Vimexx is jaren geleden snel populair geworden vanwege toen nog zeer lage prijzen. Maar is het allemaal echt zo goed als het lijkt? Ontdek wat gebruikers écht vinden van Vimexx.
Vandaag snel en adequaat geholpen met mijn vragen via de chat. Fijn om te merken dat hulp op afstand zo snel en makkelijk kan via chat. Geen lange wachttijden en gelijk via de chat begeleid.
Medewerker wist waar hij het over had en kon daarom meteen mijn hulpvraag beantwoorden en samen met mij meteen afhandelen. Zo kan ik gelijk door zonder nog te wachten op een reactie.
Kan dit bedrijf alleen maar aanbevelen.
Je neemt een VPS af die volledig managed zou zijn. Dan gaat er iets mis, wordt er aangegeven dat je het zelf gedaan hebt (terwijl server managed is en ik niet over wachtwoorden beschik) en kunnen ze het oplossen tegen betaling. Een uurprijs van maar liefst € 139,90 exclusief 21% BTW. Bizar!!!
Meedenken gebeurd niet. De nieuwe medewerkers zijn echt enorm slecht. De enige die nog een klein beetje reeel nadenkt en af en toe in oplossingen wenst te denken is Arnoud de rest van het team denkt gewoon niet na. Onwijs slechte service en het bedrijf is absoluut niet meedenkend. Oplossingen aanbieden gebeurt niet. De klantenservice denkt alleen maar in geld, en 9 van de 10 keer heb je zaken zelf veroorzaakt.
Zeer onbetrouwbare partij en ik wil iedereen dan ook graag adviseren om nooit met deze partij in zee te gaan. Ook zijn de servers van Vimexx slecht bereikbaar, hebben vaak downtime en ook status.io en uptimerobot geven slechte conditie van hun diensten weer. En dat voor een managed server.
Sinds kort klant geworden. Heb twee websites, mijn eigen bedrijf en voor een museum. Beide binnen no time geregistreerd opgezet en werkend en alles voor een zeer schappelijke prijs. Paar maal klantenservice benaderd voor wat hulp bij opzetten website en razendsnel behulpzaam antwoord, ook in het weekend. Kortom prima service!
Na een amateuristische migratie i.v.m. overname van Webruimtehosting (waarbij alles jaren perfect heeft gedraait) dreigen met juridische stappen als je het lef hebt om je er negatief over uit te laten, dus hier komt m’n gecensureerde ervaring;
Behalve enorm trage support (24+ tot wel 7 dagen), vele GB’s aan data (accounts én instellingen) kwijt én ruim 2 weken offline (en daarna zelf de problemen mogen oplossen, uiteraard door overstap).. ..daarnaast krijg je een webserver die geen ftps óf sftp aan kan, e-mail alleen via onbeveiligde verbindingen (privacy technisch heel onverantwoord) én ontelbaar resource foutmeldingen!
En de belofte “niet goed, geld terug” die voor aanschaf van het nieuwe pakket was gedaan komen ze óók al niet na.. ..dat is toch oplichting?
Kortom, als je een betrouwbare en stabiele server nodig hebt, kies dan vooral niet voor deze prutsers..
Door eigen schuld dikke malware op mijn websites. Ondanks weekend, toch snel reactie en hulp van Sjoerd via een ticket, waarbij de sites op mijn verzoek tijdelijk offline werden geplaatst, zodat ze niet op de zwarte lijst van Google kwamen. Alle vragen van mij werden netjes beantwoord. Veel geleerd hierdoor.
Het opschonen van de sites door Vimexx, waardoor de websites met een uur weer online zijn, was me te prijzig. 74 euro exc BTW per site. Ik heb 5 sites en allemaal waren ze besmet. Voor mij onbetaalbaar. Dus zelf geprobeerd om het op te lossen. Door in de ticket vragen te stellen en te leren hoe ik het goed krijg.
Eerstvolgende werkdag opnieuw antwoord van Maurice op een (nieuwe) vraag van mij, waarbij hij een oplossing biedt om de sites malware vrij te krijgen. Echt super geholpen en ik kon de sites weer terug zetten vanuit een backup. Ook hier weer super bij geholpen.
Ik wil anderen waarschuwen voor de werkwijze van Vimexx.
Ze lokken klanten met een aanbieding om een domein voor slechts €1 af te sluiten. Dat klinkt aantrekkelijk, maar daarna gaan de prijzen fors omhoog. Nog erger: je krijgt géén bericht als je jaarcontract bijna afloopt. Zonder enige waarschuwing zit je ineens vast aan een nieuw jaarcontract voor een veel hoger bedrag en daar kom je niet meer vanaf. Dat lijkt precies hun verdienmodel.
Mij is nergens duidelijk gemaakt dat ik vast zou zitten aan een jaarcontract dat stilzwijgend verlengd wordt. Sterker nog: in mijn account staat aangevinkt dat ik herinneringsmails wil ontvangen als een product bijna afloopt, maar die mails heb ik nooit gekregen.
Alles bij dit bedrijf voelt misleidend en ingericht om zo veel mogelijk te verdienen over de rug van klanten die niet elke dag hun administratie checken. Nog nooit zo’n slechte service meegemaakt. Andere hostingpartijen zijn vele malen goedkoper en met betere service.
De prijzen zijn extreem verhoogd, het wordt lastiger gemaakt om te verhuizen.
Bijvoorbeeld een .com domein. De Vimexx verloopdatum klopt niet. Deze is 40 dagen voor de eigenlijke ICANN verloopdatum. De verlengdatum van een domein is 7 weken voor hun verloopdatum, dat is 11 weken voor de echte verloopdatum. Na de verlengdatum kan je het domein niet meer verhuizen, dan moet je weer een jaar teveel betalen. Er zijn nu ook extra verificatie codes nodig voor zowel het opzeggen als het aanvragen van de verhuiscode.
Na het starten van de verhuizing krijg je een e-mail waarmee je de verhuizing kan stoppen of doorzetten. De doorzetoptie geeft altijd een foutmelding. Vimexx moet het domein binnen 5 dagen automatisch doorzetten maar doet dit pas op de 6-de dag.
De factuurdatum wordt gezet op de dag dat je betaald, niet op de verzenddatum van de (pro forma)factuur. Pro forma is Latijn en betekent ‘voor de vorm’.
Je .com domein verhuizen:
– Zeg het domein op met als einddatum de Vimexx verloopdatum voor de verlengdatum van Vimexx
– Vraag je verhuiscode op, minimaal 7 dagen voor deze verloopdatum en start de verhuizing naar elders
Tip: als je veel domeinen hebt, maak dan een export en open dit in Excel (zoek op .com en dan onderaan Export Csv), dan kan je het overzicht bewaren over je verhuizingen.
Vimexx is overgenomen door investeerders, die halen er een zo hoog mogelijke winst uit. Prijzen verhogen, kosten verlagen en voorkomen dat de klanten kunnen gaan lopen.
Trap niet in de oplichting van Vimexx. In plaats van 30 dagen hanteren zij 45 dagen. Er wordt niet gecommuniceerd wanneer je abonnement afloopt, zoals dat bij betrouwbare bedrijven wel gebeurd. In gesprek gaan met de “klantenservice” heeft geen zin, want er is 0,0 plaats voor coulance. Ze beweren dat leveranciers en registrars dit ook doen. Je moet je ondernemersrisico niet bij de klant neerleggen.
Ook opletten bij het registreren van een domein, er wordt een “gratis” adres extra aangeboden, maar dit levert ook weer kosten op.
Vimexx is niet transparant over het verlengen en het rare was dat de optie herinneringsmails (meervoud dus) aangevinkt stond, maar er nooit 1 email gestuurd. Pure oplichting.
De looptijd van mijn domeinen eindigt pas over 1 maand en nu al is er 71 euro afgeschreven voor de nieuwe looptijd van een jaar.
Eerst 1 euro vragen voor een jaar. Vervolgens zonder even op de hoogte gebracht te worden verlengen voor 71 euro.
Meerdere keren aangegeven (via een ticket of de chatbox, want bellen dat kan niet) dat ik geen verlenging hoef en het wil opzeggen, dus ook graag het geld terugwil. Tot op heden nog niet opgelost.
Er moesten instellingen gewijzigd worden zodat de website online bleef. Hier had ik dus zelf geen oplossing voor. Snel even een ticket aangemaakt, het probleem uitgelegd. En met een uurtje was alles verholpen. Das nou zeer goede service. Tom dankjewel.
Klantenservice is goed bereikbaar en hielp goed & snel toen ik problemen had. Precies wat je wil als klant.
Dacht verlenging automatisch uit te hebben gezet. Staat gewoon automatisch aan. Echt smerig dit.
Vimexx denkt mee over beste oplossing en zet vaak een stapje extra.
Een betaalde domeinnaam laten ze in quarantaine zetten, terwijl volgens whois.com nog tijd is tot oktober 2025. De chat kan dit niet oplossen (geen bevoegdheid). Op de website staat dat er binnen 25 min. antwoord mag ontvangen maar de medewerker van de chat stuurt me plots de SLA support op waarop staat dat dit 24 uur staat.
Let dus op voor je met dit bedrijf in zee gaat. Daarnaast zijn de kosten voor een .com domeinnaam 24,19 euro en de kosten uit quarantaine zijn maar liefst 157,24 euro, maar liefst 133,05 euro meer 550% meer!
Door eigen schuld dikke malware op mijn websites. Ondanks weekend, toch snel reactie en hulp van Sjoerd via een ticket, waarbij de sites op mijn verzoek tijdelijk offline werden geplaatst, zodat ze niet op de zwarte lijst van Google kwamen. Alle vragen van mij werden netjes beantwoord. Veel geleerd hierdoor.
Het opschonen van de sites door Vimexx, waardoor de websites met een uur weer online zijn, was me te prijzig. 74 euro exc BTW per site. Ik heb 5 sites en allemaal waren ze besmet. Voor mij onbetaalbaar. Dus zelf geprobeerd om het op te lossen. Door in de ticket vragen te stellen en te leren hoe ik het goed krijg.
Eerstvolgende werkdag opnieuw antwoord van Maurice op een (nieuwe) vraag van mij, waarbij hij een oplossing biedt om de sites malware vrij te krijgen. Echt super geholpen en ik kon de sites weer terug zetten vanuit een backup. Ook hier weer super bij geholpen.
Ik ben super goed geholpen door Elijah van Vimexx. Hij reageerde snel, was vriendelijk en gaf duidelijke instructies. Bij elke chatsessie wist hij direct wat er speelde en hielp hij me perfect met het instellen van DNS-records en het oplossen van een SSL-probleem. Topservice!
I’ve had a very disappointing experience with Vimexx. Their customer support has been unhelpful and slow to respond, and when they do, they often fail to provide clear or actionable assistance.
What’s worse, they automatically extended my domain without any prior notice 45 days in advance, which is not only against best practices but feels like a deliberate attempt to lock users in. There was no clear reminder or chance to opt out before they charged me.
When I reached out to cancel and request a refund for the unwanted renewal, they outright refused. Apparently, even if the renewal wasn’t requested, there’s no flexibility or consideration from their side.
I do not recommend Vimexx to anyone looking for transparent, customer-friendly service. There are far better and more reliable providers out there.
Patrick heeft mij super geholpen. Binnen 10 minuten kon ik weer mails ontvangen van bedrijven. Dit werd voorheen geblokkeerd. Heel blij dat ik nu alles weer ontvang!
Patrick was zeer geduldig in het uitleggen van de verschillende hostingpakketten zonder commercieel te zijn. Was prettig en beleefd. Top
Supersnelle reactie en deblokkade van ons IP adres!
Super.