want het is per 3 maanden.
Als ik vervolgens vraag volgens zijn theorie (opzeg 3 maanden) hoe het kan dat ik in zijn systeem enkel in maart contact heb gehad m.b.t. de opzegging en dat ik 3 facturen heb van februari/maart/april (dan zou ik mijns inziens volgens zijn theorie in januari contact moeten hebben gehad…. hey! Januari! Dat klinkt mij inderdaad wel bekend in de oren!).😏
Enfin, kennelijk voor de 2e keer niet begrepen hoe ik telefonisch mijn contract moet opzeggen en ook nog vraag of alles nu afgerond is……
Het kan de beste overkomen kennelijk! 🤭
Maar goed blijft natuurlijk nog over:
De 3 openstaande facturen en incassokosten.
Maar eens verder informeren!
Dus ik vraag de beste man beleefd waar dan de 3 facturen heen zijn gestuurd.
“Die zijn naar uw Strato mail adres verstuurd” dus ik vraag nog: naar het emailadres wat ik heb opgezegd?
“Ja meneer dat klopt” euh…….?? Hmmm nog maar eens vragen dan: dus die zijn verstuurd naar een opgezegd email adres van uw bedrijf waar ik geen toegang meer tot had?
“Ja meneer dat klopt”.
Euhm lichtelijk in mijn hoofd begin ik nu te twijfelen of ik hierna het incassobureau ga bellen of een psychiater want begin nu toch echt te denken dat ik gek word 😲
Dus nog maar eens gevraagd aan de medewerker of mijn volgende samenvatting van het bijna 1 uur durende gesprek klopt:
-> ik heb in december en januari opgezegd, dit is niet gebeurd/niet goed gegaan/of kan helemaal niet want er is een opzegtermijn van 3 maanden.
-> Wel is er een opzegging geweest in maart.
Hierbij geldt een opzegtermijn van 3 maanden?
April/Mei/Juni oh nee wacht…. andersom!
Maart/Februari/Januari huh….?? Euh…nee…. Februari/Maart/April?
Aargh…. nee dat klopt niet, mijn opzegging was toch maart?
Nou ja hier snap ik het ook even niet… volgende conclusie!
-> Strato stuurt de openstaande facturen naar mijn email adres van Strato zelf, waar ik geen inzicht meer in had, of althans tot opzegging van mijn contract: zie bovenstaand conclusiepunt.
-> Tevens bent u van mening dat ik bovenstaande facturen dus überhaupt niet heb kunnen zien?
En tevens kan Strato geen contact met mij opnemen hetzij via een belletje of een brief sturen dat er ergens iets niet klopt, want na opzegging kunt u geen gevens meer inzien in mijn account?
“JA MENEER DAT IS ALLEMAAL CORRECT”
Strato… ik ben toch niet gek?
Of toch wel…..? 😉
P.s. de €11,20 vind ik niet het probleem, bovenstaande vind ik iets problematischer…
Groet,
Arjan.
Wanneer je pakket beëindigd kom je nergens meer in, ook niet in je mailbox. Wij hadden een automatische incasso en krijgen nu 6 maanden later een brief van intrum kosten januari terwijl we een automatische incasso hadden. Klantenservice snapt het niet en kom jeniet verder
Het was eenvoudig in te stellen en in te richten.
Het werkt goed en snel.
Ten opzichte van eerdere ervaringen vind ik dat hier alles duidelijk wordt aangeboden, met makkelijke en nuttige upgrades per product. De sitebuilder valt tegen, de ai opties (je site wordt voor je gemaakt) zien er niet uit, de standaard plaatjes slaan nergens op en de aanpasbaarheid en vooral adaptatie naar verschillende devices is echt heel matig. De site ziet er op een computer bijvoorbeeld aandoet uit, maar op een telefoon wordt alles uit verband getrokken, zijn de letters mega groot etc. Jammer, dit is commercieel niet te gebruiken en nu zit ik vast aan een abonnement. Kortom, qua hosting top, qua sitebuilder zeer matig.
Mijn website was offline gehaald en zou worden verwijderd als ik niet op tijd zou betalen. Door mijn persoonlijke situatie van het heftige korte ziektebed en overlijden van mijn vader en mijn eigen ziektebed, heb ik niet tijdig de jaarlijkse betaling kunnen doen van mijn website. De factuur werd al spoedig doorgestuurd naar het incassobureau Intrum. Dit incassobureau toonde medeleven en was begaan met de situatie en waren bereid om te kijken naar de mogelijkheden voor coulance.
Echter toen ik Strato belde werd er elke keer aangegeven dat ze een groot en Duits bedrijf zijn en met zulke situaties zoals overlijden en ziekte niks kunnen.
Gelukkig waren 2 medewerkers wel begaan en waren bereid om me te helpen. Na wat omwegen en en allerlei onduidelijkheid, is het uiteindelijk voor een deel opgelost. Maar het is spijtig om te vernemen dat wanneer een bedrijf groot is, er dan een groot stuk menselijkheid bij een organisatie verloren gaat!
Het lijkt keer op keer een spel. Is het je opgevallen dat je je gegevens moet intoetsen om überhaupt verder te kunnen. Bij een selecte groep van medewerkers miet je l nog eens opgeven Vreemd. Bij de ander niet. Slecht verstaanbaar Nederlands. Beloven en nooit nakomen van deze groep. Ze spellen hun spel. In begin kan niets. Doen heel moeilijk opeens kan het wel en verwachten dan dat jij hun sls goed beoordeeld. Dus lijkt in scene gezet om die beoordeling te krijgen. Ligt natuurlijk aan het systeem dat verrot blijkt te zijn. Managers zijn onbereikbaar en ze mogen maar aanklooien en valse beloftes doen. Echt puinhoop en zeer slecht op alle fronten. Domeinnaam: regelmatig bestel ik daar een domein. Krijg bevestiging en opeens blijkt het niet waar te zijn. De klant, ik dus moet er weer achteraan. Weer bellen weer geldterug vragen. Duurt weken Het is in 0,9 sec van de rekening hun fouten toegeven en terug betalen. Gaat herl langzaam maar. En dan nog die Duitse email. Onbegrijpelijk. Communicatie. De facturen. Hopeloos onduidelijk. Kortom Strato is opweg naar de uitgang. De klanten raken steeds meer af. Ik ga overstappen En de vele domeinen verhuizen. Hopeloze klant onvriendelijke onderneming!!
STRATO is een heel erg slecht en onbetrouwbaar bedrijf ga niet met hun in zee sinds vorige week hebben hun onterecht mijn diensten geblokkeerd en beëindigd zonder enige grond van reden =ook hebben hun toe zeg gingen gedaan om de diensten terug te activeren sinds vorige week vrijdag onder tussen is het maandag en altijd nog geen enkele actie of reactie van uit STRATO gezien er meer dan 500 website draaien op de servers is er een schade van ruim 2 miljoen euro ik ga STRATO aansprakelijk stellen ga nooit maar ook nooit met STRATO is zee Goedkoop is duurkoop ga niet met hun samenwerken of diensten bij hun afnemen.
Topper en snel
Alles prima en heel duidelijk te gebruiken
Heb meerdere zakelijke sites bij Strato en na upgrade naar een hoger pakket is het een en al ellende. De Helpdesk blijkt totaal incapabel. En er worden geen gespreksnotities gemaakt, dus ik kan hele verhaal steeds opnieuw doen. Terugbelbelofte wordt niet nagekomen. Ik ben bezig mijn sites te verhuizen naar een kundige hostingpartij. Maar wat een teleurstellende ervaring.
STERK AF TE RADEN!
Toen ik begon met Strato had ik nul verstand van wensites en alles wat er mee te maken had. Met Strato is het eenvoudig om je eigen website te maken. Alles wordt goed uitgelegd en is te vinden op de website. Daarnaast is het met de verschillende pakketten mogelijk om met een klein budget al iets heel leuks op te zetten. Niet geheel onbelangrijk vond ik het prettig dat Strato uit Nederland komt.
STRATO biedt een breed scala aan diensten, waaronder domeinregistratie, goedkope hosting, websitebouwers, en cloudopslag (Strato HiDrive). De producten van STRATO zijn betaalbaar, zoals webhosting voor slechts €1 per maand en domeinregistratie voor bodemprijzen in het eerste jaar.
STRATO onderscheidt zich door goedkopere groene hosting op basis van 100% duurzame energie, ISO-gecertificeerde datacenters en sterke beveiliging. Ze bieden bovendien 30 dagen tevredenheidsgarantie en uitgebreide ondersteuning voor WordPress, VPS, en online marketing. STRATO host miljoenen domeinen en websites!