Vimexx is jaren geleden snel populair geworden vanwege toen nog zeer lage prijzen. Maar is het allemaal echt zo goed als het lijkt? Ontdek wat gebruikers écht vinden van Vimexx.
Vandaag snel en adequaat geholpen met mijn vragen via de chat. Fijn om te merken dat hulp op afstand zo snel en makkelijk kan via chat. Geen lange wachttijden en gelijk via de chat begeleid.
Medewerker wist waar hij het over had en kon daarom meteen mijn hulpvraag beantwoorden en samen met mij meteen afhandelen. Zo kan ik gelijk door zonder nog te wachten op een reactie.
Kan dit bedrijf alleen maar aanbevelen.
Je neemt een VPS af die volledig managed zou zijn. Dan gaat er iets mis, wordt er aangegeven dat je het zelf gedaan hebt (terwijl server managed is en ik niet over wachtwoorden beschik) en kunnen ze het oplossen tegen betaling. Een uurprijs van maar liefst € 139,90 exclusief 21% BTW. Bizar!!!
Meedenken gebeurd niet. De nieuwe medewerkers zijn echt enorm slecht. De enige die nog een klein beetje reeel nadenkt en af en toe in oplossingen wenst te denken is Arnoud de rest van het team denkt gewoon niet na. Onwijs slechte service en het bedrijf is absoluut niet meedenkend. Oplossingen aanbieden gebeurt niet. De klantenservice denkt alleen maar in geld, en 9 van de 10 keer heb je zaken zelf veroorzaakt.
Zeer onbetrouwbare partij en ik wil iedereen dan ook graag adviseren om nooit met deze partij in zee te gaan. Ook zijn de servers van Vimexx slecht bereikbaar, hebben vaak downtime en ook status.io en uptimerobot geven slechte conditie van hun diensten weer. En dat voor een managed server.
Sinds kort klant geworden. Heb twee websites, mijn eigen bedrijf en voor een museum. Beide binnen no time geregistreerd opgezet en werkend en alles voor een zeer schappelijke prijs. Paar maal klantenservice benaderd voor wat hulp bij opzetten website en razendsnel behulpzaam antwoord, ook in het weekend. Kortom prima service!
Na een amateuristische migratie i.v.m. overname van Webruimtehosting (waarbij alles jaren perfect heeft gedraait) dreigen met juridische stappen als je het lef hebt om je er negatief over uit te laten, dus hier komt m’n gecensureerde ervaring;
Behalve enorm trage support (24+ tot wel 7 dagen), vele GB’s aan data (accounts én instellingen) kwijt én ruim 2 weken offline (en daarna zelf de problemen mogen oplossen, uiteraard door overstap).. ..daarnaast krijg je een webserver die geen ftps óf sftp aan kan, e-mail alleen via onbeveiligde verbindingen (privacy technisch heel onverantwoord) én ontelbaar resource foutmeldingen!
En de belofte “niet goed, geld terug” die voor aanschaf van het nieuwe pakket was gedaan komen ze óók al niet na.. ..dat is toch oplichting?
Kortom, als je een betrouwbare en stabiele server nodig hebt, kies dan vooral niet voor deze prutsers..
Ik maak al talloze jaren gebruik van de diensten van Vimexx op diverse manieren. Het contact is altijd vriendelijk, er wordt naar oplossingen gezocht en meegedacht. Je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan. In de chat krijg je echte mensen en niet een autobot die urls’s stuurt met de boodschap, zoek het maar uit. Daarnaast zijn ze vriendelijk geprijsd. Kortom voor mij al jaren de beste die de vijf sterren volledig waard is. Mijn complimenten!!
Ik was hier heel tevreden. Je kon hier voor weinig geld een domein en hostpakketje huren maar die tijd is voorbij. Mijn pakket werd zonder overleg geupgrade. In een paar jaar betaal ik nu 100,- euro ipv van 10,-. Een prijsstijging van 1.000 %. Downgraden is onmogelijk gemaakt
45 dagen voor het aflopen van het domein wordt deze automatisch verlengd. Klantenservice wil de bestelling niet annuleren (ookal is het voor de afloop van het domein). Verder heb ik geen notificatie ontvangen dat dit zou verlengd worden.
Na een week hemel en aarde te moeten bewegen om op mijn website weer de SSL beveiliging te krijgen en van de nare disclaimer af te komen, overkomt het mij nu met een tweede website. Vimexx is niet bereikbaar. Je kan een supportmail sturen, maar dat is het dan ook. Ze zouden een chat-mogelijkheid hebben, maar nergens op hun website staat waar je met hen kan chatten. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Excuses voor de eerste keer nooit gekregen, laat staan een genoegdoening voor een week niet kunnen werken met die website. Waar ze hun positieve reviews vandaan halen is me dan ook een grote vraag. Zelf geplaatst door Vimexx?
Ik zou dus ook niets positiefs over Vimexx kunnen schrijven. Zwak is ook dat je alleen uit positieve opties als review kan kiezen.
Ik had een probleem met mijn website door iets wat ik zelf had veroorzaakt. Ik werd ontzettend snel en goed geholpen en daardoor was het binnen no-time weer goed opgelost.
Ik heb via de chat mijn vraag gesteld, direct geholpen.
Ik heb totaal geen kennis van IT, email en domeinen ed.
Ik werd snel geholpen en heel vriendelijk!
Mijn vraag werd zelfs voor mij opgelost, ik hoefde zelf niets aan te passen in mijn domein!
Slechte service en oneerlijke praktijken. Vimexx verlengt domeinen automatisch zonder voorafgaande herinnering en stuurt direct een factuur. Opzeggen is dan niet meer mogelijk, waardoor je verplicht wordt te betalen, zelfs als je het domein niet meer wilt.
Daarnaast verhogen ze de prijzen zonder duidelijke communicatie, en klanten krijgen geen eerlijke kans om hun abonnement te beëindigen. Dit voelt als een bewuste tactiek om mensen vast te houden en extra geld binnen te halen.
Heb je hetzelfde meegemaakt? Meld dit bij de ACM via ConsuWijzer! Hoe meer klachten, hoe groter de kans dat hier iets aan gedaan wordt.
Wederom een geweldige ondersteuning bij het inrichten van mijn account en hostingpakket. direct to the point duidelijke uitleg en samen de stappen doorlopen. Zelfs afgelopen weekend bij het eerste contact over de aanschaf van een domein, was de hulp zeer goed en nu vandaag de verdere stappen om samen tot een goed resultaat te komen.
Dus feitelijk geweldig en perfect.
Snelle & vlotte communicatie, neemt graag de tijd om een probleem te bekijken en op te lossen!
Snel de weg gewezen naar het kunnen herstellen van een domein met een backup.
Ik wordt altijd super goed geholpen, ookal heb ik soms erg domme vragen 🙂
Had voor de grap een .com gekocht voor iemand zijn verjaardag. 45 dagen van tevoren krijg ik een bericht dat het verlengd is en dat ik moet betalen. Geen notifactie niks. Via de service desk krijg ik een link naar de voorwaarden.
Een emailtje van tevoren was netjes geweest. heb andere hosting hier lopen maar dat is nu klaar.
ik zou naar een andere hosting gaan zoals mijn.host
Een bijzonder slechte support. Heb op 14feb een vraag gesteld, krijg reacties met algemene informatie maar geen antwoord. Opnieuw vragen gesteld en na 4 dagen nog geen antwoord.
Ondertussen krijg ik wel een melding dat ik kosten heb gemaakt met een domeinnaam, krijg je gratis en wordt automatisch verlengd. Melding over deze kosten komt nadat je mogelijkheid hebt om domeinnaam te stoppen. Typische sales trucjes die weinig vertrouwen creëren.
Pas goed op bij vimexx ze jatten gewoon je geld. Een VPS bij hun met 150GB Maar krijg heel stuk minder maar ik betaal wel voor 150 GB. Ik heb minder dan 50GB in gebruik aan websites en e-mails. Ik geloof niet dat programma’s van vimexx op de VPS staan 100GB zijn. ik heb voor 100GB 2 maanden voor niks betaald. Van 2 maand is 24 euro voor 100GB maar als ze dat bij alle gebruikers doen dan kunnen wel lekker extra geld verdienen.
Ik vroeg hoe kan dit:
Ik krijg een melding dat het bijna vol zit :
This is an automated message notifying you that the following partition(s) have exceeded the 95% threshold:
Krijg ik als antwoord terug: Dat wil zeggen dat je partitie bijna vol zit. Als er nog ruimte is dan zal systeembeheer dit voor je toevoegen. Dit gebeurt automatisch.
Met vriendelijke groet,
Hjalmar.
Die melding heb ik al 2 dagen terug gekregen en gelijk melding gemaakt dat dit niet klopt. Maar nu heb ik een probleem wil 3 websites over verhuizen maar dat gaat niet zit vol. Je verwacht dat je gewoon 150GB krijgt. Heb ook nog ergens anders een VPS met 150 GB en krijg gewoon 150GB en daar staat veel meer websites op die bij de VPS van vimexx. Net als 2 maanden terug dat ik de VPS ging bestellen had toen wat vragen of dat kon bij de VPS en ze zeggen dat het kan. Ga bestellen ze hebben het geld binnen daarna kan het toch niet en je moet bijna 2 weken wachten dat je de VPS krijgt en op hun website staat levertijd 48 uur. Geld terug vragen kan niet. 500 euro voor niks betaald dat mijn wens niet eens kan. Dacht ik dan toch maar de VPS gebruiken zonder mijn wensen en krijg nu dit probleem kan nu niet verder werken op deze VPS. Nu deze drama weer.
Ik maak al talloze jaren gebruik van de diensten van Vimexx op diverse manieren. Het contact is altijd vriendelijk, er wordt naar oplossingen gezocht en meegedacht. Je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan. In de chat krijg je echte mensen en niet een autobot die urls’s stuurt met de boodschap, zoek het maar uit. Daarnaast zijn ze vriendelijk geprijsd. Kortom voor mij al jaren de beste die de vijf sterren volledig waard is. Mijn complimenten!!
4 jaar geleden klant geworden voor 35 euro pj, vervolgens krijg ik nu facturen van 217 euro per hostingpakket!
2023 was hetzelfde pakket nog 108 euro nu 217 euro! Dat ik, na het zien van de factuur, het pakket wil opzeggen, vinden ze niet acceptabel. Ik moet toch de dure factuur betalen, geven ze aan. Dus als ze het volgend jaar 1000 euro maken, ben je de pineut, moet je betalen, ondanks dat de prijzen nergens op slaan.