Hostnet biedt een breed scala aan diensten, van domeinnamen tot uitgebreide hostingpakketten. Maar hoe goed zijn ze in de praktijk? Ontdek wat klanten te zeggen hebben.
Hostnet heeft op het moment van schrijven een ‘cap’ van 100 GB dataverkeer op pakketten die €15 per maand kosten. Dat zou betekenen dat één bezoeker al zou kunnen zorgen voor het bereiken van het data limiet! Let op deze data limieten die veel hosts niet hebben.
Vanavond goed geholpen door Bouke, ik had een aantal vragen en hij heeft me zeer netjes en goed geholpen. Probleem is alleen dat hij met technische dingen kwam waar ik totaal geen verstand van heb omdat ik nooit school heb gehad. Hij bedoelt het zeker goed, dat weet ik, alleen lukt het bij mij niet.
Aan Hostnet heb ik een hele nare ervaring overgehouden. Het reserveren van domein namen ging makkelijk en snel tegen relatief lage kosten.
Nergens staat echter vermeld dat Hostnet het contract automatisch verleng met een jaar tegen een tarief van €36,30.
Hostnet beweert een herrinering te hebben gestuurd maar zelfs na het opvragen van deze herinnering via de telefoon konden ze niks bewijzen.
Heb de rekening gewoon moeten betalen en hierdoor heb ik per direct de diensten op stop gezet bij Hostnet.
Ik ben al vele jaren een zeer tevreden klant bij Hostnet voor al mijn digitale diensten als het gaat om websites, emails en domeinnamen. Als ik een vraag of probleem heb en ik bel Hostnet, dan krijg ik altijd snel iemand aan de telefoon die mij altijd vriendelijk en deskundig te woord staat. Ofwel Hostnet is erg goed in het ontzorgen van de klant. Een partij die ik aan een ieder durf aan te bevelen!
Hostnet biedt in vergelijking met branchegenoten niets meer, maar zijn wel veel duurder met domeinregistraties. Bijvoorbeeld Versio vraagt voor het eerste jaar slechts 0,99 cent en Hostnet rekent maar liefst 10 keer zoveel
Je moet wel uitkijken wanneer een domein in quarantaine raakt. Het overkwam mij dat ik een domein in handen viel van een domeinbroker. Toen ik Hostnet daarover aansprak krijg ik et maken met de bekende arrogantie waar velen over spreken wanneer Hostnet ergens de mist in gaat.
Tijdens de quarantaineperiode mag het domein niet verkocht worden aan derden en dat is wel gebeurd.
Op de voorlaatste dag van de expiratiedatum had ik Hostnet aangegeven dat ik het domein wilde activeren, maar een paar dagen later kreeg ik te horen dat ik mijn domein kwijt was.
Het was te kort dag gaven ze aan! De postduiven van Hostnet vlogen niet snel genoeg.
Ik mocht dit domein terugkopen via een domeinbroker voor enkele duizenden euro's.
Voor mijn schade wilde Hostnet slechts 2 jaar gratis een domein registreren.
Toen ik uiteindelijk het domein na maanden weer kon terugkopen voor 150 euro en Hostnet vroeg of we deze kosten konden delen kreeg ik te horen dat ze me niets vergoeden. Toppunt van arrogantie.
Ik vertrouw de werkwijze van Hosnet niet en daarom adviseer ik iedereen om domeinen te registreren bij bijvoorbeeld Versio of Strato. Daar verloopt alles geautomatiseerd en zijn je domeinen veilig.
Nee, voor mij geen Hostnet. Wanneer er wat misgaat dan bij je echt op het verkeerde adres..
Ik had mijn email adres onvolledig ingevuld bij mijn aanmelding bij Hostnet om een Domeinnaam te kopen en kon dus niet inloggen. Bij klantenservice was het binnen minuten opgelost met behulp van de chat hulp op de Hostnet webpagina. Omar was zeer vriendelijk en efficiënt. Zeer tevreden.
Heel slecht bedrijf. Mensen wordt hier geen klant als je meerdere diensten hebt afgesloten die je voor projecten gebruikt. Ineens wordt je zomaar verdacht van criminele activiteiten, wanneer er nooit iets verdacht is geweest, altijd netjes je facturen hebt betaald en je betaalgegevens overeenkomen met je eigen gegevens. Je wordt gewoon beschuldigd van fraude en criminele activiteiten, wanneer er geen grond voor is om deze beschuldigen te uiten.
Goed opletten met het kopen van een domeinnaam. Zonder erg in zit je aan een abonnement vast die automatisch verlengd wordt +- €30 per domein naam
Een domeinnaam-registratie moet verlengd worden. Ik betaalde de afgelopen 3-4jaar 11,-/jaar. Ik krijg nu een factuur voor 132,-/jaar (verhoging 1200%) Hoe komen ze erbij dat een domeinnaam-registratie zoveel moet kosten? SIDN heeft de prijzen met 10% verhoogd, niet 1200%. Ik was t.n.t. niet ontevreden over Hostnet, maar dit slaat alles.
Hostnet heeft mijn website verwijderd waar ik maanden/jaren aan gewerkt had. Vervolgens zeggen ze doodleuk later dat ze niet verdergaan met de afgenomen dienst en dat daardoor mijn website wederom (2de keer dus) wordt verwijderd (of ik moet 3 keer zoveel betalen per maand). Ik raad IEDEREEN aan om nu het nog kan weg te blijven bij deze club. Ze denken alleen aan geld aftroggelen en op het moment dat ze een machtspositie hebben (jouw website) maken ze er misbruik van.
De recensies met 5 sterren op Google kunnen niet kloppen. Ik weet dat grotere bedrijven gewoon geld betalen om het te vervalsen.
Ik had het website maker pakket maar die schaffen ze dus af. Mag je drie keer zoveel betalen of je bent m kwijt.
Helpdesk is goed bereikbaar. Als je email etc. wil openen. Kennis van de helpdesk is bijna nihil als je echt een probleem hebt.
Ik moet minimum 1x bellen omdat mijn website offline is. Soms 4/5 keer in een maand.
Ik zal zeker een andere aanraden.
Ook ik heb negatieve ervaringen met Hostnet. Diverse malen per e-mail opgezegd. Ik heb zelfs een e-mail waaruit duidelijk blijkt dat Hostnet mijn opzegging heeft ontvangen, maar het bedrijf weigert gewoon de opzegging door te voeren. Ze presteren het zelfs om te vragen om een inschrijving bij de KvK van een bedrijf dat al 10 jaar niet meer bestaat. En ook na uitleg weigert het bedrijf de opzegging door te voeren. Hostnet blijft rekeningen sturen! Ik raad iedereen aan geen zaken te doen met dit bedrijf.
I've had various domain names for the last 15 years. This by far has been my worst experience. First, I had a problem hosting these domain names bought from hostnet on our web hosting platform. This was a long process where the customer service at hostnet simply kept saying that I should check with my web hosting partner or google. Their knowledge was very limited. Lastly, the domains needed a renewal, during which time I was away for the summer. When I came back I had a bill from incasso, with a 5 day notice period a bill of 26 euros turned to 66,62 euros. My conversations with Ultimo the incasso company and Hostnet customer service was one of the worst I have had. There was a complete lack of flexibility or reasoning on the late payment. A debt collector agency with a 5 day notice period to pay a late bill for a domain name? a 40 euros fine over a 26 euros bill for a 2 month late payment just seems unreasonable. The company comes across as cold and uninterested. I was even told that they can show me how to de-register my domain name if I am not interested in hosting with them. One of the worst customer service I have ever experienced.
Vanavond goed geholpen door Bouke, ik had een aantal vragen en hij heeft me zeer netjes en goed geholpen. Probleem is alleen dat hij met technische dingen kwam waar ik totaal geen verstand van heb omdat ik nooit school heb gehad. Hij bedoelt het zeker goed, dat weet ik, alleen lukt het bij mij niet.
Ik ben al vele jaren een zeer tevreden klant bij Hostnet voor al mijn digitale diensten als het gaat om websites, emails en domeinnamen. Als ik een vraag of probleem heb en ik bel Hostnet, dan krijg ik altijd snel iemand aan de telefoon die mij altijd vriendelijk en deskundig te woord staat. Ofwel Hostnet is erg goed in het ontzorgen van de klant. Een partij die ik aan een ieder durf aan te bevelen!
Leveren slechte klant en technische service. En als je er van af wilt moet je dat zeer tijdig aangeven want voor dat je het weet zit je er gewoon weer een jaar aan vast, en kan je dit niet opzeggen.
Ik had mijn email adres onvolledig ingevuld bij mijn aanmelding bij Hostnet om een Domeinnaam te kopen en kon dus niet inloggen. Bij klantenservice was het binnen minuten opgelost met behulp van de chat hulp op de Hostnet webpagina. Omar was zeer vriendelijk en efficiënt. Zeer tevreden.
Dank Othman!
Werkend met een PLESK server kwam ik niet meer voorbij two factor authenticator. Dankzij de goede raad van de medewerker snel opgelost.
Mijn website was uit de lucht door een fout in de database. In eerste instantie is een stappenplan aangeboden om het probleem zelf op te lossen. Het probleem was daarmee niet opgelost en ging mijn technische kennis te boven. Op mijn verzoek is de klantenservice daarom mee gaan kijken (Dennis) en er bleek een andere oorzaak te zijn voor de error op mijn site. De site is weer live. Dit is vakkundig en met geduld gedaan.
Ik ben heel blij met de chatfunctie. Ik word altijd direct geholpen en zeer vriendelijk te woord gestaan. Zo ook vandaag weer. Dank Bouke voor je hulp en je tips!
Hostnet biedt domeinnamen, hosting, websites, e-mail, VPS en SSL-certificaten. Ze ondersteunen bedrijven bij hun online activiteiten en nemen technische zaken uit handen, met service beschikbaar zeven dagen per week. De beste overview van Hostnet kan je echter verkrijgen door de 1000en reviews op Webhosters.nl goed door te lezen! Hostnet is onderdeel van Group One.