Ikoula

4,2 / 5 88 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • KvK-nummer: 61140392
Openingstijden
  • 24 uur per dag / 7 dagen per week
Website screenshot Ikoula

Overall score

4,2 / 5 88 ervaringen

Totaal (88)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (5)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Over iKoula
iKoula is een Frans webhosting bedrijf dat zich met name op dedicated server en VPS richt. Het bedrijf iKoula is tevens eigenaar van een eigen datacenter in Frankrijk. iKoula is opgericht in 1998 en heeft momenteel ruim 25 duizend klanten en host ruim 35 duizend websites. Sinds de overname van de Nederlandse webhoster Ermis is iKoula een stuk duidelijker aanwezig in Nederland. De website en support zijn dan ook volledig in het Nederlands beschikbaar.

iKoulad biedt webhosting aan vanaf €1,99 per maand, een VPS vanaf €12,99 per maand en een Dedicated server (XEON) vanaf €29,99 per maand.

Ervaringen en klachten over iKoula
Heb jij een webhosting pakket bij iKoula of een andere cloud dienst? Dan horen we graag hoe dit bevalt, denk hierbij zowel aan de kwaliteit van de hosting, het gebruikersgemak en de klantenservice. Deel je ervaringen in een review zodat andere gebruikers weten wat de voor- en nadelen zijn van deze webhoster.

Ervaringen 88 op 9 pagina's

Waardeloos
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb het hostingpakket opgezegd per eindbetalingsperiode. Dit duurde nog een maand. De volgende dag was alles gewist. Het domeinnaam was nog geldig tot Juni. Ook weg. Ik had deze in "redirect" gezet voor een overgangsperide.Met de helpdesk kom je niet veel verder. Spreken alleen slecht Engels met een zwaar Frans en Italiaans accent. Zelfs als weg wilt, houd rekenschap met bovenstaande.
vrijdag 11 januari 2019
Ex Klant
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
SLECHT SINDS OVERNAME ERMIS
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds de overname van Ermis door Ikoula is alle service helaas verloren. Geen nederlandse ondersteuning meer maar slecht sprekende fransen die gewoon ophangen wanneer je vraagt naar een persoon die wél engels spreekt en jou ook daadwerkelijk kan helpen met je probleem. Als je al 3 dagen geen email meer kunt versturen naar je klanten snappen zij niet de noodzaak van het runnen van een bedrijf. Wat een onprofessioneel bedrijf zeg!!! Niet doen!
woensdag 7 november 2018
Joyce de Haan
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
slecht slecht slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb jaren geleden het pakket bij Ermis afgenomen. Nu vanaf het begin gewoon gedonder en hele slechte klantenservice. Ik heb dezelfde ervaringen als de meeste mensen nu bij ikoula. verbindingen verbreken, Frans sprekende mensen of gebrekkig engels. Kortom ik heb besloten om naar een beter partij over te stappen
woensdag 5 september 2018
Mir
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Ikoula
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ermis was altijd een betrouwbare partner. Toen Ikoula de boel overnam en de Nederlandse medewerkers de deur wees, is het kommer en kwel. Even bellen hoef je niet te proberen en via de mail krijg je, als het ze uitkomt, een summier antwoord en anders niet. Ikoulaservice is ver onder de maat, als er al service wordt geboden. Ik ga al mijn klanten overzetten naar een ander hostingbedrijf, want de wanprestaties van Ikoula, stralen op mij af. Ik wil langs deze weg iedereen waarschuwen... neem nooit een hostingpakket af van Ikoula.
maandag 20 augustus 2018
A. Beverloo
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
De slechte hosting, veel downtime, slechte service
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Uptime/downtime is 50/50. Customer service antwoord meestal na 2 of 3 weken, met een antwoord wat jou totaal niet helpt. Dit is de slechste hosting company die ik ken.
donderdag 19 juli 2018
Julie
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Slecht, heel slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Klant geweest sinds 2007, nu hard gillend weg.Sinds het overgenomen is door het Franse ikoula is het slecht, erg slecht.Had een account met meerdere domeinen en grote email accounts.Na de overname, email ontzettend slecht, veel vertraging.Zelfs verhuizen naar andere hoster ging slecht omdat direct admin slecht bereikbaar was.
maandag 11 juni 2018
Joop Zetter
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Bedroevend
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Service is werkelijk bedroevend. Op mail en aangemaakte service ticket wordt niet gereageerd. Als ik het service nummer bel krijg ik een Frans sprekend persoon aan de lijn die in gebroken Engels meld "No only France speaking." Toen het sales nummer gebeld en daar een Fransman die gebrekkig Engels sprak. Ze hebben het probleem dat mijn website uit de lucht was niet opgelost. Nu 4 degen later nog geen enkele actie of reactie van ze.
dinsdag 5 juni 2018
Henk
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik kan bevstigen wat je hieronder kan lezen. Uiteindelijk vele jaren tevreden klant geweest bij Ermis maar gisteren 19/10/2017 lagen wij eruit sinds ergens iets na 22:00, we zijn net terug online (09:45), dat is dus nèt geen 12 uur en dàt is er ècht wel vèr over. De nodige actie zal ondernomen worden.
vrijdag 20 oktober 2017
Vandebeek
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ermis was prima, Ikoula is mijn grootste nachtmerrie. Ongelooflijk veel schade geleden doordat mail soms wel en soms niet aankomt, druppelgewijs of weken later. Vandaag heb ik 6 keer gebeld waarvan meer dan 3 keer bijna een uur in de wacht. Vervolgens wordt de verbinding verbroken. Tevergeefs, morgen weer proberen. Absoluut onbetrouwbare partij.
donderdag 24 augustus 2017
Jorissen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds de overname van Ermis door Ikoula is de service bedroevend slecht. Alles wat fout kan gaan, gaat fout. Ik heb er genoeg van en ga een andere hoster zoeken.
donderdag 6 april 2017
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 1

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Ikoula? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met het privacybeleid van Webhosters.nl

Direct naar:

Webhosting

IKL Basic

€ 1,99 /maand
  • Opslag: 10 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Onbekend
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja