Alphamega

3,9 / 5 162 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • 6 Werknemers
  • KvK-nummer: 17162578
Openingstijden
  • Ma-vrij: 10:00-17:00
Website screenshot Alphamega

Overall score

3,9 / 5 162 ervaringen

Totaal (162)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (0)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Ervaringen 162 op 17 pagina's

Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wij zijn al jaren tevreden klant bij Alphamegahosting. Bij opmerkingen, vragen of problemen kun je overdag zelfs met hun chatten. Heel handig voor snelle oplossingen. Via de mail meestal binnen 1 dag. Aanrader!!
maandag 16 september 2013
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen, zo goede ervaringen, dat ik na een jaar gestopt te zijn geweest door privéomstandigheden, zonder twijfels weer voor Alphamegahosting gekozen heb. Ook heb ik hun 2 scripts laten instaleren en ze hebben me geholpen tot alles echt 100%werkte.Ze zijn klantvriendelijk, maken tijd voor je, helpen je met dingen waar je als leek geen verstand van hebt. Voor mij zijn hun perfect! Ook de betalingen lopen vlekkeloos, heb eigenlijk geen minpuntje te melden tot nu toe! Wat ook gemakkelijk is bij hun is de live chat,zit je met een vraag, je hoeft nooit te wachten, dus ik ben een gelukkige klant!
zondag 25 augustus 2013
Schonewille
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wij zijn een in april 2013 de Webshop Intersell.be begonnen waarvoor we gekozen hebben voor deze provider. Tot nu toe zijn wij tevreden, Als we hulp nodig hebben krijgen we vlot antwoord op onze vragen. De site is redelijk gemakkelijk op te bouwen en we zullen deze steeds verder uitbreiden. Ik zou zeggen, kom eens kijken!
zaterdag 24 augustus 2013
Dielemans
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Al jaren denk ik bij de rekening voor het hosten van mijn website: dat is best veel, maar als ik dan weer goed geholpen ben met een probleem, dan heb ik dat er graag voor over. Het scheelt een hoop frustratie.
woensdag 21 augustus 2013
Klut
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zeer (klant-)vriendelijk, bieden snel goede hulp via de site, maar ook telefonisch. Betrouwbaar en degelijk.
dinsdag 20 augustus 2013
schaapveld
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
PAS OP ALPHAMEGA HOSTING IS NEP BEDRIJF. HET ZIJN OPLICHTERS!!!! JE MOET DOMEIN NAAM BETALING DIE AL VERHUIST ZIJ NAAR ANDER HOSTING BEDRIJF. IK HEB 2 JAAR GELEDEN OPZEGT EN DOMEINNAMEN MEE VERHUIST ANDER HOSTING BEDRIJF. EN HET STAAND ZWART OP WIT. EN TWEE JAAR LATER STUUR ZE DE REKENING ER VAN. DOEN GEEN ZAKEN ERMEE. GAAN JE ALSTUBLIEFT NAAR ANDER HOSTING. NIET DOEN! NIET DOEN! NIET DOEN NIET DOEN.
maandag 8 juli 2013
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik was 10 jaar klant bij Alphamega. In het begin waren ze goed, maar ze zijn in de loop der jaren afgezakt tot niveau 0. In het begin kreeg je binnen een paar uur antwoord op je mail, later werd dat pas na een dag, nog later na een paar dagen zodat je zelf moest bellen om te vragen hoe of wat. Toen Alphamega begon, hadden zij een uptime van 99,9%. Heel uitzonderlijk toen omdat veel sites toen er om de haverklap uitlagen. Bij Alphamega niet. Maar nu hebben alle hosting providers een uptime van 99,9% dus Alphamega is geen uitzondering meer, maar ze gedragen zich nog wel zo. Alphamega heeft de hoogste prijzen, maar levert daarvoor 0,0 service. Ik betaalde al die jaren ruim 700 euro per jaar voor twee sites en wat domeinnamen. Voor één site betaalde ik 400 euro per jaar! Toen ze de prijzen halveerden, 'vergaten' ze dat te vertellen aan oude klanten zoals ik. Alleen de nieuwe klanten profiteerden ervan. Pas toen ik het per toeval ontdekte, en het meldde, kreeg ik voortaan ook de lagere prijs... Ik heb in al die jaren nog nooit een noodgeval gehad, maar op een dag werd een site geïnfecteerd. Dat was dus wel een noodgeval. Dus ik Alphamega gemaild, maar ze reageerden niet eens! Dus ze na een dag maar zelf gebeld. Wat denk je? Vervolgens trokken ze gewoon de stekker uit de site en maakten een nieuw account aan! Zo, probleem opgelost volgens Alphamega. Maar ik zat zonder site. En ik hoefde niet op hun hulp te rekenen. Nee, ze konden geen backup terugzetten. Nee, ze konden niet mijn oude site herstellen. Nee, ze konden niets doen. Het enige wat ze konden doen, was tegen nacalculatie een oude backup terugzetten omdat ze niet konden nagaan op welke datum de site geïnfecteerd was. Maar ze konden niet van te voren zeggen hoeveel dat ging kosten. Van een bedrijf dat al sinds 2001 bestaat, verwacht je meer expertise en meer ervaring. Maar ik moest dan WEL van te voren mijn akkoord geven. Ik was toen dus al 10 jaar klant van Alphamega en betaalde ieder jaar trouw ruim 700 euro - en dan moet ik mijn akkoord nog geven? Kwestie van weinig vertrouwen in de klant. Maar goed, ik zei dat ik akkoord ging. Maar nee, dat moest ik per e-mail doen als antwoord op de mail die zij zouden sturen. Ja, stel je voor dat ik zomaar zat te liegen! Ik had ze om 3 uur in de middag aan de telefoon op een vrijdagmiddag. En zij stuurden die mail pas om 17:01 diezelfde middag. Dus lekker NA 5 uur zodat ze naar huis konden en zich niets aan hoefden te trekken van die klant die zonder site zat (en die dus een noodsite moest beginnen en alle duizenden bezoekers uitleggen wat er aan de hand was). Want, nee, in het weekend werken ze niet, ook niet bij noodgevallen! Na vier (!) dagen mailden ze dat ze de backup niet hadden kunnen terugzetten en of ik maar even 95 euro wilde dokken! Inmiddels waren we anderhalve (!) week verder. Ik ben toen overgestapt naar een andere hosting provider. En wat bleek? Die hosting provider kon wel bepalen wanneer een site geïnfecteerd was! En zij plaatsen gewoon GRATIS een backup terug mocht dat nodig zijn. En bij hen had ik WEL binnen een paar uur een antwoord, in plaats van zelf te moeten bellen of vier dagen te moeten wachten! En ze werken gewoon in het weekend! En ze zijn ook nog eens spotgoedkoop! Bij Alphamega kreeg ik: Business Class Hosting webruimte: 1 GB dataverkeer: 20 GB voor: 227,77 euro's met service: 0,0 Bij mijn huidige hosting provider krijg ik: webruimte: 1,5 GB dataverkeer: 20 GB voor: 7,14 euro's met service: 10 Ik bespaar dus 220,63 euro's per jaar! Voor 1 jaar bij Alphamega kan ik 30 (!) jaar bij mijn huidige hosting provider mijn site hosten! Ik vind het best om VEEL geld te betalen aan een bedrijf maar dan verwacht ik WEL service voor dat geld. Maar veel geld betalen en 0,0 service krijgen, is gewoon de klant uitzuigen. En de site er gewoon maar afgooien zodat de klant geen site heeft en zeggen 'zoek het zelf maar uit, klant!' is beunhazerij. Op de site van Alphamega staat overal "Hulp nodig? Wij maken er echt een punt van om jou verder te helpen" en "We beloven dat we goed voor je site zullen zorgen en dat we er altijd voor je zullen zijn". Ja ja. Grotere onzin heb ik nooit gehoord. Alphamega is helaas niets meer dan een stelletje beunhazen en uitzuigers. Ik ben heel kwaad erover geweest. Intussen zit ik goed bij mijn nieuwe hosting provider maar dat Alphamega een klant die er al 10 jaar zat, zo gigantisch in de kou laat staan... ik was er flink ziek van. Ze laten de klant in de kou staan, maar pikken wel lekker z'n geld in. Ik heb ze een klachtenbrief geschreven en verstuurd op zondag. Het is nu twee weken verder (!) en ik heb nog geen antwoord van ze ontvangen! Hoera voor de 0,0 service van Alphamega! NOT! :(
vrijdag 28 september 2012
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Alphamega hosting is een prima provider zolang men binnen hun kaders blijft. Anders gezegd: klantvriendelijkheid, meedenken met de wens van de klant, prijs/kwaliteit verhouding, service, het is allemaal ondermaats. Een domeinnaam vastleggen lukt hun nog en een website hosten gaat ook nog. Extra wensen (die bij andere hosting providers normaal zijn tegen een betere prijs/kwaliteit verhouding): vergeet het maar. Voorbeelden: een eigen emailserver gekoppeld aan je domeinnaam en hostingpakket - niet mogelijk. Bereikbaarheid in het weekend bij vragen of problemen - niet mogelijk. Daar komt bij, veel mogelijkheden die andere providers standaard aanbieden bij het beheer van je website en database, zijn bij Alphamega standaard afgeschermd en alleen op verzoek (en vaker helemaal niet) te verkijgen. Voorbeeld: Piwik installeren voor analytics van je website. Willen ze niet. Domeinnaam vastleggen met een automatisch registratie systeem zodat vrijgekomen domeinnamen vastgelegd worden (ook in het weekend) - willen ze niet. En als je hen hierover kritisch benaderd, krijg je geen antwoord, maar een week later het verzoek om je website en domeinnaam bij een andere provider onder te brengen omdat de load van mijn website voor problemen zorgt op hun server. Wat ook weer iets zegt over hun service: opschalen, ho maar. Nee, lastige klanten gewoon wegzuiveren. Beide websites die ik bij hun had heb ik inmiddels bij een provider die al het bovenstaande niet heeft. Service en bereikbaarheid ook in het weekend. Opschalen van pakketten geen probleem, Piwik geen probleem, eigen emailserver geen probleem, domeinnaam vastleggen ook in het weekend. Kijk, dat is service. En als klap op de vuurpijl, ze zijn nog goedkoper ook dan Alphamega. Mijn advies: wil je een domeinnaam vastleggen en verder niets doen, bij Alphamega nemen ze graag je geld aan. Heb je grootse plannen met je website en wil je gerichte service, bereikbaarheid in het weekend, opschaalbaarheid van je pakketten, eigen emailserver (zodat je overal email kan versturen met je laptop als je inlogt op een draadloos netwerk), etc, ga dan niet met Alphamega in zee.
donderdag 26 juli 2012
Van Es
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Een jaar of 3 geleden door een kennis geadvieseerd om te hosten bij Alphamega Hosting. Aangezien ik een zeer kritische klant ben met wisselende wensen, voldoen de meeste leveranciers in de IT en Telecom wereld niet aan mijn verwachtingen. Door Alphamega ben ik al meerdere keren positief verrast en overtreffen ze mijn verwachtingen. Ze zijn zeer flexibel, klantvriendelijk en handelen alles snel en correct af. Alphamega Hosting, hartelijk dank hiervoor.
donderdag 23 februari 2012
P
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Kan niets anders zeggen dan dat ik al vele jaren zeer tevreden ben over de hosting en bijbehorende klantenservice. Ik ervaar dat ze altijd net een stapje verder gaan dan dat je verwacht. Hun bereikbaarheid is zeer goed en ook via een gewoon telnr!
woensdag 7 september 2011
Graaman
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Alphamega? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met de richtlijnen en het privacybeleid van Webhosters.nl

Direct naar:

Webhosting

First Class Hosting

€ 9,95 /maand
  • Opslag: 512 MB
  • Dataverkeer: 10 GB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Onbekend
  • SSL: Nee