Hoe klanten de kwaliteit van webhosting bedrijven ervaren komt vaak neer over het niveau van de klantenservice. Klanten willen goed en snel worden geholpen en niet uren of zelfs dagen moeten wachten op een openstaande support ticket.

Webhosters.nl heeft de klantenservice van zestien Nederlandse hosting bedrijven getest op snelheid. Als je een probleem of een vraag hebt en geholpen wil worden zoek je snelle én goede ondersteuning. Het kan meerdere berichten over en weer duren voordat een probleem is opgelost dus een snelle reactie op elk bericht is van belang. Het inhoudelijke niveau van de support is lastig te beoordelen maar de snelheid is een stuk beter te testen.

In deze test hebben we de klantenservice van 16 hosting bedrijven getest op snelheid door twee testvragen te stellen. Aangezien dergelijke onderzoeken een moment opname zijn beschouwen we dit als deel één, later in het jaar volgt deel twee wat dan als aanvulling dient.

Aanpak van de test

Alle 16 hosting bedrijven zijn op twee verschillende momenten benaderd met een support vraag. Hierbij is altijd gekozen voor een benadering via email of een ticket. Sommige webhosting bedrijven bieden ook ondersteuning via Whatsapp, Twitter, Telefoon, Facebook of andere kanalen. In dit geval is dus altijd de vraag per email of support ticket gesteld.

In de onderstaande resultaten is te zien hoelang het gemiddeld duurt voordat er een antwoord is gegeven.

Test Resultaten

Gemiddelde reactietijd per bedrijf in dagen, uren en minuten

  1. bHosted: 0 uur 19 minuten
  2. Hosting2Go: 0 uur 42 minuten
  3. Antagonist: 0 uur 53 minuten
  4. mijn.host: 1 uur 15 minuten
  5. Domeinwinkel: 1 uur 26 minuten
  6. TransIP: 1 uur 29 minuten
  7. Vimexx: 1 uur 35 minuten
  8. Budget Webhosting: 1 uur 55 minuten
  9. Yourhosting: 2 uur 15 minuten
  10. Yourname: 13 uur 15 minuten
  11. Hostnet: 15 uur 12 minuten
  12. Versio: 21 uur 15 minuten
  13. Argeweb: 23 uur 6 minuten
  14. Strato: 25 uur 6 minuten
  15. Goedkopewebhoster.nl: 34 uur 46 minuten
  16. Mijndomein: 8 dagen

Conclusie

We beginnen met het goede nieuws, bij 13 van de 16 webhosters krijg je binnen 24 uur antwoord op je gestelde vraag. Bij 50% van de bedrijven ontvingen we binnen 2 uur antwoord op de vragen. Maar de drie winnaars van deze test scoorden consequent erg goed. Bij de bedrijven bHosted, Hosting2Go en Antagonist kregen we gemiddeld zelfs binnen 1 uur antwoord.

Hoewel één van de testvragen op een vrijdag werd gesteld viel ons op dat ook die vraag snel beantwoord werd. Meerdere bedrijven gaven namelijk gewoon in het weekend antwoord.

Er waren slechts drie bedrijven waar de gemiddelde reactietijd niet onder de 24 uur lag, dit zijn Strato, Goedkopewebhoster en Mijndomein. Strato en Goedkopewebhoster.nl kwamen net op dag 2 met de antwoorden terwijl Mijndomein wel erg lang op zich liet wachten, gemiddeld duurde het 8 dagen voordat er een antwoord kwam. De langere wachttijden bij Mijndomein lijken géén uitzondering als we de reviews op verschillende plekken er op nalezen ( kiyoh.nl, trustpilot.com & webhosters.nl)

Zoals met elke test is ook deze klantenservice test 2019 een momentopname, in dit geval op basis van twee contactmomenten in februari 2019. Toch geeft dit al een vrij goed inzicht, zo worden de reeds genoemde langere wachttijden bij Mijndomein ook ondersteund door gebruikerservaringen. Verder is het zaak voor hosting bedrijven om altijd snel te reageren, dus ook in onze test situaties.

* Hosting bedrijven die een reactie willen geven op deze resultaten kunnen deze sturen naar info@webhosters.nl of via het contactformulier van deze website, indien de reactie inhoudelijk een nuttige toevoeging is zal deze in een update worden toegevoegd aan deze pagina.

GERELATEERDE ARTIKELEN: