Vimexx is jaren geleden snel populair geworden vanwege toen nog zeer lage prijzen. Maar is het allemaal echt zo goed als het lijkt? Ontdek wat gebruikers écht vinden van Vimexx.
Vandaag snel en adequaat geholpen met mijn vragen via de chat. Fijn om te merken dat hulp op afstand zo snel en makkelijk kan via chat. Geen lange wachttijden en gelijk via de chat begeleid.
Medewerker wist waar hij het over had en kon daarom meteen mijn hulpvraag beantwoorden en samen met mij meteen afhandelen. Zo kan ik gelijk door zonder nog te wachten op een reactie.
Kan dit bedrijf alleen maar aanbevelen.
Je neemt een VPS af die volledig managed zou zijn. Dan gaat er iets mis, wordt er aangegeven dat je het zelf gedaan hebt (terwijl server managed is en ik niet over wachtwoorden beschik) en kunnen ze het oplossen tegen betaling. Een uurprijs van maar liefst € 139,90 exclusief 21% BTW. Bizar!!!
Meedenken gebeurd niet. De nieuwe medewerkers zijn echt enorm slecht. De enige die nog een klein beetje reeel nadenkt en af en toe in oplossingen wenst te denken is Arnoud de rest van het team denkt gewoon niet na. Onwijs slechte service en het bedrijf is absoluut niet meedenkend. Oplossingen aanbieden gebeurt niet. De klantenservice denkt alleen maar in geld, en 9 van de 10 keer heb je zaken zelf veroorzaakt.
Zeer onbetrouwbare partij en ik wil iedereen dan ook graag adviseren om nooit met deze partij in zee te gaan. Ook zijn de servers van Vimexx slecht bereikbaar, hebben vaak downtime en ook status.io en uptimerobot geven slechte conditie van hun diensten weer. En dat voor een managed server.
Sinds kort klant geworden. Heb twee websites, mijn eigen bedrijf en voor een museum. Beide binnen no time geregistreerd opgezet en werkend en alles voor een zeer schappelijke prijs. Paar maal klantenservice benaderd voor wat hulp bij opzetten website en razendsnel behulpzaam antwoord, ook in het weekend. Kortom prima service!
Na een amateuristische migratie i.v.m. overname van Webruimtehosting (waarbij alles jaren perfect heeft gedraait) dreigen met juridische stappen als je het lef hebt om je er negatief over uit te laten, dus hier komt m’n gecensureerde ervaring;
Behalve enorm trage support (24+ tot wel 7 dagen), vele GB’s aan data (accounts én instellingen) kwijt én ruim 2 weken offline (en daarna zelf de problemen mogen oplossen, uiteraard door overstap).. ..daarnaast krijg je een webserver die geen ftps óf sftp aan kan, e-mail alleen via onbeveiligde verbindingen (privacy technisch heel onverantwoord) én ontelbaar resource foutmeldingen!
En de belofte “niet goed, geld terug” die voor aanschaf van het nieuwe pakket was gedaan komen ze óók al niet na.. ..dat is toch oplichting?
Kortom, als je een betrouwbare en stabiele server nodig hebt, kies dan vooral niet voor deze prutsers..
Ik ben super goed geholpen door Elijah van Vimexx. Hij reageerde snel, was vriendelijk en gaf duidelijke instructies. Bij elke chatsessie wist hij direct wat er speelde en hielp hij me perfect met het instellen van DNS-records en het oplossen van een SSL-probleem. Topservice!
Sinds 2018 al klant van Vimexx, altijd stabiele partner, wel relatief duur maar ze helpen goed mee.
Het verdienmodel van dit bedrijf is om klanten voor een laag bedrag te binden en vervolgens het tweede jaar een 6x duurdere pakketkosten door te rekenen. Ze rekenen vervolgens direct een jaar af. En wie wil opzeggen moet dit volgens hun beleid 45 dagen van tevoren doen, terwijl wettelijk bepaald is dat een maximum van 30 dagen toegestaan is. Bellen met de supportafdeling gaat niet, want er is geen telefoonnummer beschikbaar. Je kunt dus alleen mailen of chatten met de live-chat.
Ze proberen van alles om hun klanten uit te persen.
Klanten moeten sinds kort 45 dagen voor het aflopen van hun contract aangeven dat ze niet willen verlengen. Anders krijgen ze gewoon een factuur voor een extra jaar. Wij waren 90 dagen voor het aflopen al verhuisd. 44 dagen voor het aflopen van het jaar kreeg ik een factuur voor het nieuwe jaar. Dat was dus al 1 dag te laat om op te zeggen. Had ik maar op de knop “Opzeggen” moeten klikken.
Hetzelfde met gratis domijnnamen bij jouw .nl domijnnaam. Dan krijg je een .SITE of een ander domijnnaam, aanvankelijk gratis, maar bij de verlenging kost deze 30 euro!
Ze weten donders goed dat niemand hiervoor een advocaat voor gaat inschakelen, ook al hebben de klanten 100% gelijk. Wat ze doen is onwettig en gemeen.
Ja het zijn prijsvechters, maar dat geeft ze niet het recht op dit soort praktijken.
Zeer slecht ervaring met Vimexx gehad. Ze hebben hun Start-pakket ongevraagd omgezet in een Basic-pakket; hierdoor betaal ik 6x meer! Ze hebben ongevraagd hun Algemene Voorwaarden verandert (eenzijdig) en als je ze daarop aanspreekt, dan begin hun gepest en gedreig. Heel onprofessioneel en rigide: niet naar een oplossing zoeken, maar we l tientallen mails sturen met een dikke rekening. Kortom Vimexx is onbetrouwbaar, duur en rigide.
Zeer slechte, onbetrouwbare en langzame service. Bovendien wordt een jaarcontract stilzwijgend omgezet in volgend jaarcontract, terwijl dat wettelijk gezien (Wet van Dam) helemaal niet mag.
Als je daar wat van zegt volgen er pesterijtjes met met domeinen en facturen.
Heel zielig
Snel en effectief geholpen , alles werkte weer naar behoren.
Mensen zijn vriendelijk en zeer behulpzaam.
Vimexx is niet meer wat het geweest is. Best een mooie en snelle service. Ik gebruik MongoDb en ineens (en dit hebben ze vorig jaar ook gedaan) zetten ze ip blokkades op Azure (waar MongoDB Atlas in Nederland draait). Hier kunnen ze dan ook verder geen support opleveren. Ik krijg letterlijk een reactie als:
“Na controle blijkt dat dit geblokkeerd wordt aan onze kant en dat het niet mogelijk is om de blokkade er af te halen.”.
Ondertussen gaan de prijzen wel omhoog en ik ben al zeker 6 jaar klant, dus je zou ook wel wat support verwachten.
Nu een jaar klant met voor domeinnaam, webhosting en email. Helaas kan ik niet zeggen dat ik tevreden ben. Er zijn een paar punten:
– Vimexx verlengt zomaar je abonnement zonder waarschuwing of herinnering. Je moet betalen en daar kun je, zo lijkt het, niet onderuit. De nieuwe prijs is meer dan de helft hoger. Helaas moet ik dus nu weer verlengen terwijl ik Vimexx de slechtste dienst/ leverancier vind die ik zakelijk afneem.
– Een wirwar van wachtwoorden. Ik heb er een stuk of drie/ vier (voor algemene inlog, email log in, hosting etc). Ik heb altijd het verkeerde wachtwoord ondanks een goede wachtwoordmanager. Normaal heb ik hier nooit last mee maar het is altijd een hele zoektocht/ gedoe om in te loggen. Heel irritant en zo niet nodig anno 2025. Een algemeen wachtwoord en 2 stapsverificatie zou een zegen zijn!
– Onduidelijke website; er staan tig handleidingen etc op maar vind maar eens snel en makkelijk de goede. Echt drama.
– Mijn account werkte in het begin 3 maanden niet door gedoe met wachtwoorden of zoiets. Er werd snel gereageerd maar duurde lang voordat het was opgelost en pas nadat ik zelf had aangegeven dat het een wachtwoordenprobleem was.
Ga dus naar een club die goed geregeld is, netjes handelt en een gebruiksvriendelijk systeem hanteert. Dat scheelt een heleboel frustratie
Ik wil anderen waarschuwen voor de werkwijze van Vimexx.
Ze lokken klanten met een aanbieding om een domein voor slechts €1 af te sluiten. Dat klinkt aantrekkelijk, maar daarna gaan de prijzen fors omhoog. Nog erger: je krijgt géén bericht als je jaarcontract bijna afloopt. Zonder enige waarschuwing zit je ineens vast aan een nieuw jaarcontract voor een veel hoger bedrag en daar kom je niet meer vanaf. Dat lijkt precies hun verdienmodel.
Mij is nergens duidelijk gemaakt dat ik vast zou zitten aan een jaarcontract dat stilzwijgend verlengd wordt. Sterker nog: in mijn account staat aangevinkt dat ik herinneringsmails wil ontvangen als een product bijna afloopt, maar die mails heb ik nooit gekregen.
Alles bij dit bedrijf voelt misleidend en ingericht om zo veel mogelijk te verdienen over de rug van klanten die niet elke dag hun administratie checken. Nog nooit zo’n slechte service meegemaakt. Andere hostingpartijen zijn vele malen goedkoper en met betere service.
De prijzen zijn extreem verhoogd, het wordt lastiger gemaakt om te verhuizen.
Bijvoorbeeld een .com domein. De Vimexx verloopdatum klopt niet. Deze is 40 dagen voor de eigenlijke ICANN verloopdatum. De verlengdatum van een domein is 7 weken voor hun verloopdatum, dat is 11 weken voor de echte verloopdatum. Na de verlengdatum kan je het domein niet meer verhuizen, dan moet je weer een jaar teveel betalen. Er zijn nu ook extra verificatie codes nodig voor zowel het opzeggen als het aanvragen van de verhuiscode.
Na het starten van de verhuizing krijg je een e-mail waarmee je de verhuizing kan stoppen of doorzetten. De doorzetoptie geeft altijd een foutmelding. Vimexx moet het domein binnen 5 dagen automatisch doorzetten maar doet dit pas op de 6-de dag.
De factuurdatum wordt gezet op de dag dat je betaald, niet op de verzenddatum van de (pro forma)factuur. Pro forma is Latijn en betekent ‘voor de vorm’.
Je .com domein verhuizen:
– Zeg het domein op met als einddatum de Vimexx verloopdatum voor de verlengdatum van Vimexx
– Vraag je verhuiscode op, minimaal 7 dagen voor deze verloopdatum en start de verhuizing naar elders
Tip: als je veel domeinen hebt, maak dan een export en open dit in Excel (zoek op .com en dan onderaan Export Csv), dan kan je het overzicht bewaren over je verhuizingen.
Vimexx is overgenomen door investeerders, die halen er een zo hoog mogelijke winst uit. Prijzen verhogen, kosten verlagen en voorkomen dat de klanten kunnen gaan lopen.
Trap niet in de oplichting van Vimexx. In plaats van 30 dagen hanteren zij 45 dagen. Er wordt niet gecommuniceerd wanneer je abonnement afloopt, zoals dat bij betrouwbare bedrijven wel gebeurd. In gesprek gaan met de “klantenservice” heeft geen zin, want er is 0,0 plaats voor coulance. Ze beweren dat leveranciers en registrars dit ook doen. Je moet je ondernemersrisico niet bij de klant neerleggen.
Ook opletten bij het registreren van een domein, er wordt een “gratis” adres extra aangeboden, maar dit levert ook weer kosten op.
Vimexx is niet transparant over het verlengen en het rare was dat de optie herinneringsmails (meervoud dus) aangevinkt stond, maar er nooit 1 email gestuurd. Pure oplichting.
De looptijd van mijn domeinen eindigt pas over 1 maand en nu al is er 71 euro afgeschreven voor de nieuwe looptijd van een jaar.
Eerst 1 euro vragen voor een jaar. Vervolgens zonder even op de hoogte gebracht te worden verlengen voor 71 euro.
Meerdere keren aangegeven (via een ticket of de chatbox, want bellen dat kan niet) dat ik geen verlenging hoef en het wil opzeggen, dus ook graag het geld terugwil. Tot op heden nog niet opgelost.
Er moesten instellingen gewijzigd worden zodat de website online bleef. Hier had ik dus zelf geen oplossing voor. Snel even een ticket aangemaakt, het probleem uitgelegd. En met een uurtje was alles verholpen. Das nou zeer goede service. Tom dankjewel.
Klantenservice is goed bereikbaar en hielp goed & snel toen ik problemen had. Precies wat je wil als klant.
Dacht verlenging automatisch uit te hebben gezet. Staat gewoon automatisch aan. Echt smerig dit.