Populair om zijn lage prijzen en eenvoudige diensten, maar kan MijnDomein echt mee in de strijd met de beste hosters? Lees wat klanten vinden van de prestaties.
Matthijs heeft me fantastisch geholpen met het creeren van een kopie van de oude website.
Dit bespaart ons ontzettend veel werk!
100 Kudos
Opgepast voor mijndomein.nl. Ze lokken je al maanden lang en nu nog steeds om voor een klein bedrag ( 10 cent per jaar ) je domeinnaam te registreren. Verhuis je je domeinnaam voor welke reden dan ook alsnog binnen 1 jaar na registratie dan rekenen ze sinds kort 5 euro boete per domeinnaam ( nergens aangegeven ). Dus het is of je blijft nog een jaar en je betaald 9 euro voor het 2e jaar ( voor .nl adres ) of je betaald een verhuisboete.
Geen enkele hostingpartij doet hier aan en communiceert de prijs netjes vooraf en je bent vrij voor de betaalde prijs je domeinnaam te verhuizen, zo hoort het ook.
Ze zijn hier kort geleden mee begonnen en geven aan dit gecommuniceerd te hebben naar klanten maar op internet geven veel mensen aan met deze nieuwe regel verrast te zijn. Vreemde manier van zaken doen bij Mijndomein. Dus OPGEPAST verhuizen binnen 1 jaar bij mijndomein is 5 euro boete per domeinnaam! Als het een normale manier van zakendoen zou zijn dan hadden ze dit duidelijk aan moeten geven i.p.v. het weg te stoppen ergens in de voorwaarden.
Zowel het proces van maken van de website alsmede de uitleg hoe deze zelf te beheren is heel prettig verlopen. Afspraken worden nagekomen en contact is prettig. Dank Wendy en Matthijs.
Wilde iets wijzigen in Mijndomein, drukte per ongeluk op iets verkeerd en sindsdien ben ik na acht jaar offline. Tot mijn grote schrik geen telefoonnummer en mailadres. Ik probeerde op te zeggen via de mail, maar kreeg bericht terug dat ik niet kan mailen. Bij de chat krijg je vervolgens een link, waarmee je niet kan inloggen. Mijn mooie website in acht jaar tijd opgebouwd, als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan wel huilen en Domein is onbereikbaar.
Ben met problemen met mijn website prima geholpen door Matthijs. Nam de tijd voor het probleem en heeft het opgelost.
Waar Matthijs niet aan kan doen maar wat wel een frustrerend gevoel geeft is dat als je op wilt zeggen, je ineens 75% korting krijgt als je toch blijft.
Na een naar kreeg ik opeens een factuur van 188 euro. Ik heb direct het pakket wat blijkbaar ineens een websitemaker erbij had weer terug gezet naar alleen een domeinnaam met mailbox. Ik heb de klantenservice een bericht gedaan en kreeg terug dat het pakket is omgezet maar ik wel de kosten van het webpakket (188 euro) waar ik dus geen gebruik van maak moet betalen. Ik voel me behoorlijk bedondert en ga uiteraard volgend jaar opzeggen.
De klantenservice is moeilijk bereikbaar. Als je ze een mail stuurt sluiten ze gelijk het ticket waardoor je dus weer opnieuw contact op moet nemen, en een andere medewerker krijgt. Bellen kan niet.
Pas dus goed op, de reclames zijn erg misleidend. Ze vertellen er niet bij dat je na een jaar zoveel geld moet betalen. Als ik dit had geweten had ik namelijk op tijd opgezegd. Omdat ik het domein wil houden heb ik dit niet gedaan.
Mijn ervaring met MijnDomein is werkelijk onbegrijpelijk. Het voelt alsof je terechtkomt in een doolhof zonder uitgang. Ze zijn op geen enkele manier écht bereikbaar en maken het hun klanten onmogelijk om problemen op te lossen. Hier mijn verhaal:
Toen ik een probleem had met een van mijn domeinen, besloot ik contact op te nemen. De eerste schok? Er is geen telefoonnummer om ze direct te bereiken. Geen mens die je te woord kan staan, geen persoonlijk contact. Prima, dacht ik, misschien werkt hun ticketsysteem of chatfunctie goed. Helaas bleek dat ook een illusie.
De chatfunctie is een grap. Wanneer je eindelijk iemand te pakken hebt, krijg je vage antwoorden of word je simpelweg afgepoeierd met standaard reacties die niets oplossen. Geen empathie, geen echte hulp. Alleen maar een botte manier om je probleem van tafel te vegen.
En dan het ticketsysteem… dat is een regelrechte farce. Je dient een ticket in, wacht geduldig op een reactie, en wat gebeurt er? Het ticket wordt zonder inhoudelijke terugkoppeling afgesloten of samengevoegd met een ander ticket. Geen uitleg, geen oplossing. Gewoon een simpele melding: “Ticket gesloten.” Als klant sta je daar met lege handen. Het voelt alsof ze meer bezig zijn met het manipuleren van hun ticketstatistieken dan met het écht helpen van klanten.
En alsof dat niet erg genoeg is, kwam ik erachter dat MijnDomein extra diensten verkoopt waar je nooit om hebt gevraagd. Bij het afsluiten van een product staan allerlei aanvullende modules standaard aangevinkt. Als je niet héél goed oplet, zit je ineens vast aan extra kosten. Dat is regelrechte misleiding en voelt als een bewuste strategie om klanten op te lichten.
Daarnaast is het opzegbeleid pure sabotage. Je denkt je domein na een jaar eenvoudig te kunnen opzeggen? Vergeet het maar. Zodra je abonnement verlengd wordt, zit je er weer een heel jaar aan vast. Tussentijds opzeggen is onmogelijk. Pas wanneer je blijft pushen, tickets aanmaakt, en je rechten hardop aanspreekt, wordt er ineens een uitzondering gemaakt. Maar dat kost je meerdere tickets, veel frustratie, en eindeloos wachten op een antwoord dat meestal niet komt.
Dit is geen professionele dienstverlening, dit is een bedrijf dat klanten doelbewust tegenwerkt, manipuleert en uitbuit. Je betaalt niet alleen voor slechte service, maar ook voor verborgen kosten en een constante strijd om gehoord te worden.
Mijn advies? Blijf zo ver mogelijk weg van MijnDomein. Hun bereikbaarheid is nul, hun klantenservice negeert je, en ze maken je leven alleen maar moeilijker met misleidende praktijken en ontoegankelijke processen. Als je ooit een probleem hebt, sta je er alleen voor. Kies een betrouwbare partij die wél transparant, eerlijk en klantvriendelijk is. MijnDomein is dat alles niet.
Extensies allang opgezegd. Toch factuur ontvangen die ze willen incasseren en niet willen crediteren. Alleen contact via (AI?) chat mogelijk waardoor je de standaard antwoorden krijgt.
Na een jaar kreeg ik opeens een factuur van 188 euro. Ik heb direct het pakket wat blijkbaar ineens een websitemaker erbij had weer terug gezet naar alleen een domeinnaam met mailbox. Ik heb de klantenservice een bericht gedaan en kreeg terug dat het pakket is omgezet maar ik wel de kosten van het webpakket (188 euro) waar ik dus geen gebruik van maak moet betalen. Ik voel me behoorlijk bedondert en ga uiteraard volgend jaar opzeggen.
De klantenservice is moeilijk bereikbaar. Als je ze een mail stuurt sluiten ze gelijk het ticket waardoor je dus weer opnieuw contact op moet nemen, en een andere medewerker krijgt. Bellen kan niet.
Pas dus goed op, de reclames zijn erg misleidend. Ze vertellen er niet bij dat je na een jaar zoveel geld moet betalen. Als ik dit had geweten had ik namelijk op tijd opgezegd. Omdat ik het domein wil houden heb ik dit niet gedaan.
Heb je ervaring met een eerdere host die je zou willen delen? Vergeet ook die niet te delen op Webhosters.nl!
Dank je wel voor je review!
Nadat ik heb betaald en een bevestiging in de mail heb ontvangen. Krijg ik daarna te zien dat alles geblokkeerd is.
en het er op neer komt dat ik heb betaald voor lucht
De snelheid van reageren op een vraag en de manier waarop ik als klant wordt benaderd en geholpen bevestigd mijn vertrouwen in Mijndomein.
Het beteft ticket met referentienummer #1933166 – uploaden website via Xara, behandeld door Matthijs
Een later probleem ook snel opgelost door Daniël.
Matthijs heeft mijn probleem mbt het omzetten van mijn oude magix webdesigner 11 ftp instellingen uitstekend bijgestaan. Via contact met internet op afstand draait alles op de huidige gewenste voorwaarden. Matthijs was geduldig, duidelijk en mijns inziens op dit probleem heel vakkundig. Dank daarvoor.
Door verschillende domeinnamen wat onduidelijkheden etc. Matthijs heeft mij snel en goed geholpen.
Martijn hielp mij zo goed als hij kon, maar wist dat zijn collega Matthijs mij verder kon helpen. Matthijs heeft mij uiteindelijk ook gebeld om het op afstand van mij over te kunnen nemen. Nu is mijn domeinnaam ook goed beveiligd. Dankjewel heren voor deze geweldige service!
Recent overgegaan naar mijndomein met een eenvoudig en heel betaalbaar pakket en tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Hele behulpzame helpdesk!
Mijn website was uit de lucht door een plug-in die automatisch was geüpdatet en ik kon niet meer inloggen. Binnen no time werd er gereageerd en was het opgelost! Heel blij mee.
Met hulp van Mattijn hebben we de problemen kunnen oplossen die we ondervonden bij het uploaden van onze website nu de migratie.
Er stonden een aantal instelling niet juist.
Maar met de hulp van Matthijs is alles opgelost.
Tevens heeft hij wat kleine aanpassingen gedaan waardoor onze site iets sneller is geworden.
Matthijs bedankt.
Ik wil graag mijn waardering uitspreken voor de uitstekende hulp die Mathijs mij heeft geboden. Dankzij zijn deskundigheid en geduld is mijn probleem snel en effectief opgelost!
Door Matthijs zijn we bijzonder goed geholpen. Heeft kennis van zaken, kan zich inleven in de problemen van de klant, geeft duidelijke oplossingen zonder gebruik van “dure” woorden.
Reageert heel snel op vragen.
Matthijs je bent een topper.
Zowel het proces van maken van de website alsmede de uitleg hoe deze zelf te beheren is heel prettig verlopen. Afspraken worden nagekomen en contact is prettig. Dank Wendy en Matthijs.
Mijndomein biedt eenvoudige mogelijkheden voor het registreren van domeinnamen en het opzetten van websites (via website builders) of webshops, gericht op mensen met online ambities. Ze staan bekend om scherpe prijzen en producten die kunnen meegroeien met je bedrijf. MijnDomein heeft al 20 jaar ervaring en meer dan een miljoen domeinregistraties. Mijndomein biedt een klantvriendelijke omgeving voor het beheren van domeinen, evenals slimme services en een helpdesk. Daarnaast zet het bedrijf zich in voor duurzaamheid met 100% groene hosting.