Ikoula

4,3 / 5 86 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • KvK-nummer: 61140392
Openingstijden
  • 24 uur per dag / 7 dagen per week
Website screenshot Ikoula

Overall score

4,3 / 5 86 ervaringen

Totaal (86)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (6)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Over iKoula
iKoula is een Frans webhosting bedrijf dat zich met name op dedicated server en VPS richt. Het bedrijf iKoula is tevens eigenaar van een eigen datacenter in Frankrijk. iKoula is opgericht in 1998 en heeft momenteel ruim 25 duizend klanten en host ruim 35 duizend websites. Sinds de overname van de Nederlandse webhoster Ermis is iKoula een stuk duidelijker aanwezig in Nederland. De website en support zijn dan ook volledig in het Nederlands beschikbaar.

iKoulad biedt webhosting aan vanaf €1,99 per maand, een VPS vanaf €12,99 per maand en een Dedicated server (XEON) vanaf €29,99 per maand.

Ervaringen en klachten over iKoula
Heb jij een webhosting pakket bij iKoula of een andere cloud dienst? Dan horen we graag hoe dit bevalt, denk hierbij zowel aan de kwaliteit van de hosting, het gebruikersgemak en de klantenservice. Deel je ervaringen in een review zodat andere gebruikers weten wat de voor- en nadelen zijn van deze webhoster.

Ervaringen 86 op 9 pagina's

slecht slecht slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb jaren geleden het pakket bij Ermis afgenomen. Nu vanaf het begin gewoon gedonder en hele slechte klantenservice. Ik heb dezelfde ervaringen als de meeste mensen nu bij ikoula. verbindingen verbreken, Frans sprekende mensen of gebrekkig engels. Kortom ik heb besloten om naar een beter partij over te stappen
woensdag 5 september 2018
Mir
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Ikoula
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ermis was altijd een betrouwbare partner. Toen Ikoula de boel overnam en de Nederlandse medewerkers de deur wees, is het kommer en kwel. Even bellen hoef je niet te proberen en via de mail krijg je, als het ze uitkomt, een summier antwoord en anders niet. Ikoulaservice is ver onder de maat, als er al service wordt geboden. Ik ga al mijn klanten overzetten naar een ander hostingbedrijf, want de wanprestaties van Ikoula, stralen op mij af. Ik wil langs deze weg iedereen waarschuwen... neem nooit een hostingpakket af van Ikoula.
maandag 20 augustus 2018
A. Beverloo
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
De slechte hosting, veel downtime, slechte service
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Uptime/downtime is 50/50. Customer service antwoord meestal na 2 of 3 weken, met een antwoord wat jou totaal niet helpt. Dit is de slechste hosting company die ik ken.
donderdag 19 juli 2018
Julie
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Slecht, heel slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Klant geweest sinds 2007, nu hard gillend weg.Sinds het overgenomen is door het Franse ikoula is het slecht, erg slecht.Had een account met meerdere domeinen en grote email accounts.Na de overname, email ontzettend slecht, veel vertraging.Zelfs verhuizen naar andere hoster ging slecht omdat direct admin slecht bereikbaar was.
maandag 11 juni 2018
Joop Zetter
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Bedroevend
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Service is werkelijk bedroevend. Op mail en aangemaakte service ticket wordt niet gereageerd. Als ik het service nummer bel krijg ik een Frans sprekend persoon aan de lijn die in gebroken Engels meld "No only France speaking." Toen het sales nummer gebeld en daar een Fransman die gebrekkig Engels sprak. Ze hebben het probleem dat mijn website uit de lucht was niet opgelost. Nu 4 degen later nog geen enkele actie of reactie van ze.
dinsdag 5 juni 2018
Henk
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik kan bevstigen wat je hieronder kan lezen. Uiteindelijk vele jaren tevreden klant geweest bij Ermis maar gisteren 19/10/2017 lagen wij eruit sinds ergens iets na 22:00, we zijn net terug online (09:45), dat is dus nèt geen 12 uur en dàt is er ècht wel vèr over. De nodige actie zal ondernomen worden.
vrijdag 20 oktober 2017
Vandebeek
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ermis was prima, Ikoula is mijn grootste nachtmerrie. Ongelooflijk veel schade geleden doordat mail soms wel en soms niet aankomt, druppelgewijs of weken later. Vandaag heb ik 6 keer gebeld waarvan meer dan 3 keer bijna een uur in de wacht. Vervolgens wordt de verbinding verbroken. Tevergeefs, morgen weer proberen. Absoluut onbetrouwbare partij.
donderdag 24 augustus 2017
Jorissen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds de overname van Ermis door Ikoula is de service bedroevend slecht. Alles wat fout kan gaan, gaat fout. Ik heb er genoeg van en ga een andere hoster zoeken.
donderdag 6 april 2017
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ikoula was voorheen Ermis. De meeste (niet recente) reviews zijn nog van de Ermis-periode, toen de service en kwaliteit inderdaad uitstekend was. Na de overname door het Franse bedrijf Ikoula zijn ook de recensies van Ermis gewoon overgenomen en dat geeft een sterk vertekend beeld. De hoge gemiddelde waardering komt voort uit de Ermis periode en dat is niet meer van toepassing. Lees dus alleen recente recensies! Dat zijn de werkelijke Ikoula recensies!Ik was een zeer tevreden klant van Ermis en heb na de overname een Ikoula WordPress pakket afgenomen voor een aantal van mijn websites. De Ermis helpdesk bleef bestaan als ”Ikoula Nederland” en dat gaf mij wel vertrouwen; de uitstekende service die ik van Ermis gewend was. Maar al na ca. 2 maanden moest ik noodgedwongen verhuizen naar een andere hoster omdat de technische kwaliteit en service van Ikoula ernstig onder de maat was. Ik heb meer dan 30 jaar ervaring met veel verschillende hosters en heb nog nooit zo'n beroerde hoster meegemaakt!Het begon met langdurige downtime die niet werd opgemerkt door Ikoula. Het was duidelijk dat er geen monitoring van de shared hosting webservers was. Na vele uren downtime moest ik zelf Ikoula bellen/mailen om hen hierop te attenderen. Uiteindelijk werd hierop gereageerd, vervolgens ging het weer even goed maar de server ging steeds weer down voor langere tijd.Uiteindelijk (na ca. 3 weken!) leek de downtime wat minder te worden maar toen begon het volgende probleem: mijn WordPress sites verzonden geen e-mail meldingen meer, dus formulieren etc. werkten niet meer, klanten kregen geen feedback en beheerders geen systeemmeldingen. Dit lag niet aan mij of aan de WordPress configuratie maar aan de Ikoula server in Frankrijk. Ook hierover heb ik herhaaldelijk gebeld/gemaild maar daar werd niet- of pas na een week op gereageerd en het probleem werd niet opgelost.Uiteindelijk heb ik al mijn accounts bij Ikoula/Ermis opgezegd en ben verhuisd naar een andere hoster. Tijdens die verhuizing kwam ik erachter dat al mijn domeinregistraties opnieuw betaald moesten worden, terwijl ik deze nog maar pas geleden voor een jaar had vooruit betaald. M.a.w.: Ikoula ontvangt domeinregistratie betalingen voor 1 jaar maar betaalt dit vermoedelijk zelf per maand/kwartaal aan SIDN. Als er dus tussentijds een hostingaccount wordt opgezegd, vervallen ook je domeinregistraties terwijl die wel voor 1 jaar vooruit zijn betaald aan Ikoula maar dus niet geheel zijn doorbetaald aan SIDN. Op die manier verdwijnt het geld voor de resterende periode blijkbaar in de zak van Ikoula en zit je als ex-klant met verlopen domeinregistraties of dubbele kosten als je er tijdig achter komt en nog kunt verlengen.Ik heb hier een mail over gestuurd waarin ik schreef dat ik het wel netjes zou vinden als dit verschil zou worden terugbetaald, zeker gezien alle voorgaande storingen, frustraties en noodgedwongen verhuizing omdat storingen niet- of veel te laat worden opgelost en er niet adequaat wordt gereageerd op mijn gegronde klachten. Na een week nog geen reactie op dit bericht, dus nogmaals een reminder gestuurd. Toen ik ook hierop geen reactie kreeg, heb ik besloten om deze review te plaatsen. Ik hoop dat hierdoor andere mensen gewaarschuwd zijn en zich niet laten foppen door de positieve reviews die dus nog stammen uit de tijd van Ermis (vóór de overname door Ikoula).Overigens vind ik het echt heel triest voor de “Ermis-crew” die voorheen altijd uitstekende service had verleend. Blijkbaar heeft Ermis een grote fout gemaakt door met Ikoula Frankrijk in zee te gaan; steeds meer klanten verhuizen naar andere hosters. Ik ben ervan overtuigd dat Ikoula Nederland (de oude “Ermis-crew”) van goede wil is, maar zij zijn afhankelijk van Ikoula Frankrijk voor het oplossen van server problemen. Mijn klachten werden door hen steeds doorgegeven aan Ikoula Frankrijk maar Ikoula Frankrijk besloot steeds om daar niets mee te doen. Dat was voor de mannen van Ikoula Nederland ook heel frustrerend. Ondertussen is het zo ver dat Ikoula Nederland niet meer reageert op klachten. Blijkbaar kunnen zij de klachtenregen niet meer aan.Sorry jongens van Ermis / Ikoula Nederland… Ik wens jullie veel sterkte met de strijd tegen de “Franse muur” en hoop dat jullie nog een oplossing vinden door met een ander bedrijf in zee te gaan die zijn klanten wel serieus neemt. Ik ben echter te veel tijd, geld, klanten en geduld verloren om dit af te wachten. Al vind ik dat ik nog steeds recht heb op restitutie/compensatie; er wordt niet meer gereageerd op mijn berichten hierover. Dan neem ik mijn verlies maar en schrijf deze review om anderen te waarschuwen. Wat Ikoula (Frankrijk) betreft, heb ik een kort en bondig advies: “Rien ne va plus!”.
dinsdag 29 november 2016
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer slechte beschikbaarheid van de mailserver. Vorig weekend, was geen email verkeer mogelijk via de webmail. Op een servicecall wordt pas na een week gereageerd. Dit weekend ligt de server er weer uit. Abominabel slecht.
zaterdag 12 november 2016
Perizonius
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een review:

  • nuttig is en onderbouwd met details.
  • leesbaar is geschreven zonder teveel gebruik van hoofdletters en/of leestekens.
  • onafhankelijk is geschreven met zowel plus- als minpunten.
  • minimaal uit 30 woorden bestaat.
  • oprecht en open is, wees eerlijk over uw gebruik van de dienst.

Reviews worden afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevatten.
  • beperkt en te kort zijn.
  • afkomstig van marketing bureau en/of commerciele partijen.
  • links bevatten naar pagina’s buiten www.webhosters.nl.
  • onjuiste informatie bevatten.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevatten.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Ikoula? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met het privacybeleid van Webhosters.nl

Direct naar:

Webhosting

IKL Basic

€ 1,99 /maand
  • Opslag: 10 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Onbekend
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja