Rangschikking

De rangschikking van onze top lijsten doen wij op basis van de ondersteuning, prijzen, functies, snelheid, de focus van desbetreffende hosts, gebruiksgemak, de ratings en ook zeker niet te vergeten: onze eigen ervaringen. Lees onze richtlijnen voor meer info.

Advertentie beleid

Ook webhosters heeft adverteerders, premium plekken en werkt ook samen met partijen waarbij als je doorklikt en je hosting avontuur begint wij als ‘doorverwijzer’ een vergoeding krijgen. We ontkomen niet aan dit soort samenwerkingen om deze website up & running te houden.

STRATO

Premium partner

Duitse degelijkheid of gewoon een marketingtruc? Deze hostingreus claimt veel, maar hoe ervaren echte gebruikers de prestaties en service? Duik in onze no-nonsense reviews.

Positief
o.b.v. 1745 ervaringen
4
Naar STRATO
Naar STRATO
Webhosters-Badge-Bestbeoordeeld2021-top10
Webhosters-Badge-Klantenservice2019-Top10
Webhosters-Badge-Klantenservice2024-NR2
5 star
59%
4 star
21%
3 star
5%
2 star
4%
1 star
11%
Pluspunten
Vriendelijk 26
Reageert snel 13
Komt afspraken na 12
Voldoet aan verwachtingen 28
Telefonisch geholpen 17
Snel opgelost 12
Goede prijs/kwaliteit 32
Verbeterpunten
Sneller reageren 11
Beleefder communiceren 9
Makkelijker systeem maken 23
Notificatie van webhosters.nl

Het is belangrijk om te vermelden dat Strato  een ander soort klanten heeft dan minder grote hosting partijen, daarbij hanteren ze bodemprijzen en richten ze zich ook op beginners: waardoor niet altijd alles vlekkeloos loopt of van het hoogste niveau is. Als je echter weinig wilt betalen: gewoonweg een goede keuze. Lees de reviews maar goed door!

Positief
Alle ervaringen (1745)
Positief
Meest nuttige STRATO ervaringen
perfect

het is amzing

Pluspunten
Vriendelijk
Goede prijs/kwaliteit
Verbeterpunten
Makkelijker systeem maken
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Domein registratie en de onwil tot terugbetalen

Twee keer kort achter elkaar een domeinnaam aangevraagd bij Stato. Beide keren was de domeinnaam achteraf toch niet beschikbaar. In totaal 18 euro overgemaakt verdeeld over twee klantnummers. Nu na drie weken nog geen geld teruggekregen.
Inmiddels de klantenservice eindelijk kunnen bereiken. Die zeggen doodleuk, kan je inloggen voor verificatie. Nee ik kan niet inloggen want ik ben geen klant!
Uiteindelijk na een hoop wikken en wegen zeggen ze het geld 11,97 en 5,98 overgemaakt te hebben. Dit klopt niet want het is nog steeds niet bijgeschreven. Daar komt nog bij dat ze 5 cent te weinig overmaken. Ik verwacht mijn volledige aankoop bedrag teruggestort te krijgen. Ik heb namelijk exact 0,0 minuten gebruikt gemaakt van de diensten van Strato.
Klantenservice gebeld, ja meneer we hebben het teruggestort, of je even kan inloggen op de website voor verificatie?? Wat een onzin. Ik heb het idee dat ik hier gewoon met een partij boeven te maken heb.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Zonder ervaring en verstand er van te hebben een mooie website gebouwd

Voor mijn kleine bedrijfje wilde ik graag als particulier een website bouwen. Via Strato was dat makkelijk en snel geregeld via de website builder . Tevens had ik een klein probleem, maar dat werd snel en vriendelijk door de klantenservice opgelost. Resultaat prachtige zeer professioneel uitziende website voor weinig geld.

Pluspunten
Vriendelijk
Reageert snel
Telefonisch geholpen
Snel opgelost
Goede prijs/kwaliteit
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Al een half jaar bezig geld terug te krijgen.

Wij proberen al maanden lang een door Strato geannuleerd pakket retour geboekt te krijgen.
Na 3 mails te hebben gestuurd, waarop geen enkele (!) is geantwoord, kan ik niet anders dan een negatieve review plaatsen.
Geld ontvangen zijn ze goed in. Klantenservice ver beneden maat.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Very good service for 2 clients yet

Ik gebruik Strato voor mijn klanten en sinds 2021 loopt alles prima, technische dienst kan nog beter zijn maar tot dit moment alles was perfect en de prijs is ook goed.

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Verdeeld
Recente ervaringen (15)
Verdeeld
Recente STRATO beoordelingen
Samir is een topper.

Zojuist gebeld met Strato kreeg de medewerker Samir aan de lijn.

Wat een fijne jongeman die met je meedenkt als klant en die je voorziet van advies en die extra step zet voor je als klant om ook alles direct voor je te regelen.

Ik ben zelf ondernemer en ken het belang van goed personeel.

Wees zuinig op hem.

Topper is het!

Pluspunten
Vriendelijk
Telefonisch geholpen
Snel opgelost
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Bedrijf waar je niet mee in zee moet gaan

Staan je telefonisch niet te woord wat een klere bedrijf al 4 weken zonder server

Verbeterpunten
Sneller reageren
Beleefder communiceren
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Goed

Goede website, makkelijk te maken zonder ervaring. Voor een paar dingen had ik wel hulp gevraagd van mijn zusje die IT heeft gestudeerd maar ik vond het opzich heel gebruikersvriendelijk en intuïtief.
Ik ben niet zo’n fan van AI en het is wel lastig om omheen te komen hier. Maar ach, wel makkelijk natuurlijk

Pluspunten
Komt afspraken na
Voldoet aan verwachtingen
Goede prijs/kwaliteit
Verbeterpunten
Makkelijker systeem maken
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Goede prijs kwaliteit verhouding

Met het basis paket hebben wij een website kunnen bouwen voor een redelijke prijs.
Het dashboard is overzichtelijk.
Het contact gaat per telefoon en alleen op werkdagen.
Wij missen de mogelijkheid van email-contact, soms werkt dit duidelijker doordat je er bijvoorbeeld screenshot bij kunt plaatsten.

Pluspunten
Vriendelijk
Reageert snel
Voldoet aan verwachtingen
Telefonisch geholpen
Goede prijs/kwaliteit
Verbeterpunten
Makkelijker systeem maken
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Gebruiksvriendelijk en intuïtief – echt een aanrader

De Strato Sitebuilder Pro werkt erg makkelijk en overzichtelijk. Alles voelt intuïtief aan, waardoor ik zonder problemen een complete website heb kunnen bouwen. Zelf heb ik wat kennis van websites maken, maar ook voor iemand zonder ervaring is dit programma heel toegankelijk.

Wat ik fijn vind is dat je altijd eenvoudig onderdelen kunt toevoegen of aanpassen – zelfs als je later merkt dat je iets vergeten bent. Alles is snel en gebruiksvriendelijk in te richten.

Kortom: een aanrader voor iedereen die zonder gedoe een professionele website wil bouwen!

Pluspunten
Vriendelijk
Reageert snel
Komt afspraken na
Voldoet aan verwachtingen
Goede prijs/kwaliteit
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Flutbedrijf

Trustpilot-reviews

Review over STRATO Nederland

Je review is in behandeling.Toon meer

Frenz Hessing
0 reviews
NL
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
Flutbedrijf
Al.langer dan een maand is mijn Strato website (frenzhessing.nl) offline. Ik kan wel bewerken maar niet publiceren. Under Construction is wat er online staat. Ik heb nu meer dan zes keer gebeld naar de Klantenservice die het vervolgens naar de ’technische afdeling’ stuurt ( vermoedelijk in Duitsland). Maar ik krijg geen enkele reactie terug. Oftewel ik betaal het Pro abonnement voor niks. Ik heb ook al gezegd dat ik dat niet langer wil doen zolang er geen publicatie mogelijk is maar ook daar wordt niet op gereageerd.
Een flutbedrijf ten top dus!

Verbeterpunten
Sneller reageren
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Slecht is nog positief uitgedrukt

De hulp pagina’s komen niet overeen met de daadwerkelijke pagina’s, zeer out-dated. Helpdesk, zowel telefonisch als via e-mail hebben geen idee waar ze over praten.

Diensten: Domain Security+, wordt aangeboden als SSL certificaten voor al je domeinen (werkt goed) en domein beveiliging via oa dnssec voor maximaal 5 domeinen (dat heet bij hun Domain Guard. Maar dat tweede krijg je niet want dat is “slechts reclame”. Dus ze maken reclame voor iets wat je maar voor de helft krijgt maar er wel voor betaald.

Hebben ze een monitoring service, hierin wordt aangegevens als je de ‘pro’ versie neemt dat je ssl monitoring voor al je ssl certificaten krijgt wanneer ze verlopen. Echter in de praktijk ga je meer betalen voor een dienst die je NOOIT kan kan gebruiken want de ssl check moet je ook per domein een check voor maken. Je krijgt er maar 4 en die zijn al bij de lagere monitoring service bezet dooe server check, database check, website check etc. De standaard basic checks. Ga je duys meer betalen moet je die allemaal uitzetten, zelfs met maar 1 domein is het onmogelijk om de ssl check aan te zetten omdat er simpelweg geen check meer vrij is naast de basic.

Dus mijn advies…. stap nooit over, nooit! In 40 jaar tijd met internet bezig te zijn geweest is dit veruit de slechste ervaring die ik ooit heb meegemaakt.

Verbeterpunten
Sneller reageren
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Traag en onbetrouwbaar

Het is niet de eerste keer dat ik een website maak en laat hosten, maar Strato overtreft alle verwachtingen in negatieve zin.
Zo duurde het 7 dagen en werd mijn bestelling pas geactiveerd nadat ik via via een email aan hun helpdesk had verzonden, en dus geen 24 uur.
Nu staat mijn website op mijn laptop en wil ik deze via FTP uploaden. Echter ik krijg hier continue een timeout wat wijst op een firewall bij Strato die dicht staat. Ook andere tools door strato aanbevolen werken niet. het FTP programma dat ik gebruik werkt wl bij ander ftp providers.
De help pagina’s die aangeboden worden komen niet overeen met de werkelijkheid en als ik op een zaterdag hun helpdesk bel, krijg ik te horen dat deze gesloten is, email is bijna onmogelijk. Op de website staat dat de helpdesk op zeterdag open zou zijn.
Triest goedkoop maar voor de rest niet erg professioneel

Pluspunten
Vriendelijk
Verbeterpunten
Sneller reageren
Makkelijker systeem maken
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
top

gebruikersvriendelijk, en een goede ai website builder

Pluspunten
Voldoet aan verwachtingen
Goede prijs/kwaliteit
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Helpdesk is verslechterd, warrige en inconsistente informatie

De helpdesk is verslechterd, vergeleken met 7 jaar geleden toen ik begon bij STRATO. Er wordt warrige en door verschillende mensen inconsistente informatie gegeven, en instructie die niet klopt met hoe het systeem er nu uitziet. Daarnaast aanmatigende antwoorden als “als u het op ChatGPT opzoekt staat daar wat u moet doen”.

Pluspunten
Reageert snel
Verbeterpunten
Beleefder communiceren
Makkelijker systeem maken
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Unprecedented SP

Strato is one of the unprecedented Service Provider I dealt with and their service are up to date and reliable also more secure.

Pluspunten
Komt afspraken na
Voldoet aan verwachtingen
Snel opgelost
Goede prijs/kwaliteit
Verbeterpunten
Sneller reageren
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Je praat met echte mensen, niet met robots.

Je krijgt meteen echte mensen aan de telefoon als je ze nodig hebt. Je praat niet met een robot. Ze hebben verstand van de materie. Ze zijn ’s avonds en in het weekend ook bereikbaar. De prijs is ook gunstig. Je kunt je pakket zelf samenstellen.

Klant 78197254
Jan Nijhuis

Pluspunten
Vriendelijk
Reageert snel
Komt afspraken na
Voldoet aan verwachtingen
Telefonisch geholpen
Snel opgelost
Goede prijs/kwaliteit
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Goedkoop is niet de beste

Bij mijn strato webhosting ervaar ik geregeld mails van oplichters die zich voordoen als strato mails over niet betaalde kosten. Ik vertrouw deze webhosting niet meer!
Het kost weinig maar je hebt er weinig aan als je hulp van medewerkers nodig hebt.
Ik overweeg serieus om naar een andere club over te stappen. Veiligheid en gebruiksvriendelijkheid is hier niet op orde.

Verbeterpunten
Beleefder communiceren
Makkelijker systeem maken
Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Goedkoop niet altijd de beste keuze

Voor een project gekozen voor Strato vs andere hostingpartijen waar ik normaal gebruik van maak (lees. Hostnet). Voornamelijk voor de prijs.

Dat raad ik niemand aan. De klantenservice is erg beperkt, kennis van klantenservice is beperkt, documentatie is verjaard. Het heeft me welgeteld 2 uur gekost om de logica van het opzetten van een simpele landingspagina voor elkaar te krijgen. Normaliter heb ik alles binnen 20 minuten voor elkaar.

Belangrijke note is dat klantenservice ophingen omdat ze aangaven dat het niet aan hen lag. Bleek dat het wel aan hen lag. Ik werd geadviseerd de bestanden in een map te uploaden waar het niet in geplaatst moest worden.

Ik moest maar een andere ftp dienst proberen. Terwijl ik Filezilla gebruik. Het programma dat zij ook aanraden.

Dieptepuntje dit!

Was deze beoordeling nuttig voor jou?
Strato, ik ben toch niet gek! Of toch wel? 🤔

Gedurende de looptijd zeker niets te klagen en de producten zijn over het algemeen simpel en betrouwbaar.
Dus zolang je klant bent is er geen probleem.

Echter…… :
Na beëindiging van mijn bedrijf heb ik telefonisch mijn contract opgezegd. (Dat vind ik doorgaans wat prettiger en ook beter in de informatievoorziening)
Echter was hier wat fout gegaan en kreeg ik weer een maandelijkse incasso, hierop heb ik terug gebeld en wat bleek: de opzegging bedraagt 3 maanden, dus dit zou niet kunnen volgens deze medewerker.
Hij kon mij ook vertellen dat dat natuurlijk niet gezegd had kunnen worden door zijn collega.
Tot zover begreep ik hem ook wel, maar goed had de situatie uitgelegd dat bedrijf per 31 dec stopte en dus niet zoveel heb aan nog een kwartaal een zakelijke email….
Uiteindelijk een nette oplossing werd aangedragen door de medewerker namelijk dan opzegging per januari, we praten over 5 euro dus daar ga ik dan ook niet moeilijk over doen, immers tevreden klant geweest!
Boter bij de vis en dit probleem is netjes opgelost! 🤗

Maar dan……..!

Na een welverdiende vakantie thuis gekomen met 2 brieven van een deurwaarder. (Niet nader te noemen, dat is voor een andere review 😉)
1 brief met aanmaning voor 3 facturen te weten februari, maart en april.
En de 2e brief met incassokosten want tsja op vakantie dus niet echt op kunnen anticiperen……

Enfin we beginnen maar eens te bellen met Strato.
Hele bovenstaande verhaal uitgelegd, half uur in de wacht, en dan ineens de mededeling “meneer ik versta u heel slecht, kunt u later nog eens proberen weer te bellen” ik zeg: maar we hebben net al ruim half uur gesproken, u zet me 2 keer in de wacht om dingen uit te zoeken omdat het inderdaad allemaal ‘raar’ is wat er gebeurd is, helemaal na uw opmerking dat de vordering uit handen is gegeven omdat de 3 facturen niet bij mij zijn geraakt. (Nu denk ik dat ik toch een beetje gek word…?!🙄) en nu moet ik ophangen en nog maar eens weer bellen?
” Ja dat klopt meneer” (??) en de verbinding word verbroken…..

Zucht……🥺
Volhardend dan nog maar eens terugbellen, ik zal wel gek zijn dan…..
Enfin nu een andere collega gebeld hele verhaal weer uitgelegd.
De medewerker zegt vervolgens in mijn systeem staat dat u alleen in maart contact hebt gehad en in maart de opzegging heeft gedaan en vandaar de 3 openstaande facturen want het is per 3 maanden.
Als ik vervolgens vraag volgens zijn theorie (opzeg 3 maanden) hoe het kan dat ik in zijn systeem enkel in maart contact heb gehad m.b.t. de opzegging en dat ik 3 facturen heb van februari/maart/april (dan zou ik mijns inziens volgens zijn theorie in januari contact moeten hebben gehad…. hey! Januari! Dat klinkt mij inderdaad wel bekend in de oren!).😏
Enfin, kennelijk voor de 2e keer niet begrepen hoe ik telefonisch mijn contract moet opzeggen en ook nog vraag of alles nu afgerond is……
Het kan de beste overkomen kennelijk! 🤭
Maar goed blijft natuurlijk nog over:
De 3 openstaande facturen en incassokosten.
Maar eens verder informeren!
Dus ik vraag de beste man beleefd waar dan de 3 facturen heen zijn gestuurd.
“Die zijn naar uw Strato mail adres verstuurd” dus ik vraag nog: naar het emailadres wat ik heb opgezegd?
“Ja meneer dat klopt” euh…….?? Hmmm nog maar eens vragen dan: dus die zijn verstuurd naar een opgezegd email adres van uw bedrijf waar ik geen toegang meer tot had?
“Ja meneer dat klopt”.
Euhm lichtelijk in mijn hoofd begin ik nu te twijfelen of ik hierna het incassobureau ga bellen of een psychiater want begin nu toch echt te denken dat ik gek word 😲

Dus nog maar eens gevraagd aan de medewerker of mijn volgende samenvatting van het bijna 1 uur durende gesprek klopt:

-> ik heb in december en januari opgezegd, dit is niet gebeurd/niet goed gegaan/of kan helemaal niet want er is een opzegtermijn van 3 maanden.

-> Wel is er een opzegging geweest in maart.
Hierbij geldt een opzegtermijn van 3 maanden?
April/Mei/Juni oh nee wacht…. andersom!
Maart/Februari/Januari huh….?? Euh…nee…. Februari/Maart/April?
Aargh…. nee dat klopt niet, mijn opzegging was toch maart?
Nou ja hier snap ik het ook even niet… volgende conclusie!

-> Strato stuurt de openstaande facturen naar mijn email adres van Strato zelf, waar ik geen inzicht meer in had, of althans tot opzegging van mijn contract: zie bovenstaand conclusiepunt.

-> Tevens bent u van mening dat ik bovenstaande facturen dus überhaupt niet heb kunnen zien?
En tevens kan Strato geen contact met mij opnemen hetzij via een belletje of een brief sturen dat er ergens iets niet klopt, want na opzegging kunt u geen gevens meer inzien in mijn account?

“JA MENEER DAT IS ALLEMAAL CORRECT”

Strato… ik ben toch niet gek?
Of toch wel…..? 😉
P.s. de €11,20 vind ik niet het probleem, bovenstaande vind ik iets problematischer…

Groet,
Arjan.

Verbeterpunten
Beleefder communiceren
Was deze beoordeling nuttig voor jou?

Over Strato

STRATO biedt een breed scala aan diensten, waaronder domeinregistratie, goedkope hosting, websitebouwers, en cloudopslag (Strato HiDrive). De producten van STRATO zijn betaalbaar, zoals webhosting voor slechts €1 per maand en domeinregistratie voor bodemprijzen in het eerste jaar.

STRATO onderscheidt zich door goedkopere groene hosting op basis van 100% duurzame energie, ISO-gecertificeerde datacenters en sterke beveiliging. Ze bieden bovendien 30 dagen tevredenheidsgarantie en uitgebreide ondersteuning voor WordPress, VPS, en online marketing. STRATO host miljoenen domeinen en websites!

Incl. SSL, mail en support
Website vanaf € 1 per maand!
Voordelige domeinnaam? Gedacht. Gedaan.
30 dagen geld-terug-garantie
STRATO host energie-efficiënt
NL Domein
vanaf
€7,20 Per jaar
COM Domein
vanaf
€15 Per jaar
Goedkoopste Hosting
vanaf
€0,50 Per maand
Wordpress Hosting
vanaf
€0,50 Per maand
Contactmogelijkheden
Uitgebreide kennisbank, Livechat,
Bestellen en starten
Verkoopt ook domeinnamen, Heeft een website builder, Geschikt voor starters, Domeinnamen qua kosten inbegrepen, Goedkoop beginpakket mogelijk, 30-Dagen-Geld-Terug,
Wat deze host voor ons een winnaar maakt
Grote wereldwijde groei, Bekend van TV, Zeer veel klanten, Focus op groen,