Versio

4,2 / 5 2.275 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Actie!

Registreer jouw .nl domeinnaam het eerste jaar voor maar €0,99!

Bedrijfsgegevens

  • 15 Werknemers
  • KvK-nummer: 53309979
Website screenshot Versio

Overall score

4,2 / 5 2.275 ervaringen

Totaal (2.275)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (95)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Ervaringen 2275 op 228 pagina's

wat slecht de laatste tijd!!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Al jaren host ik ruim 40 websites bij versio. Mijn uiterste best gedaan (en allerlei tools gekocht) om hoog in de pageranking te komen door websites en webshops snel te maken met laden. De laatste maanden van een groene 94 naar een rode 48. Duurt ruim 1,4 sec. voordat de eerste byte wordt geladen, wat slecht! Test gedaan met simpele WP site met 3 (geoptimaliseerde) afbeeldingen en wat tekst, duurt bijna 5 sec. voor de gehele pagina is geladen, wat een drama... Problemen met mail, "illegal bom headers" bij versturen. Versio geeft aan dan maar niet beveiligde mail (ssl) te gebruiken. (ja vast) Jaren lang klanten en vrienden geadviseerd om naar Versio te gaan, dat is natuurlijk afgelopen. Prijzen zijn extreem verhoogd en de algemene kwaliteit gaat er alleen maar op achteruit. Vandaag maar eens op zoek naar een fatsoenlijke webhoster / vps.
zondag 21 februari 2021
al jaren klant
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Van Webhosting Naar VPS ....
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb een aantal websites bezocht om na te gaan welke ervaringen zoal met de helpdesk van Versio zijn. Het is inderdaad zo dat het bedrijf GEEN live chat gebruikt. Versio mag dan haar redenen hebben om geen live chat aan te bieden, ze loopt hiermee wel het risico dat bestaande klanten weglopen. Mijn ervaring met de helpdesk is NIET zoals je dat op de chat vermeld ziet staan "with a few hours". Natuurlijk, ik ben niet de enige klant bij Versio. Maar toch is mij iets opgevallen: Twee weken geleden ben ik na veel wikken en wegen van shared hosting naar VPS gegaan. Ik heb 1 week moeten wachten voordat de migratie van alle websites zou starten (Ik heb een SLA contract dat incl. het overzetten is.) Ik ben namelijk onderzoeker, geen techneut. Midden vorige week is Versio met de migratie begonnen en zou hoogstens een dag beslag nemen. Gedurende die week had ik steeds contact met een en dezelfde medewerker. Dat is op zich heel prettig omdat je niet steeds jouw verhaal hoeft te herhalen. Maar, wat is mijn indruk nu? Ik heb vorge week een aantal berichten gestuurd die de medewerker niet beantwoorde omdat hij op de chat op afwezig stond.. Er is 1 keer door een andere collega op 1 bericht gereageerd, niet op de andere berichten die ik stuurde.. Mijn indruk is nu de collegas van die bewuste medewerker niet reageren vanwege een mogelijke gedachte -- dat is de indruk die de helpdesk overbrengt-- dat die klant heeft veel contact met hem, dus laten we de hele zaak ook over aan hem. Maar, die bewuste medewerker stond zelfs een aantal dagen achtereen als afwezig. Dus, dagen achtereen dat ik moet wachten op antwoord, en dus dagen achtereen dat ik geen gebruik van de dienst kan maken terwijl je wel blijft betalen. Ik ben nu in de derde week van het migratie proces, De websites zijn wel online, NIET via VPS maar nog steeds via de webhosting die ik daardoor niet kan opzeggen. Hoe weet ik dat? Er is een map die je ook in webhosting gebruikt, genaamd "public_html". Het is de map waarin alles van en over jouw website is opslagen. VPS kent deze map ook en zou op eenzelfde root aangemaakt moeten worden zoals dat automatisch in webhosting gebeurd. En hier ligt nou de oorzaak waarom ik nog altijd niet websites kan werken: de map is er niet meegemigreerd. van mijn webhostingpakket naar VPS. Alleen een backup is gemigreerd maar die kan je niet gebruiken omdat er geen public_html map is. Vandaag (17 Februari, 2021) is er een nieuwe domeinnaam aangeschaft, maar om iets "uit te vogelen" Ik wilde weten waarom die enige reactie, zoals eerder vermeldt,beschreef dat de public_html map niet in de directory van de hoofgebruiker gezocht moet worden, maar in de map 'domains' via de directory van de hoofdgebruiker. Ik activeerde de vandaag gekochte domeinnaam en registreerde deze naam op de hoofdgebruiker's account als nieuwe gebruiker. Wat gebeurt er? Bij het openen van de account voor de nieuwe gebruiker trof ik de public_html map precies daar waar zoals die ook op webhostingpakket is te vinden, namelijk in de directory. Ik ben op nog meer problemen gestoten zoals de beveiliging die niet werkt. Maar ik wil het hierbij laten. Ik ga anders teveel van je tijd opeisen. Kernpiunt blijft de helpdesk en de manier waarop men heeft gekozen om met de klanten te communiceren. Als bereikbaarheid van de helpdesk een prioriteit voor je is, dan zul je naar een provider moeten zoeken die live chat aanbiedt. Die zijn er genoeg. Als je voor Versio kiest vergeet dan niet te beseffen dat binnen "a few hours" niet altijd opgaat, zeker als je geen techneut bent. Erger nog, te oud bent om dat nog te worden.
woensdag 17 februari 2021
Ruud Wedding
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Zonder twijfel de allerslechtse webhost van Nederland
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Torenhoge rekeningen die totaal niet in verhouding staan met de daadwerkelijk gemaakte kosten. Niet te bereiken. Echt een verschrikkelijk bedrijf om zaken mee te doen. je wordt he-le-maal uitgekleed. Doe het niet! Ga NOOOIT in zee met Versio. Bespaar jezelf heel veel hoofdpijn en ga naar een bedrijf als SoHosted oid.
woensdag 17 februari 2021
de zwart
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
prima support
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Helaas was er een systeemfout waardoor er teveel werd berekend. Viso erkende snel de fout en heeft zelfs het verleden hersteld en gecrediteerd.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Rob, Nogmaals excuses dat er iets niet goed is gegaan. Gelukkig hebben wij dit naar tevredenheid kunnen herstellen. Hartelijk dank dat je dit wilt delen met deze mooie review! Lars Godijn Versio Support
maandag 15 februari 2021
Rob
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Jorgen Vermont
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Prijs kwaliteit verhouding is top en de service nog beter . Staan altijd voor je klaar met hele snelle service .
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Jorgen, Hartelijk dank voor jouw mooie 5 sterren review en jouw vriendelijke woorden. Hopelijk zullen wij nog lang een goede samenwerking met jou behouden. Lars Godijn Versio Support
donderdag 28 januari 2021
Jorgen Vermont
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Server notresponding. Traag. Etc
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Geen idee wat er aan de hand is maar de laatste weken gaat het enkel de verkeerde richting uit ! Websites traag. Melding dat de resources niet voldoen van de server etc. Nope... na jaren klant te zijn met een heleboel websites ben ik nu gestart met de verhuis naar een andere provider. This is not the place to be !! Bye Bye Versio !!
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Kathleen, Wat vervelend dat jouw website traag werkt. Is de oorzaak inmiddels gevonden? Anders zoek ik graag met jou naar een oplossing om dit te voorkomen. Zou je naar aanleiding van deze review contact willen opnemen. Dan zal ik jouw ticket zo snel mogelijk beantwoorden. Lars Godijn Versio Support
zondag 24 januari 2021
Kathleen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Alles behalve pff
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Al jaren klant, een hosting 7 domeinnamen en 8 ssl.. Al een week ligt alles plat werken gaat niet want het gaat traag... wordt van kastje naar de muur gestuurd. We zijn webshops wie gaat onze inkomsten compenseren. Het zwaarste hosting pakket en niks werkt maar niks... heb 4 specialisten gecontacteerd en ligt volgens hen allemaal aan Versio! Maar die doen niks!!! Ik wil mijn geld terug of dat het eindelijk eens deftig blijft werken waar ik voor betaal!!!
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Bram, Wat vervelend dat het SSL niet werkte. Het is soms druk maar een week duurt de afhandeling van een ticket natuurlijk niet zonder een helder antwoord naar jou. Ik neem aan dat alles weer naar behoren werkt? Zo niet, vraag dan even naar mij als je een ticket stuurt. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op. Lars Godijn Versio Support
zondag 24 januari 2021
Bram
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Support nulkommaniks, en de sites liggen weer eens plat
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb een silver pakket, waarbij ik een site als trouwfotograaf host (ca 25 bezoekers per dag) en een site voor een violiste met pakweg 10 bezoekers per dag. Ik heb een plugin draaien (Uptime) die mij bijna dagelijks meldt dat de server weer eens een uurtje onbereikbaar was. Onlangs was er zelfs een DOS aanval op de server waarbij bleek dat de servers van Versio niet afdoende tegen DOS attackes beschermd worden. Nu ligt de hele zaak ineens plat met een melding “resource limit reached”. Als je dan “emergency support” belt krijg je een dikke middelvinger “Meneer u kunt via directadmin erbij”, maar dat kan ik dus niet want immers, de sites liggen plat. Als ik dat meld en letterlijk zeg “Wat moet ik nu doen?” wordt gewoon de hoorn op de haak gegooid. Als je graag zaken doet met een stel contactgestoorde nerds dan is Versio de tent voor jou. Zo niet, ren weg en zoek een andere provider. Het kan in elk geval nooit slechter worden. Mijn sites worden verhuisd zodra ik er weer bij kan.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Peter, Wat vervelend dat je deze ervaring met onze helpdesk hebt. Toch wil ik een paar onjuistheden in deze review weerleggen. Als een server van Versio vanwege een hackpoging offline is, betekent dat juist dat onze servers goed beschermd zijn tegen deze aanvallen en niet andersom. Natuurlijk wil ik graag bekijken of wij het probleem met jouw website op kunnen lossen. Zou je hierover contact willen opnemen naar aanleiding van deze review? Dan neem ik zo snel mogelijk contact met jou op. Lars Godijn Versio Support
donderdag 21 januari 2021
Peter
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Reeds 10 jaar tevreden van Versio.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wij zijn nu reeds al 10 jaar klant bij Versio met een server nu met een VPS server zeer tevreden over. En we kunnen ons geen beter service krijgen dan bij Versio. Steeds goede service als er een probleem is vlug antwoord via support team, en helpen je op een correctie manier verder.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Marie-Jeanne, Hartelijk dank voor jouw mooie review. Mocht je weer een vraag hebben dan helpen wij jou graag weer verder. Lars Godijn Versio Support
woensdag 20 januari 2021
Weytens Marie-Jeanne
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Waardeloos en verhogen stiekem
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
In 2018 een onverwachte verhoging gehad. in 2019 weer en heb toen opgezegd. Op de accountsite staan diverse verscholen vinkjes. Nu 2021 krijg ik een nota voor hosting van de afgelopen jaren. Volgens mijn jusit geen poot om op te staan maar na een heleboel heen en weer mailen een deel betaald om van het gezeik af te zijn.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Caspar, Bij Versio draait alles om domeinnamen, websites en mail. Omdat dit essentiële onderdelen voor een bedrijf zijn is het alleen mogelijk dat de eigenaar van het account de producten opzegt. Waarschijnlijk heb je dat niet gedaan en heb je een factuur voor het hostingpakket gekregen. Zou je naar aanleiding van deze review contact op kunnen nemen? Dan kijk ik even wat er in jouw situatie gebeurd is. Lars Godijn Versio Support
woensdag 20 januari 2021
caspar muysert
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Versio? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met de richtlijnen en het privacybeleid van Webhosters.nl

Direct naar:

Webhosting

Brons NL

€ 2,50 /maand
  • Opslag: 5 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

 

Domeinnaam

.nl

€ 9,99 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja