Beste Webhosting / Nieuws & Achtergrond / Hoe en waarom reviews jouw bedrijf kunnen helpen

Blog

Hoe en waarom reviews jouw bedrijf kunnen helpen

Wij van WC eend… Op Webhosters.nl is het mogelijk een profiel voor hosting bedrijven aan te maken, daar is een basis variant en een premium variant. Maar waarom zou je dit doen, wat zijn de…

Wij van WC eend…

Op Webhosters.nl is het mogelijk een profiel voor hosting bedrijven aan te maken, daar is een basis variant en een premium variant. Maar waarom zou je dit doen, wat zijn de voordelen en hoe werkt het?

Transparantie

Consumenten en bedrijven zoeken bij het oriënteren op een hosting pakket naar de beste opties die aansluiten bij hun wensen. Reviews op een eigen website zijn leuk, maar vrijwel even vaak betekenisloos. Dit omdat de oriënterende partij ook zelf weet dat de webhoster niet de negatieve klanten op z’n website gaat zetten.

Potentiële klanten zullen dus naast jouw eigen reclame uitingen tevens externe bronnen raadplegen, zijn die er niet? Dan kan dit wel eens een red flag zijn.

Een review en vergelijkingsplatform als Webhosters.nl kan daarbij meerwaarde bieden. Tevens zorgt het voor transparantie omdat er zowel negatieve als positieve klantervaringen gedeeld worden en er geen reviews worden verwijderd.

Recensies om kwaliteit te waarborgen of verbeteren

Op de profielpagina van de hosting bedrijven kunnen klanten hun ervaring delen over de webhoster in kwestie. Als bedrijf kun je hier extern bouwen aan je merk. Door te leren van- en te reageren op klantervaringen kun je als bedrijf verbeteren en als klantenservice stappen zetten. Zo wordt de service beter en je klanten blijer.

Bij Webhosters.nl is het zo dat de meest recente reviews het zwaarst wegen.[1]meer gewicht aan recente reviews, webhosters.nl zo dragen wij hopelijk ons steentje bij aan een kwalitatieve en consistente klantenservice bij de meeste hosting bedrijven.

Dit – het zwaardere gewicht aan recente reviews – kan bijvoorbeeld ook de reden zijn dat je score op webhosters.nl ineens is gedaald; omdat een aantal positieve klantervaringen ineens ouder zijn dan 6 maanden en dan minder gewicht krijgen.

Leren van je klanten

Heb je een wat mindere score op Webhosters.nl? Dan ben je er relatief snel objectief achter wat je kan verbeteren. En dan loont het dus  om actief aan de slag te gaan met de ‘problemen’ en omdat de nieuwste recensies het zwaarst wegen; kun je ook snel weer de weg terug omhoog vinden.

Zo is het een win-win situatie: meer tevreden klanten, hogere gemiddelde score en vaker en meer zichtbaar in de top 10 en bijvoorbeeld de vergelijker van Webhosters.nl. Het meer actief aan de gang gaan met klantervaringen helpt dan dus ook met het werven van nieuwe klanten.

Feedback en controle

Via webhosters kun je ook directe notificaties krijgen van recensies die worden achtergelaten, zo kun je er zelf direct op acteren – een probleem oplossen als dat wordt aangedragen of reageren op een positieve beoordeling.

Merk versterken

Krijg je veel positieve feedback? Dan is dat goed voor je merk, helemaal als het op een externe site gebeurd die onafhankelijk is.

Specifiek bij hosting, een vak apart dat voor veel mensen moeilijk is kun je klanten echt goed op weg helpen en zul je vaak dankbare klanten hebben als je ze even een stapje in de goede richting helpt, of een back up terugzet van iemand die z’n site kwijt is.

Keurmerk in de hosting niche

Een externe onafhankelijk website kan als goed keurmerk dienen voor jouw bedrijf. Via webhosters.nl kun je bijvoorbeeld daartoe gebruik maken van de widget met sterren die je weer op je eigen site kan plaatsen.

Veel klanten zoeken meer dan eens op een website naar een keurmerk voordat ze überhaupt iets bestellen.

Klanten zijn vaak op zoek naar herkenbaarheid, vertrouwen en iets waar ze zich veilig bij voelen. Dan kan het helpen als je bedrijf positief wordt ervaren door andere en eerdere klanten.

Sowieso werken klantervaringen goed – of je het nu bij Google Reviews, via Trustpilot of via Webhosters.nl doet, het zal helpen om je merk te verstevigen en meer zichtbaarheid te geven.

Verschil tussen webhosters.nl en bijvoorbeeld Google Reviews en Trustpilot is dat wij ook onderling helpen vergelijken en niche specifiek zijn. Consumenten die op webhosters kijken reviews doornemen kunnen ook vergelijken, in extra stap in het aankoopproces.

Maar het beste is natuurlijk positieve ervaringen via alle kanalen.

Werven nieuwe klanten

Doe je het goed bij je klanten en zijn ze tevreden? Dan helpt dat ook weer met het werven van nieuwe klanten.

Meer klantervaringen en reviews zorgen voor meer zichtbaarheid, althans als die ervaringen positief zijn. Oriënterende klanten zullen dan vaker je bedrijf tegenkomen in de top lijstjes of de vergelijkers. En ook al levert het niet direct een klik of een conversie op, het is ook een deel branding, je blijft on top of mind

Overigens kun je als startende webhoster met het basis profiel ook gratis gebruik maken van een aantal functies van Webhosters.nl zoals het toevoegen van je basisprofiel, het toevoegen van een aantal pakketten en het verzamelen van recensies.

Scoor je goed? Dan kom je steeds hoger in de vergelijker en met veel positieve recensies kom je in de top 10 van de homepage terecht.

Zichtbaarheid op webhosters.nl

Deze is al eerder aan bod gekomen maar ook zeker belangrijk. Met behulp van webhosters kan je opgemerkt worden door potentiële klanten die zoeken naar een nieuwe hosting partij.

Kans is groot dat ze op onze website zijn gekomen door te zoeken naar een ander hostingbedrijf maar als ze dan in de top 10 of de vergelijker jouw bedrijf er tussen zien staan zal dat ook blijven hangen en ter overweging meegenomen worden.

Ook zijn er enkele plekken beschikbaar voor advertenties op webhosters.nl, maar het beste werkt het om een constante stroom aan tevreden klanten te verwerven en daarna pas in te stappen bij mogelijke advertenties, de basis moet eerst goed zijn.

Onderzoeken over webhosting

Éens in de zoveel tijd doen we onderzoeken in de hosting branche. Bijvoorbeeld naar de klantenservice, naar de gemiddelde waardering door consumenten en bedrijven, naar de snelheid van de hosting pakketten of bijvoorbeeld naar de prijzen. Daar leren wij van, en kunnen hopelijk ook de hosting bedrijven soms wat van leren.

Conclusie: actief aan de slag gaan met recensies werkt.

Dit is al in meerdere gevallen gebleken, klanttevredenheid zorgt ook voor nieuwe klanten. Zowel door mond- op mond reclame als door meer zichtbaarheid van positieve klanten op onder meer review websites. En de waarde per klant is hoog in het hosting segment.

Het geheel (klanttevredenheid, sterk merk, reviews) is nauw verweven met elkaar en versterkt elkaar en dus je merk. Plus je leert er als bedrijf van, wat klanten waarderen. En bij webhosting is dat meer dan eens voor de consument bij de hand worden genomen en begeleid wanneer deze er niet uitkomt.

Je webhosters profiel over je hostingbedrijf kun je zelf actief beheren. Inlog gegevens kwijt of vragen over de verschillende functies? Neem dan even contact met ons op.

Bronnen

Bronnen
1 meer gewicht aan recente reviews, webhosters.nl
STRATO_banner_Webhosters