WebReus BV

3,1 / 5 417 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • KvK-nummer: 17079744
Website screenshot WebReus BV

Overall score

3,1 / 5 417 ervaringen

Totaal (417)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (4)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Ervaringen 417 op 42 pagina's

Slechte service
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Webreus gooit alle binnen komende mail direct in de spambox. Mijn bedrijf lijdt hierdoor schade omdat ik de mails niet binnen krijg. Webreus doet hier al maanden niets aan. Zeer slechte service
zondag 4 november 2018
DBL
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Mailboxen niet te openen en bijlages verdwijnen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Verscheidene malen niet via de webmail in de mailboxen kunnen komen en zodoende o.a geen facturen kunnen versturen en andere mails te checken. Dit probleem doet zich al weken voor. Een ticket aanmaken levert geen reactie op. De klacht melden middels andere mailadressen bij WebReus levert een onverwacht antwoord op (probleem wordt genegeerd en word gezegd dat je een ticket aan moet maken, wat dus al was gebeurd). Kortom.............een drama wat zich continue herhaald en de service is ronduit slecht.
zaterdag 27 oktober 2018
M.IJ
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Veruit de slechtste hoster
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Dit is veruit de slechtste webshoster die we kennen. Ook jaren nadat we er weg zijn hebben we er nog last van omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben, nergens op reageren en nog processen hebben draaien van websites die 9 jaar geleden zijn wegverhuisd. Gevolg is dat hun servers zó extreem traag zijn dat je je e-mail niet eens op kunt halen (time out), laat staan gewoon een simpele website kunt draaien. Ze sluiten zaken opeens af, zodat je domeinnamen kwijt kan raken, een helpdesk is er niet, of je krijgt na weken een enorm bot antwoord dat je "niet zo moet zeiken" en dat bij hun alles werkt. Afrader!
woensdag 13 juni 2018
Jack
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Opzegging op tijd gedaan, toch sturen ze facturen, oplichters
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Een jaar pakket afgenomen, webreus support erg weinig (niets) dus naar een betere gegaan. Meerdere malen voordat het stilzwijgend verlengen zou ingaan voor nog een jaar bij webreus, afgemeld en opgezegd. Nu doodleuk een factuur krijgen, en verder nergens reactie op?! Op klacht. Nl reageren ze ook niet, duidelijk een stel amateurs daar. Ik schakel mijn rechtsbijstandverzekering hiervoor in, ik betaal niets! Heb netjes opgezegd en het is niet netjes dat webreus nergens fatsoenlijk op reageert, zitten er kleuters daar?
donderdag 31 mei 2018
Natasja
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 2
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede en goedkope Hoster.Prima prijs/kwaliteitsverhouding.Eenvoudige installatie van Wordpress via Installatron.Goede support (via e-mail).
vrijdag 14 juli 2017
Roes
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik gebruik het Powerpakket al jaren. Zeer goede prijs/kwaliteits verhouding.Eenvoudige Wordpress installatie via Installatron.Goede support (per e-mail).Ik kan ze zeer zeker aanraden!
vrijdag 14 juli 2017
Roes
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Temidden van een grote hoeveelheid (soms herkenbare negatieve) beoordelingen, blik ik als architect/innovator terug op 12 jaren als zakelijke klant bij de Eindhovense hostingprovider WebReus.Ik reflecteer in vogelvlucht over ruim 150 maanden van meestal server up-time en soms ook langdurige en helaas steeds vaker voorkomende down-times, veroorzaakt door gecrashte buurwebsites in dezelfde shared hosting. Ik benoem de unieke positieve aspecten van WebReus en waarom mensen zoals ik destijds ooit massaal klant werden, en waarom deze nu massaal bij andere providers gaan zoals overal is te lezen. Ook vertel ik waarom ook ik op den duur moest vertrekken.PRIJSVECHTER WebReus onderscheidde zich ooit als de goedkoopste van Nederland, goedkoper dan welk ander aanbieder ook! Dit heeft hen een enorm klantenbestand opgeleverd door mond op mond reclame, want hun website was lange tijd sober en simpel, niet meer van deze tijd.De helpdesk bestond ooit uit een vaste ploeg van ervaren, toegewijde mensen. Er werd ingezet voor langdurige relaties met de klant. Er werd meegekeken en meegedacht naar persoonlijke wensen, dingen opgelost zodat het, eenmaal juist ingesteld ook echt jaaaren goed ging. Ook technisch was alles in orde en als je na veel pogen ergens niet uitkwam, dan werd er ook eens meegekeken met uiteraard server gerelateerde dingen (Apache/htaccess enz).TROUW Kortom alles was wel en wee en het bedrijf maakte ooit een gezonde betrouwbare indruk omdat je websites altijd werkten. En een tevreden klant is de beste reclame voor je bedrijf want iedereen vertelt door over zijn goede ervaringen en zo werd WebReus groot. Toen, langzaam en heel geleidelijk, kantelde dit rijkdom aan tevreden klanten om. Als ik een datum moet noemen dan denk ik denken zo in de periode tussen 2012-2014 waarbij veel nadelige veranderingen achter elkaar ontstonden...KANTELING - meer server downtimes: als een buur website crashte op de shared hosting, dan waren Alle websites op die server uit de lucht! - meer dan eens heb ik gestaan voor volle zalen tijdens een presentaties en wilde de presentatie vanaf mijn website opstarten, ook even reclame maken voor je website die je als innovator online hebt staan bij WebReus, maar mijn site gaf dan een time-out vanwege onbereikbaar DNS. Slechter reclame bestaat niet voor een webhoster! Iedereen keek en dacht daar moeten wij NIET bij zitten! Dus of alles werkte snel of zo traag dat je wist: er is weer wat aan de hand met een van de honderden buurwebsites op de shared hosting waar je zat. Dit werd als reden eerlijk aan je verteld als je vroeg om de reden waarom je site eruit lag die en die dag. - een nieuwe extern ingekochte omslachtige online helpdesk ticketsysteem - hierdoor ontstond een grotere afstand tot de helpdesk - soms werden tickets zomaar gesloten zonder een antwoord op je vraag, laat staan een adequate oplossing - de volledige opheffing van de telefonische support (die daarvoor al slecht bereikbaar was) - tenslotte: hogere prijzen voor nl domeinen en veel hogere prijzen voor com en org domeinenEr is al door anderen hier al het een en ander over gezegd in soms zeer negatieve, dramatische reviews, die de ontevredenheid van de klanten in de recente jaren weerspiegelt over het Brabantse hosting reus. Ik denk echter dat deze mensen meer "teleurgesteld" zijn in dan "boos" op WebReus, omdat ze als trouwe oudklant meer hadden verwacht van het bedrijf waar ze jarenlang achter hebben gestaan.Volgens mij vertellen veel mensen hier over de slechte service van met name nieuwe (jongere?) krachten bij WebReus gecombineerd met de online ticketsysteem. Terwijl de oudere bekendere medewerkers altijd voortreffelijk kundige vriendelijke service hebben geboden. Dat vergeet ik nooit en daar was en ben ik altijd zeer dankbaar voor geweest als klant.VERTREK Doorslaggevend voor mijn jeuk om te vertrekken heeft simpelweg te maken met mijn onbeantwoorde verzoeken over één specifieke vraag: "Waar en hoe kan ik U geld betalen voor 1GB pure SSD opslag?" Antwoord is altijd geweest: "Dat kan helaas niet" en "Dat bieden wij helaas niet." Terwijl vele andere providers tegenwoordig voor een paar euro per maand maar liefst 100GB pure SSD hosting bieden!Persoonlijk nam ik jaaaren geleden al afscheid van de hard disc drive (HDD) in al mijn computersystemen en vind dat voor dat ene GB opslag die ik nodig heb online, een SSD de enige juiste opslagmedium is vanwege zin lagere access times latencies en zeer hoge que depths bij laden/FTP transfers. Vooral met heleboel kleine bestandjes een merkbaar verschil!SAMENVATTING Mijn redenen voor vertrek als zakelijke klant zijn: - Geen uitzicht/perspectief op modernisering van technieken als SSD ook niet tegen bijbetaling - De omslachtige tijdrovende externe ticketsysteem en slechtere klantenservice (bij uitval van diensten) - Trager geworden server met regelmatig en langdurig onbereikbare website
woensdag 21 juni 2017
Eftegarie
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 5 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Jaren geleden was dit een hele goede hoster, maar dat is al heeeel lang geleden. Nu ligt de site er om de haverklap uit, zijn in eens ftp wachtwoorden veranderd zonder dat dit wordt door gegeven, duurt het dagen voor je respons krijgt op de helpdesk. Niet aan beginnen!!!
maandag 1 mei 2017
de Moel
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De databases kan ik niet meer beheren en ik heb al wekenlang discussie over wat WEL en wat NIET een structureel probleem betreft. Zodra ik phpmyadmin aanraak is joomla en alle applicaties die een DB nodig hebben down van mijn sites. Hopelijk zegt de laatste mailwisseling genoeg, waarop webreus excuses aanbiedt en zegt namens mij het wachtwoord (ww) te willen wijzigen. Mijn reactie:Excuses aanvaard. Maar de consequentie van uw voorstel: Iedere keer als ik phpmyadmin 'aanraak' moet ik u benaderen om een ww opnieuw in te stellen? Ik denk niet dat dat gaat werken. Het vertrouwen is totaal weg. U levert niet wat u aanbiedt. Want het ww voor user xxxxxx heb ik niet eens aangeraakt! Ik ben overal vanaf gebleven. Heb alleen een nieuwe db gemaakt en de user xxxxx aangewezen als gebruiker.Bent u het nu met me eens dat u een structureel probleem heeft? Al is het alleen maar dat structureel dezelfde klachten van dezelfde ontevreden gebruiker komen, die geen gehoor krijgt?Wat u aanbiedt is hetzelfde als de vorige keer en zorgt nu ook weer voor een site die 1 dag niet werkt. Wat gaat u nu doen? De username blijft xxxxx en het koppelen van de user aan de database ga ik niet nog eens doen, want dat gaat mis, zoals alle andere keren. U gaat regelen dat ik zelf het ww structureel en op welk moment dan ook kan veranderen, dat ik een DB kan aanmaken en daarvoor whatever kan doen met nieuwe of al aanwezige users, zoals dat ging toen ik klant van u werd. Een kopie van deze conversatie is inmiddels naar de webmail directie.Groet en hartelijk dank,
maandag 13 februari 2017
dohmen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
1 domeinnaam kwijt… heb betaald voor verhuis maar hebben ze niet gedaan waardoor de naam door anderen werd ingepikt. 2 domeinnamen in quarantine doordat ze verkeerde factuurgegevens sturen. Ze passen de gegevens niet aan maar schrappen gewoon de domeinnaam. Ik ben alles elders aan het plaatsen. Ik plan ook een officiele klacht met bewijsmateriaal want dit is een schande, en zelfs geen halve ster waard. Tip: betaal iets meer en ga elders!!!
dinsdag 22 november 2016
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met WebReus BV? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met het privacybeleid van Webhosters.nl

Direct naar:

Webhosting

Allround

€ 0,85 /maand
  • Opslag: 10 GB
  • Dataverkeer: 500 GB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Onbekend
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Nee

Domeinnaam

nl

€ 5,87 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Onbekend
  • DNSSEC: Onbekend
  • Telefoon: Onbekend
  • Verhuisdienst: Onbekend
  • Whois Privacy: Onbekend