Vimexx is jaren geleden snel populair geworden vanwege toen nog zeer lage prijzen. Maar is het allemaal echt zo goed als het lijkt? Ontdek wat gebruikers écht vinden van Vimexx.
Vandaag snel en adequaat geholpen met mijn vragen via de chat. Fijn om te merken dat hulp op afstand zo snel en makkelijk kan via chat. Geen lange wachttijden en gelijk via de chat begeleid.
Medewerker wist waar hij het over had en kon daarom meteen mijn hulpvraag beantwoorden en samen met mij meteen afhandelen. Zo kan ik gelijk door zonder nog te wachten op een reactie.
Kan dit bedrijf alleen maar aanbevelen.
Je neemt een VPS af die volledig managed zou zijn. Dan gaat er iets mis, wordt er aangegeven dat je het zelf gedaan hebt (terwijl server managed is en ik niet over wachtwoorden beschik) en kunnen ze het oplossen tegen betaling. Een uurprijs van maar liefst € 139,90 exclusief 21% BTW. Bizar!!!
Meedenken gebeurd niet. De nieuwe medewerkers zijn echt enorm slecht. De enige die nog een klein beetje reeel nadenkt en af en toe in oplossingen wenst te denken is Arnoud de rest van het team denkt gewoon niet na. Onwijs slechte service en het bedrijf is absoluut niet meedenkend. Oplossingen aanbieden gebeurt niet. De klantenservice denkt alleen maar in geld, en 9 van de 10 keer heb je zaken zelf veroorzaakt.
Zeer onbetrouwbare partij en ik wil iedereen dan ook graag adviseren om nooit met deze partij in zee te gaan. Ook zijn de servers van Vimexx slecht bereikbaar, hebben vaak downtime en ook status.io en uptimerobot geven slechte conditie van hun diensten weer. En dat voor een managed server.
Sinds kort klant geworden. Heb twee websites, mijn eigen bedrijf en voor een museum. Beide binnen no time geregistreerd opgezet en werkend en alles voor een zeer schappelijke prijs. Paar maal klantenservice benaderd voor wat hulp bij opzetten website en razendsnel behulpzaam antwoord, ook in het weekend. Kortom prima service!
Na een amateuristische migratie i.v.m. overname van Webruimtehosting (waarbij alles jaren perfect heeft gedraait) dreigen met juridische stappen als je het lef hebt om je er negatief over uit te laten, dus hier komt m’n gecensureerde ervaring;
Behalve enorm trage support (24+ tot wel 7 dagen), vele GB’s aan data (accounts én instellingen) kwijt én ruim 2 weken offline (en daarna zelf de problemen mogen oplossen, uiteraard door overstap).. ..daarnaast krijg je een webserver die geen ftps óf sftp aan kan, e-mail alleen via onbeveiligde verbindingen (privacy technisch heel onverantwoord) én ontelbaar resource foutmeldingen!
En de belofte “niet goed, geld terug” die voor aanschaf van het nieuwe pakket was gedaan komen ze óók al niet na.. ..dat is toch oplichting?
Kortom, als je een betrouwbare en stabiele server nodig hebt, kies dan vooral niet voor deze prutsers..
Ik maak al talloze jaren gebruik van de diensten van Vimexx op diverse manieren. Het contact is altijd vriendelijk, er wordt naar oplossingen gezocht en meegedacht. Je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan. In de chat krijg je echte mensen en niet een autobot die urls’s stuurt met de boodschap, zoek het maar uit. Daarnaast zijn ze vriendelijk geprijsd. Kortom voor mij al jaren de beste die de vijf sterren volledig waard is. Mijn complimenten!!
Een betaalde domeinnaam laten ze in quarantaine zetten, terwijl volgens whois.com nog tijd is tot oktober 2025. De chat kan dit niet oplossen (geen bevoegdheid). Op de website staat dat er binnen 25 min. antwoord mag ontvangen maar de medewerker van de chat stuurt me plots de SLA support op waarop staat dat dit 24 uur staat.
Let dus op voor je met dit bedrijf in zee gaat. Daarnaast zijn de kosten voor een .com domeinnaam 24,19 euro en de kosten uit quarantaine zijn maar liefst 157,24 euro, maar liefst 133,05 euro meer 550% meer!
Door eigen schuld dikke malware op mijn websites. Ondanks weekend, toch snel reactie en hulp van Sjoerd via een ticket, waarbij de sites op mijn verzoek tijdelijk offline werden geplaatst, zodat ze niet op de zwarte lijst van Google kwamen. Alle vragen van mij werden netjes beantwoord. Veel geleerd hierdoor.
Het opschonen van de sites door Vimexx, waardoor de websites met een uur weer online zijn, was me te prijzig. 74 euro exc BTW per site. Ik heb 5 sites en allemaal waren ze besmet. Voor mij onbetaalbaar. Dus zelf geprobeerd om het op te lossen. Door in de ticket vragen te stellen en te leren hoe ik het goed krijg.
Eerstvolgende werkdag opnieuw antwoord van Maurice op een (nieuwe) vraag van mij, waarbij hij een oplossing biedt om de sites malware vrij te krijgen. Echt super geholpen en ik kon de sites weer terug zetten vanuit een backup. Ook hier weer super bij geholpen.
Ik ben super goed geholpen door Elijah van Vimexx. Hij reageerde snel, was vriendelijk en gaf duidelijke instructies. Bij elke chatsessie wist hij direct wat er speelde en hielp hij me perfect met het instellen van DNS-records en het oplossen van een SSL-probleem. Topservice!
I’ve had a very disappointing experience with Vimexx. Their customer support has been unhelpful and slow to respond, and when they do, they often fail to provide clear or actionable assistance.
What’s worse, they automatically extended my domain without any prior notice 45 days in advance, which is not only against best practices but feels like a deliberate attempt to lock users in. There was no clear reminder or chance to opt out before they charged me.
When I reached out to cancel and request a refund for the unwanted renewal, they outright refused. Apparently, even if the renewal wasn’t requested, there’s no flexibility or consideration from their side.
I do not recommend Vimexx to anyone looking for transparent, customer-friendly service. There are far better and more reliable providers out there.
Patrick heeft mij super geholpen. Binnen 10 minuten kon ik weer mails ontvangen van bedrijven. Dit werd voorheen geblokkeerd. Heel blij dat ik nu alles weer ontvang!
Patrick was zeer geduldig in het uitleggen van de verschillende hostingpakketten zonder commercieel te zijn. Was prettig en beleefd. Top
Supersnelle reactie en deblokkade van ons IP adres!
Super.
een klant van me heeft per ongeluk / onwetenheid een domein aangemaakt ipv het juiste te verlengen (nadat dit laatste in quarantaine geraakt was wegen niet betaling omdat hier voor geen duidelijke info of factuur was.
Daardoor heeft de klant een verkeerd nieuw domein aangemaakt, heeft geen idee wat de login is, paswoordrecovery lukt ook niet, domein opzeggen kan niet via chat, enkel via login, wat dus niet lukt.
Telefonisch niet bereikbaar. Vandaag zelfs niet via chat. Lijkt me niet wettelijk dat je dit niet kan annuleren of door hen laten stopzetten.
Patrick heeft mij heel snel geholpen! Aanrader!
Snel en bovendien de juiste hulp aangeboden gekregen!
Ik was hier heel tevreden. Je kon hier voor weinig geld een domein en hostpakketje huren maar die tijd is voorbij. Mijn pakket werd zonder overleg geupgrade. In een paar jaar betaal ik nu 100,- euro ipv van 10,-. Een prijsstijging van 1.000 %. Downgraden is onmogelijk gemaakt
45 dagen voor het aflopen van het domein wordt deze automatisch verlengd. Klantenservice wil de bestelling niet annuleren (ookal is het voor de afloop van het domein). Verder heb ik geen notificatie ontvangen dat dit zou verlengd worden.
Na een week hemel en aarde te moeten bewegen om op mijn website weer de SSL beveiliging te krijgen en van de nare disclaimer af te komen, overkomt het mij nu met een tweede website. Vimexx is niet bereikbaar. Je kan een supportmail sturen, maar dat is het dan ook. Ze zouden een chat-mogelijkheid hebben, maar nergens op hun website staat waar je met hen kan chatten. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Excuses voor de eerste keer nooit gekregen, laat staan een genoegdoening voor een week niet kunnen werken met die website. Waar ze hun positieve reviews vandaan halen is me dan ook een grote vraag. Zelf geplaatst door Vimexx?
Ik zou dus ook niets positiefs over Vimexx kunnen schrijven. Zwak is ook dat je alleen uit positieve opties als review kan kiezen.
Ik had een probleem met mijn website door iets wat ik zelf had veroorzaakt. Ik werd ontzettend snel en goed geholpen en daardoor was het binnen no-time weer goed opgelost.
Ik heb via de chat mijn vraag gesteld, direct geholpen.
Ik heb totaal geen kennis van IT, email en domeinen ed.
Ik werd snel geholpen en heel vriendelijk!
Mijn vraag werd zelfs voor mij opgelost, ik hoefde zelf niets aan te passen in mijn domein!