Ikoula

1,0 / 5 65 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • KvK-nummer: 61140392
Openingstijden
  • 24 uur per dag / 7 dagen per week

Review score

1,0 / 5 65 ervaringen

Totaal (65)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (2)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Over iKoula
iKoula is een Frans webhosting bedrijf dat zich met name op dedicated server en VPS richt. Het bedrijf iKoula is tevens eigenaar van een eigen datacenter in Frankrijk. iKoula is opgericht in 1998 en heeft momenteel ruim 25 duizend klanten en host ruim 35 duizend websites. Sinds de overname van de Nederlandse webhoster Ermis is iKoula een stuk duidelijker aanwezig in Nederland. De website en support zijn dan ook volledig in het Nederlands beschikbaar.

iKoula biedt webhosting aan vanaf €1,99 per maand, een VPS vanaf €12,99 per maand en een Dedicated server (XEON) vanaf €29,99 per maand.

Heb jij ervaring met iKoula als hostingpartij dan zouden we het erg leuk vinden als je die met ons zou kunnen delen. Zo kunnen wij weer andere mensen helpen met hun keuze voor de beste webhosters.

Je kan natuurlijk ook altijd gebruik maken van onze hosting vergelijker als je nog twijfelt of dit een goede hosting partij voor jou is.

Ervaringen en klachten over iKoula
Heb jij een webhosting pakket bij iKoula of een andere cloud dienst? Dan horen we graag hoe dit bevalt, denk hierbij zowel aan de kwaliteit van de hosting, het gebruikersgemak en de klantenservice. Deel je ervaringen in een review zodat andere gebruikers weten wat de voor- en nadelen zijn van deze webhoster.

Ervaringen 65 op 2 pagina's

Verschrikkelijk
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ooit bij Ermis gezeten, maar dat werd overgenomen door Ikoula. Service holt achteruit. Facturen worden dubbel afgeschreven. Mijn hosting was plots offline omdat ze stopten met DirectAdmin (zonder mij daarvan op de hoogte te stellen). Moest een nieuw hosting pakket aanschaffen, terwijl ik mijn DirectAdmin net had verlengd. Nieuwe hosting is verschrikkelijk en traag. Inloggen gaat moeilijk. 2FA Ingesteld en vervolgens kun je niet meer inloggen. SSL certificaat werkt niet meer. Al mijn websites werden niet meer geïndexeerd sinds het nieuwe hosting pakket. Nul technische ondersteuning. Gelijk overstap gemaakt naar een Nederlands provider en al mijn problemen direct netjes opgelost. Het zal mij niks verbazen dat Ikoula binnen de kortste keren failliet gaat.
vrijdag 26 januari 2024
Niek
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Gewoon niet aan beginnen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Toen het nog Ermis was, was het helemaal top. Nu het al een paar jaar Ikoula is, is het niet meer aan te raden. Geen telefonisch contact te krijgen met Nederlandstalige of zelfs Engelstalige support. Nederlandse verkoopafdeling laat ook niets van zich horen. Ik moet nog steeds geld terugkrijgen uit het tegoed wat ik gestort had, maar daar hoor ik ook niets meer over. Domeinen worden zogenaamd voor een jaar verlengd, maar bij verhuizing naar nieuwe provider blijkt dat er maar een paar maanden van vooruit betaald te zijn, waardoor ik nu met dubbele kosten zit voor het verlengen van de domeinen. De toon waarop je beantwoord wordt, is op z'n zachts gezegd kort en klantonvriendelijk. Mogelijk doordat de Engelse taal niet de voertaal is, maar daar heb ik niet voor gekozen, dat heeft Ikoula voor mij gedaan. En de reden waarom ik uiteindelijk weg ben gegaan is dat mijn domein het ineens niet meer deed en ik geen mail meer kon ontvangen. En dat had ik volgens support maar moeten weten omdat ze 1 mailtje een jaar geleden gestuurd hebben waarin letterlijk zowel staat dat ik niets hoef te doen en dat ze een bepaalde dienst gaan stoppen. En dan merk ik nu dat die geschrapte dienst degene was die ik afnam en daardoor dus niets meer bereikbaar was. Echt belachelijk dat ze daar niet vaker over mailen of zelfs actief achter aan gaan om klanten te behouden. Ik ben nu dus gelijk overgestapt naar een andere provider. Helaas dus met flink wat dubbele kosten.
woensdag 8 november 2023
RD
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Ik voel me erg misleid en verraden door IKOULA
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik voel me erg misleid en verraden door Ikoula. Ik heb Ikoula jarenlang gebruikt om mijn bedrijf website te hosten en te domeinen en zoals altijd, voor de datum mijn jaar contract eindigt, heb ik het nog een jaar verlengde dus mijn nieuw jaar contract was al betaald maar Ikoula liet mij helemaal "in de steek " en mijn website was een maand offline dus een maand zonder reclame te kunnen maken voor mijn bedrijf en mijn werk dienst Het Ikoula ondersteuningsteam deed niks om mij te helpen en ik moest iemand buiten Ikoula inhuren voor een oplossingen te vinden bij deze situatie. De meneer technicus, die ik had ingehuurd, had ook geen hulp van Ikoula gekregen en hij kon helemaal niet meer de plug-in maken om mijn website weer online te zetten. Hij bracht uren en dagen bezig om mails te sturen naar de technische ondersteuning van Ikoula welke deed niks om te helpen mijn website weer online te zetten dus.... Ik moest een andere hosting zoeken en mijn verlengd jaarcontract met Ikoula afzetten omdat Ikoula niet meer dienst aan mijn website gaf. Ik heb een brief naar Ikoula gestuurd waarin ik mijn verlengde contract opzegde en er werd mij een terugbetaling beloofd want het probleem gebeurde door het huidige jaar contract en ik had nog steeds 10 dagen voor het nieuwjaar contract te beginnen. Sinds eind augustus, schrijf ik bijna elke week e-mails naar Ikoula, die nog niet heeft gedaan wat beloofd was en tot nu toe heb ik nog geen cent terug op mijn bankrekening gezien. Als ik bel Ikoula, hoor ik naar een geprogrammeerde "robot stem" met instructies die niet waar zijn volgens het "menu". Er is nooit iemand bereikbaar. Ik heb de indruk dat de e-mails ook beantwoord zijn door "robots", speciaal de e-mails van de verkoopafdeling, waarop altijd wordt gereageerd met dezelfde beloftes die niet worden nagekomen. Kordon: mijn klacht hier gaat niet alleen over het geld dat ik terecht terug zou moeten krijgen maar ook over de tijd en energie die van mij ingehuurde technieker en ik verloren hebben zodat mijn website weer online kon en ook over het gebrek aan respect voor de jaren die ik trouw was aan mijn contract met hen was (sinds ze hebben Ermis overgenomen). Ikoula is niet betrouwbaar.
woensdag 11 oktober 2023
Dora Lucia Neves
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
drama bedrijf!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Bij Ikoula heel slechte ervaringen. De "help"desk is bar slecht bereikbaar, antwoorden zijn onduidelijk en lompe communicatie. Nu ook nog een domeinnaam in gijzeling nemen; door een fout van Ikoula zelf, die ze pas na een te betalen bedrag goed willen maken. Schandalige praktijken! Voorheen Ermis; daar was ik heel tevreden over. Maar sinds de overname is het echt heel slecht.
maandag 31 januari 2022
Ineke
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
drama bedrijf...
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De helpdesk is niet telefonisch bereikbaar, de Engels sprekende dame weet niet dat jullie gevestigd zijn in Rotterdam enz. Sterker nog... haar Engelse taal is nog beroerder als een kleuter. Kortom een drama. en we zijn nu ruim een jaar bezig om de website open te krijgen. Steeds worden we van het kastje naar de muur gestuurd. De helpdesk is een drama, de support is nog erger, en de oplossingen zijn niet eens te beschrijven. Kortom..... het kan toch geen jaar duren om een simpele website te resetten.
woensdag 24 november 2021
john
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Ongelofelijk hoe slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Geen klant meer sinds 2016, omdat toen Ikoula Ermis overnam het van kwaad tot erger ging. Dat neemt niet weg, dat ik op onregelmatige basis nog steeds facturen voor hosting en domeinregistratie van ze krijg, terwijl de betreffende domeinen niet eens meer bij hun geregistreerd zijn sinds 2016. Contact opnemen met 'sales' heeft weinig zin, de reactie is dan 'oh, foutje van ons, u kan het negeren... om vervolgens toch ook de herinneringen, laatste herinnering, dreiging met incasso etc. te krijgen. Daarna is het een jaar stil, tot de domeinen opnieuw verlengd moeten worden. Waardeloos bedrijf en volslagen incompetente klantenservice. Wat een verschil met de geweldige service die Ermis vroeger te bieden had. Bedrijf is van 'vijf sterren is niet genoeg' tot 'een halve ster is nog te goed voor ze' gedaald.
zondag 31 oktober 2021
Wilko van der Ploeg
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
iKoula is ZEKER geen Ermis!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Attentie: iKoula is géén Ermis, de eerste heeft de laatst op 11 maart 2016 overgenomen en sindsdien is de service géén ster meer waard. Als de hosting werkt heb je vaak problemen dat je e-mail op oude servers gehost wordt. Die servers staan bekend als spamservers en het kan dus zomaar zijn dat je e-mails afgewezen worden door de ontvanger omdat de hostingservers op backlists staan. Zie ook eerdere ervaringen van anderen tussen 2015 en nu op deze pagina's. Dat kunnen ze vaak verhelpen àls je meer gaat betalen en als je überhaupt al door de 'helpdesk' begrepen wordt. Die laatste is een baken van onbegrip, vaak duurt het dagen voordat je per e-mail uitgelegd hebt wat er mis gaat en als je ze belt wordt je vaak in slecht Engels/Nederlands afgewimpeld onder het motto: Stuur maar een e-mail. Maar er zijn ook uitzonderingen ècht! Ik heb ook eens iemand gesproken die me met een zwaar Frans accent in het Neder-Engels wist uit te leggen wat de nieuwe mailserver was. En dat was in oktober 2019 toen de oude Ermis servers certificeringsproblemen kregen. Wat me meteen op het volgende punt brengt; als klant wordt je werkelijk nergens van op de hoogte gebracht. Een nieuwe service? Geen idee. Een ander klantportaal? Ja dat merk je pas als de oude DirectAdmin niet meer werkt en je een storing bij hen meld. Ga naar de Plesk-interface(?). Certificaat-probleem op de mailserver? Oh, dan moet u het Ermis-protocol/server niet meer gebruiken. De vraag: 'Wist u dat niet dan?' is bij iKoula onbekend, ze weten namelijk al; onze klanten worden niet geïnformeerd dus die vraag hoeven we sowieso niet te stellen. Alléén als er onderhoud aan een server is worden de klanten geïnformeerd. Kortom; zolang het werkt werkt het. Maar... àls er ook maar iets is; technisch met de domein-hosting, e-mail (server, spam) of financieel met betalingen en dergelijke. Maak dan je borst maar nat want onbegrip zal uw deel zijn!
dinsdag 5 oktober 2021
Charlie D.
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Alleen maar ellende
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik was ook een tevreden Ermis klant. Nadat ze werden overgenomen door Ikoula begon de ellende. Regelmatig downtime. Bellen heeft geen zin, je krijgt een slecht Engels sprekende persoon aan de lijn die alleen vraagt of je een ticket wilt aanmaken. Dat ticket wordt vaak slecht beantwoord (Je vraag wordt amper gelezen) of vaak helemaal niet beantwoord. Het lijkt erop dat servers niet worden gemonitord. Wegblijven hier! Nu tevreden klant bij Cloud86
dinsdag 21 september 2021
Conno van Wijk
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Website direct offline bij kleine betalingsachterstand
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Door een minivakantie had ik vijf dagen betalingsachterstand. Ikoula haalt dan METEEN je website en e-mail offline. Als je dan mailt (gelukkig had ik nog een ander e-mailadres) dat je al betaald hebt, vragen ze om BEWIJS dat je betaald hebt. Hoeveel risico lopen ze door erop te vertrouwen dat je hebt betaald en gewoon de website weer online te zetten? Onbegrijpelijk dat ze denken hiermee klanten te houden. Verder heeft iedereen die gebruik maakt van dit domein zeer veel last van spam. Dus niet alleen vanwege klant'vriendelijkheid' maar ook door de lage kwaliteit ben ik volledig overtuigd om de website weg te verhuizen.
donderdag 25 maart 2021
Michael
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Afrader
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ooit begonnen bij Ermis. Dat was uitstekend. Later werd dit Ikoula. Hun goedkope pakketten zitten op gratis mailservers die ook voor spam worden gebruikt. Dat betekent dat je IP-adres regelmatig op de blocklist komt. Je kunt dan naar een deel niet mailen. Afgelopen weken bijna alles bij hun weggehaald. Ik betaal meer, maar ben wel blij dat ik weer bij een Nederlandse provider zit en dat dingen werken.
maandag 11 januari 2021
Frank
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Misleading & not trustworthy
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
I have ordered a dadicated server by Ikoula, they attract the new customers with there cheap prices , I have paid 300 euro for configration, but after 10 days nothing is done correctly when i asked for more help, when you try to reach the tech dept. via telephone call it's gonna end with haning on the phone, i have never being able to speak with someone from tech team only sales, sales only give you promises but no work, I'm really disappointed with all what happend, I have asked for cancelation & full refund but they said we don't do that here. very bad company ( TOTALY NOT RECOMMENDED )
vrijdag 25 december 2020
Aladdin Masoud
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 4 Niet nuttig 0
Ermis was top ikoula slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds 10 jaar lid toen ikoula het heeft overgenomen van ermis is het bergafwaarts gegaan
woensdag 25 november 2020
Ger
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Waardeloze klantenservice, geen Nederlands
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wel een Nederlandse website om klanten aan te trekken, maar voor hulp kun je kiezen uit Frans of slecht Engels. Al diverse keren problemen gehad. Als je een Nederlands e-mailtje naar support stuur, krijg je in het Engels antwoord.
maandag 6 januari 2020
R.A. Steenbergen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Waardeloos!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik ben jaren geleden voor de hosting van een wordpress site bij Ermis terechtgekomen. Sinds de overname door Ikoula is het een grote ramp. Van de een op de andere dag kreeg ik allerlei foutmeldingen. Volgens de (uitsluitend slecht Enegslsprekende Franse helpdesk) moest ik maar een dedicated server nemen. Daardoor moest ik echter ineens meer dan het tienvoudige gaan betalen. Als tussenoplossing zouden ze mijn site migreren naar een snellere gedeelde server voor een geringe bijbetaling. Na de verhuizing werd ik echter direct suspended omdat mijn site de performance van de server te veel beïnvloedde. In plaats van mij te helpen achterhalen wat er aan de hand was, kreeg ik alleen een mailtje met een link naar een Franstalige website waar de dedicated servers op stonden. De maat is vol. Ik zeg de boel daar op en verhuis naar een andere Nederlandse webhoster die wel behulpzaam is.
donderdag 17 oktober 2019
Marcel
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Waardeloos
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb het hostingpakket opgezegd per eindbetalingsperiode. Dit duurde nog een maand. De volgende dag was alles gewist. Het domeinnaam was nog geldig tot Juni. Ook weg. Ik had deze in "redirect" gezet voor een overgangsperide. Met de helpdesk kom je niet veel verder. Spreken alleen slecht Engels met een zwaar Frans en Italiaans accent. Zelfs als weg wilt, houd rekenschap met bovenstaande.
vrijdag 11 januari 2019
Ex Klant
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
SLECHT SINDS OVERNAME ERMIS
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds de overname van Ermis door Ikoula is alle service helaas verloren. Geen nederlandse ondersteuning meer maar slecht sprekende fransen die gewoon ophangen wanneer je vraagt naar een persoon die wél engels spreekt en jou ook daadwerkelijk kan helpen met je probleem. Als je al 3 dagen geen email meer kunt versturen naar je klanten snappen zij niet de noodzaak van het runnen van een bedrijf. Wat een onprofessioneel bedrijf zeg!!! Niet doen!
woensdag 7 november 2018
Joyce de Haan
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
slecht slecht slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb jaren geleden het pakket bij Ermis afgenomen. Nu vanaf het begin gewoon gedonder en hele slechte klantenservice. Ik heb dezelfde ervaringen als de meeste mensen nu bij ikoula. verbindingen verbreken, Frans sprekende mensen of gebrekkig engels. Kortom ik heb besloten om naar een beter partij over te stappen
woensdag 5 september 2018
Mir
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 4 Niet nuttig 0
Ikoula
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ermis was altijd een betrouwbare partner. Toen Ikoula de boel overnam en de Nederlandse medewerkers de deur wees, is het kommer en kwel. Even bellen hoef je niet te proberen en via de mail krijg je, als het ze uitkomt, een summier antwoord en anders niet. Ikoulaservice is ver onder de maat, als er al service wordt geboden. Ik ga al mijn klanten overzetten naar een ander hostingbedrijf, want de wanprestaties van Ikoula, stralen op mij af. Ik wil langs deze weg iedereen waarschuwen... neem nooit een hostingpakket af van Ikoula.
maandag 20 augustus 2018
A. Beverloo
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 4 Niet nuttig 0
De slechte hosting, veel downtime, slechte service
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Uptime/downtime is 50/50. Customer service antwoord meestal na 2 of 3 weken, met een antwoord wat jou totaal niet helpt. Dit is de slechste hosting company die ik ken.
donderdag 19 juli 2018
Julie
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Slecht, heel slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Klant geweest sinds 2007, nu hard gillend weg. Sinds het overgenomen is door het Franse ikoula is het slecht, erg slecht. Had een account met meerdere domeinen en grote email accounts. Na de overname, email ontzettend slecht, veel vertraging. Zelfs verhuizen naar andere hoster ging slecht omdat direct admin slecht bereikbaar was.
maandag 11 juni 2018
Joop Zetter
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Bedroevend
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Service is werkelijk bedroevend. Op mail en aangemaakte service ticket wordt niet gereageerd. Als ik het service nummer bel krijg ik een Frans sprekend persoon aan de lijn die in gebroken Engels meld "No only France speaking." Toen het sales nummer gebeld en daar een Fransman die gebrekkig Engels sprak. Ze hebben het probleem dat mijn website uit de lucht was niet opgelost. Nu 4 degen later nog geen enkele actie of reactie van ze.
dinsdag 5 juni 2018
Henk
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik kan bevstigen wat je hieronder kan lezen. Uiteindelijk vele jaren tevreden klant geweest bij Ermis maar gisteren 19/10/2017 lagen wij eruit sinds ergens iets na 22:00, we zijn net terug online (09:45), dat is dus nèt geen 12 uur en dàt is er ècht wel vèr over. De nodige actie zal ondernomen worden.
vrijdag 20 oktober 2017
Vandebeek
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ermis was prima, Ikoula is mijn grootste nachtmerrie. Ongelooflijk veel schade geleden doordat mail soms wel en soms niet aankomt, druppelgewijs of weken later. Vandaag heb ik 6 keer gebeld waarvan meer dan 3 keer bijna een uur in de wacht. Vervolgens wordt de verbinding verbroken. Tevergeefs, morgen weer proberen. Absoluut onbetrouwbare partij.
donderdag 24 augustus 2017
Jorissen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds de overname van Ermis door Ikoula is de service bedroevend slecht. Alles wat fout kan gaan, gaat fout. Ik heb er genoeg van en ga een andere hoster zoeken.
donderdag 6 april 2017
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ikoula was voorheen Ermis. De meeste (niet recente) reviews zijn nog van de Ermis-periode, toen de service en kwaliteit inderdaad uitstekend was. Na de overname door het Franse bedrijf Ikoula zijn ook de recensies van Ermis gewoon overgenomen en dat geeft een sterk vertekend beeld. De hoge gemiddelde waardering komt voort uit de Ermis periode en dat is niet meer van toepassing. Lees dus alleen recente recensies! Dat zijn de werkelijke Ikoula recensies! Ik was een zeer tevreden klant van Ermis en heb na de overname een Ikoula WordPress pakket afgenomen voor een aantal van mijn websites. De Ermis helpdesk bleef bestaan als ”Ikoula Nederland” en dat gaf mij wel vertrouwen; de uitstekende service die ik van Ermis gewend was. Maar al na ca. 2 maanden moest ik noodgedwongen verhuizen naar een andere hoster omdat de technische kwaliteit en service van Ikoula ernstig onder de maat was. Ik heb meer dan 30 jaar ervaring met veel verschillende hosters en heb nog nooit zo'n beroerde hoster meegemaakt! Het begon met langdurige downtime die niet werd opgemerkt door Ikoula. Het was duidelijk dat er geen monitoring van de shared hosting webservers was. Na vele uren downtime moest ik zelf Ikoula bellen/mailen om hen hierop te attenderen. Uiteindelijk werd hierop gereageerd, vervolgens ging het weer even goed maar de server ging steeds weer down voor langere tijd. Uiteindelijk (na ca. 3 weken!) leek de downtime wat minder te worden maar toen begon het volgende probleem: mijn WordPress sites verzonden geen e-mail meldingen meer, dus formulieren etc. werkten niet meer, klanten kregen geen feedback en beheerders geen systeemmeldingen. Dit lag niet aan mij of aan de WordPress configuratie maar aan de Ikoula server in Frankrijk. Ook hierover heb ik herhaaldelijk gebeld/gemaild maar daar werd niet- of pas na een week op gereageerd en het probleem werd niet opgelost. Uiteindelijk heb ik al mijn accounts bij Ikoula/Ermis opgezegd en ben verhuisd naar een andere hoster. Tijdens die verhuizing kwam ik erachter dat al mijn domeinregistraties opnieuw betaald moesten worden, terwijl ik deze nog maar pas geleden voor een jaar had vooruit betaald. M.a.w.: Ikoula ontvangt domeinregistratie betalingen voor 1 jaar maar betaalt dit vermoedelijk zelf per maand/kwartaal aan SIDN. Als er dus tussentijds een hostingaccount wordt opgezegd, vervallen ook je domeinregistraties terwijl die wel voor 1 jaar vooruit zijn betaald aan Ikoula maar dus niet geheel zijn doorbetaald aan SIDN. Op die manier verdwijnt het geld voor de resterende periode blijkbaar in de zak van Ikoula en zit je als ex-klant met verlopen domeinregistraties of dubbele kosten als je er tijdig achter komt en nog kunt verlengen. Ik heb hier een mail over gestuurd waarin ik schreef dat ik het wel netjes zou vinden als dit verschil zou worden terugbetaald, zeker gezien alle voorgaande storingen, frustraties en noodgedwongen verhuizing omdat storingen niet- of veel te laat worden opgelost en er niet adequaat wordt gereageerd op mijn gegronde klachten. Na een week nog geen reactie op dit bericht, dus nogmaals een reminder gestuurd. Toen ik ook hierop geen reactie kreeg, heb ik besloten om deze review te plaatsen. Ik hoop dat hierdoor andere mensen gewaarschuwd zijn en zich niet laten foppen door de positieve reviews die dus nog stammen uit de tijd van Ermis (vóór de overname door Ikoula). Overigens vind ik het echt heel triest voor de “Ermis-crew” die voorheen altijd uitstekende service had verleend. Blijkbaar heeft Ermis een grote fout gemaakt door met Ikoula Frankrijk in zee te gaan; steeds meer klanten verhuizen naar andere hosters. Ik ben ervan overtuigd dat Ikoula Nederland (de oude “Ermis-crew”) van goede wil is, maar zij zijn afhankelijk van Ikoula Frankrijk voor het oplossen van server problemen. Mijn klachten werden door hen steeds doorgegeven aan Ikoula Frankrijk maar Ikoula Frankrijk besloot steeds om daar niets mee te doen. Dat was voor de mannen van Ikoula Nederland ook heel frustrerend. Ondertussen is het zo ver dat Ikoula Nederland niet meer reageert op klachten. Blijkbaar kunnen zij de klachtenregen niet meer aan. Sorry jongens van Ermis / Ikoula Nederland… Ik wens jullie veel sterkte met de strijd tegen de “Franse muur” en hoop dat jullie nog een oplossing vinden door met een ander bedrijf in zee te gaan die zijn klanten wel serieus neemt. Ik ben echter te veel tijd, geld, klanten en geduld verloren om dit af te wachten. Al vind ik dat ik nog steeds recht heb op restitutie/compensatie; er wordt niet meer gereageerd op mijn berichten hierover. Dan neem ik mijn verlies maar en schrijf deze review om anderen te waarschuwen. Wat Ikoula (Frankrijk) betreft, heb ik een kort en bondig advies: “Rien ne va plus!”.
dinsdag 29 november 2016
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer slechte beschikbaarheid van de mailserver. Vorig weekend, was geen email verkeer mogelijk via de webmail. Op een servicecall wordt pas na een week gereageerd. Dit weekend ligt de server er weer uit. Abominabel slecht.
zaterdag 12 november 2016
Perizonius
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De meest waardeloze hoster, die ik ken. Halve service, updates worden zomaar uitgevoerd en daarbij persoonlijke veranderingen verwijderd, e-mails verdwijnen na server-verhuizing en DNS instellingen worden gewoon overschreven. Een aanvraag om ze terug te zetten komt terug met "hebben we gezien en zal niet meer voorkomen", maar gedaan wordt niks.
woensdag 9 november 2016
de B.
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wij zijn bij Ermis (nu Ikoula) klant maar sinds de overname zijn we erg ontevreden over de service die Ikoula te bieden heeft. Meerdere malen lag onze website eruit, ik heb direct nadat ik hier achter kwam contact gezocht met de supportafdeling van Ikoula maar het duurde dagen voordat ik ook maar 1 reactie kreeg. Ook toen ik via Sales, de chat op de website en "bel me terug" nog eens teruggebeld. Ik vind dit erg slordig en slecht en ga dus ook op zoek naar een andere hosting.
maandag 7 november 2016
Bakker
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik was een zeer tevreden klant bij Ermis, maar sinds de overname door Ikoula is zijn de ervaringen fors negatiever: de website werkt nog wel maar daar is het mee gezegd. E-mail problemen (door server verhuizing?), en er is niet gecommuniceerd over hoe ik van Ermis nu naar de Ikoula portal moet, en hoe mijn nieuwe hostingpakket er uit ziet? Tijd om over te stappen...
zaterdag 5 november 2016
Bazelmans
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na 5 jaar bijzonder goede ervaringen met Ermis is het sinds de overname door Ikoula gedaan met de betrouwbaarheid, service en informatievoorziening. De zgn "24/7 support" is geopend op werkdagen van 9:00-13:00 en 14:00-17:30. Mijn website is plotseling verdwenen; de POP3 en SMTP servers zijn van naam veranderd en hebben daardoor geen geldig certificaat meer. DirectAdmin beheerpagina bestaat plots niet meer. Ik heb spontaan/onterecht is diskgebruik van 280%. Geen aanrader: ik ga op zoek naar een ander.
woensdag 26 oktober 2016
Pendavingh
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na overnamen van Ermis door Ikoula zijn er verschillende changes geimplementeerd met downtime. Communicatie voor- en achteraf veel minder goed dan bij Ermis, veel fouten (email verdwijnen (tijdelijk), geen emails meer beveiligd zenden/ontvangen op domein met certificaat op het domein).
vrijdag 14 oktober 2016
van Haastrecht
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Deze jongens staan altijd voor je klaar, voor spoedgevallen zelfs op de meest onmogelijke tijden. Ze zijn goed bereikbaar en er is altijd persoonlijk contact. Problemen hebben ze in no time opgelost. Snelle en zeer goede service dus. They've got your back.
maandag 14 december 2015
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Altijd een snelle reactie en behulpzaam.
zaterdag 21 november 2015
Sluijsmans
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De beste ervaring tot nu toe o.a. goede online beveiliging, service gericht en betrouwbaar.
vrijdag 20 november 2015
Bostock
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
vrijdag 20 november 2015
Kegels
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Probleemloos. Regelmatige updates. Goede bereikbaarheid. Prijs/Kwaliteit zeer goed
maandag 16 november 2015
quist
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
perfecte service, vragen worden snel beantwoord, regelmatig updates en informatie over de servers, zodat je weet dat er achter de schermen veel gebeurt om nieuwe technieken te kunnen gebruiken
woensdag 11 november 2015
de Waal
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Prima solide hosting. Betrouwbaar en servicegericht.
dinsdag 3 november 2015
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Uitstekend. Heel goede service en prijs.
dinsdag 3 november 2015
Moutsiaras
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer goede service, bestellingen worden direct verwerkt en heb je 's avonds vragen of problemen reageren ze direct op je email.
dinsdag 27 oktober 2015
Sissing
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
zeer correct en behulpzaam in hun contacten met mij als leek.
maandag 5 oktober 2015
kars
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Top bedrijf! Altijd telefonisch bereikbaar zelfs in het weekend! Support is bijzonder compleet, deskundig, vriendelijk en GEDULDIG...! Ben inmiddels al een aantal jaren aangesloten bij Ermis, ik stap nooit meer over. Echt een AANRADER !!!
vrijdag 2 oktober 2015
Vis
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
hele goede service, tot nu alleen maar goede ervaringen. je wordt zelfs op zondagavond teruggebeld !
maandag 14 april 2014
de Gooijer
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
zondag 10 november 2013
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Deze heren hebben mij in korte tijd ongelooflijk goed geholpen. Ondanks mijn eigen ondeskundigheid. Zowel s'avonds als in het weekend! Top!
woensdag 1 mei 2013
van der Heiden
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Deze mannen zijn helemaal top. Of je nou een domein laat registreren, vragen hebt over de hosting, hulp nodig hebt, het maakt niet uit, je hebt binnen no-time bericht/ hulp. Niet verder kijken, gewoon doen. Groet, Alex
donderdag 18 april 2013
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
donderdag 21 maart 2013
Gijssen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Voor ons al jaren een zeer betrouwbaar bedrijf. Als er onderhoud gepleegd wordt,komt er altijd tijdig een email met de informatie. Verder is de site altijd bereikbaar. Waar vind je dat voor zo weinig geld?
maandag 3 oktober 2011
Jaspers
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Vier websites nu onder beheer. Alleen maar positieve ervaringen.
woensdag 9 juni 2010
Kruizenga
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
In één woord Perfect !! Wij hebben verschillende domeinnamen en hostingpakketten bij ze en alles draait voor 99.9% perfect!! Als er iets is wordt je direct, snel en vakkundig geholpen. Hulde, want dat heb ik bij vorige ISP's wel anders mee gemaakt !!
woensdag 24 februari 2010
Wannet
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.
Richtlijnen reviews op webhosters.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Ikoula? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice