Hostnet

4,0 / 5 805 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • 130 Werknemers
  • KvK-nummer: 34130993
Openingstijden
  • ma-vrij: 08:00-22:00
  • weekend: 10:00-18:00
Website screenshot Hostnet

Overall score

4,0 / 5 805 ervaringen

Totaal (805)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (7)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Over Hostnet
Hostnet biedt sinds 1999 hosting, domeinregistraties en meer aan. Het bedrijf heeft als doel ondernemende mensen alles wat je online nodig hebt te bieden. Naast webhosting valt hier met name online werken onder waarvoor het bedrijf Office 365, Hosted Exchange en een Hostnet App Suite in haar productaanbod heeft.

Het bedrijf Hostnet dat is gevestigd in Amsterdam heeft naar eigen zeggen ruim 280 duizend klanten waarmee het het grootste hosting bedrijf van Nederland is.

Hostnet klachten & ervaringen
Via Webhosters.nl ontvangen we graag je persoonlijke ervaring met Hostnet. We horen het graag als je een tevreden klant en tevereden bent over de hosting of klantenservice maar ook nadelen en/of klachten over Hostnet zijn welkom zodat we een zo volledig mogelijk beeld krijgen over dit bedrijf.

Ervaringen 805 op 81 pagina's

Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
In eerste instantie geen problemen.Ik had op een gegeven moment een juridisch conflict betreffende mijn domeinnaam en deze heb ik dus afgestaan en vervolgens twee nieuwe domeinnamen aangevraagd en gekregen.Momenteel heb ik dus bij hun een hosting en twee domein namen, echter om de domeinnamen aan het hosting pakket te koppelen, moet je 34 euro betalen per domeinnaam. Volgens hun is het namelijk technisch een ingewikkeld verhaal.Dat klopt ook, want de ene persoon geeft aan dat er wat setting e.d. veranderd wat veel werk kost en daarom deze prijs word gehanteerd. De andere geeft aan dat het pakket van de server verwijderd moet en vervolgens met de nieuwe domein naam erop gezet moet worden (vraag mij dan af hoe ze dan een tweede domein naam eraan koppelen zonder de hosting te verwijderen, maar goed). Ik kan mij dus wel voorstellen dat je deze kosten moet rekenen als het personeel een grote verscheidenheid aan technische kennis heeft.Flexabiliteit is tamelijk onbekenk bij hostnet.nl. Meedenken lijkt onmogelijk.
dinsdag 28 juni 2005
Paul
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Hoi allemaal,Nou ik vind hostnet zwaar gaar, klein voorbeeldje van hun domme ideen:ik koop een domein, ik veracht daarna toegang tot het configuratie paneel zodat ik mij eigen name servers kan adden. Ik krijg alleen geen bercith, dus ik denk dan vraag ik het gewoon even.Krijg ik een antwoord met ?ja maneer klopt, u krijgt geen toegang tot de configuratie voor uw domein maar al wilt u uw eigen name servers passen wij dit aan voor 19,95?Haha wat dom, is 1 sec werk. nu komt het mooiste; verhuizen van hun naar een andere kost niks en bij die andere kost het in dit geval 9,95 om te verhuizen! haha bespaar je nog 10 euro ook.Conlusie: Hostnet is erg kortzichtig en heeft totaal geen flecibiliteit.
maandag 27 juni 2005
Mike112
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De berichten dat Hostnet niet klantvriendelijk bij problemen is, wil ik bij deze sterk tegenspreken. Ik ben al ruim 3 jaar klant bij Hostnet en breng al mijn eigen klanten ook bij hen onder. Hostnet is juist zeer voorkomend in al mijn contacten met hen, of dat nu de Sales- of de Helpdesk-afdeling is.Ik heb niets dan goeds te melden over Hostnet. Sinds de upgrades heb ik ook wel wat kleinere probleempjes gehad zoals het niet kunnen inloggen op het controlpanel, maar dat was suffigheid van mijn kant. En de helpdesk was zeer vriendelijk hierover, ook al deed ik het zelf fout.Verder heb ik ook enorme problemen gehad met meerdere beveiligde mappen op ??n domein (verschillende gebruikers). We kwamen er niet uit. Toen heeft de helpdesk medewerker toegezegd thuis, in zijn vrije tijd nota bene, nog eens te kijken. De volgende dag kreeg ik een e-mail met de bevindingen. Blijkt het dus een IE tekortkoming te zijn, die kan maar ??n gebruiker per domein onthouden. Super !Daarnaast kun je altijd bellen met Sales. Ik heb het nog nooit meegemaakt, dat er iets niet kon. Ook met het switchen van pakketten en verhuizen van sites of servers is er nog nooit iets foutgegaan in al die tijd.Men mag blij zijn dat een provider de servers helemaal bij de tijd houdt. Mocht het nieuwe controlpanel niet in ??n keer duidelijk zijn, dan kun je gewoon de Helpdesk bellen en ze lopen er met je doorheen. Ook weer zeer vriendelijk.Ik heb in Hostnet de perfecte provider gevonden. Bel ze eens en je zult zien dat er heel veel kan.
donderdag 16 juni 2005
N.J.W. van Dijk
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Laat ik direct duidelijk zijn: ik ben zeer tevreden over Hostnet.Natuurlijk zijn over alle bedrijven negatieve dingen te melden en die lijken soms hier de overhand te hebben.Daarom deze uitgesproken positieve evaluatie van Hostnet.Niet altijd de goedkoopste, maar dat pretenderen ze ook niet. Bij die providers die voor 1 euro je site hosten, staan ze ?cht niet voor je klaar als je zaterdagmiddag een probleem hebt. Bij Hostnet w?l... Daar betaal ik graag wat extra's voor.Ik heb elke maand rond de kwart miljoen pageviews op diverse sites en heb geen zin in server-problemen. Als je een serieuze site hebt, heb je een serieuze hostingprovider nodig. Voor mijn gevoel is Hostnet dat.Wat doen ADSL-ervaringen trouwens op dit webhosting platform...? :-) Maar dat terzijde...
dinsdag 14 juni 2005
Jeroen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds april 2004 hebben wij een adsl lijn via Hostnet. De ellende begon meteen al. Vertraging van weken voor de lijn gerealisseerd kon worden, vlg Hostnet zeggen buiten hun schuld om. Vervolgens een 2Mbit lijn waarbij we een gemiddelde van ca. 1 Mbit haalden, uitschieters van 2 Mbit en totale 0. Hier betalen we dus bijna 180 euro voor per 3 maanden. Na 18 x bellen werden we serieus genomen, dachten we. Er gebeurde wat, we werden terug gebeld. Veel storingen door gegeven tel en mail, exacte tijdstippen waarop we geen verbinding konden maken aangegeven. Intense berichtgeving gemaild met screenshots van speedtest waarop de slechte verbinding duidelijk te zien was, sommigen gaven een 5 KB aan. Na 9 maanden ellende en geen oplossing anders dan mooie verhalen, beloftes en als klap op de vuurpijl "we kunnen er niets aan doen onze leverancier zegt dat het goed is"hebben we besloten het abonnement niet te verlengen, dit Hostnet gemaild en als reden aangegeven dat de lijn nog steeds niet stabiel was. Geen bericht terug ontvangen dus ervan uit gegaan dat het geregeld was. Echter mei jl. nog steeds een adsl lijn en wederom gebeld. Blijkt dat Hostnet het abonnement stilzwijgend heeft verlengd met een jaar periode. Op de vraag waarom werd simpel geantwoord: "u kunt niet per mail opzeggen dat moet schriftelijk" Op de vraag waarom dat niet als antwoord op de mail opzegging is aangegeven kreeg ik als antwoord: "tja staat in de voorwaarden" "U heeft daarvoor getekend!!" Omdat wij al zolang deze ellende ondervinden en geen echte medewerking van Hostnet ervaren om ons probleem op te lossen en de reeds een jaar durende starre houding, was ik redelijk gepikeerd. Na bijna een uur durend telefoon gespreek waarin Hostnet enkel haar standpunt bleef herhalen kwam ze aan met: We gaan het opnieuw onderzoeken want de gegevens van vorig jaar zijn te oud. De screenshots van speedtest zijn niet betrouwbaar (nu vraag ik je toch, ze zijn in hun opdracht gemaakt en gemaild) Jl. vrijdag vond dat uur durende gesprek plaats, in dat gesprek wederom aangegeven dat we 2 uur zonder internet hebben gezeten. De gesprekspartner wilde nergens van weten. Wel gaf hij aan wo. (vandaag) terug te bellen als hij info van hun leverancier had ontvangen. Di. gebeurde het volgende: Ik wordt gebeld met het verzoek een pakketje van 10 MB te downloaden van hun server. De verbinding was goed en de 1x haalden we een tot van ca. 280 de 2 x keer 230, 3 minuten later staat mijn i'net bijna stil en krijg een waarde via speedtest van 92. Hier wordt niet naar geluisterd want de download was goed. Mijn twijfel, welke vorig jaar was begonnen, nam zienderogen toe, de vraag of Hostnet uberhaupt bereid was iets te doen aan de verbinding. Tegen mijn gespreks partner gezegd "ik heb het idee dat het tot niets gaan leiden en ik morgen gebeld ga worden met de mededeling dat er niets mis is, dit hebben ze vorig jaar ook beweerd"En ja men raad het al, vanmiddag werd ik gebeld met die mededeling. Verwacht, en gezien de staat van de ellende en de periode was ik behoorlijk op mijn strepen gaan staan. Per saldo resulteerde dat in de bevestiging van Hostnet: "mevrouw u liegt" dit werd me gewoon even gezegd.Klantvriendelijk toch? Het effect welk Hostnet al ruim een jaar probeert te verwezenlijke, klanten die niet meer bellen met storingen, hebben ze behaald. Ca. 4mnd geleden, na opzegging van het abonnement, heb ik niet meer gebeld omdat je er niets mee bereikt en niet serieus genomen wordt. Dit wordt me nu voor de voeten gegooid en gebruikt in de strijd om hun gelijk. Er wordt gewoon gezegd "u heeft geen storing of slechte verbinding gehad" want u heeft 4 maanden niets van zich laten horen. Ruim 50 telefoontjes en talloze mails in 9 maanden tijd worden even van tafel geveegd omdat ze niet passen in de beleidslijn van Hostnet, hun gelijk in dit conflict aantasten.Tot overmaat van ramp wist mijn gesprekspartner van vandaag te beweren: "Mevr. als u niet belt met een storing hoe moeten wij dan weten dat er iets mis is? Wilt u soms dat wij u bellen met die vraag!!" En maakte mij daarna uit voor leugenaarster.Al met al is mijn idee omtrent Hostnet: Een firma die zijn werk goed doet zolang er geen problemen zijn. Onstaat er een probleem dan neemt Hostnet de houding aan van niets te weten en verschuild zich achter mogelijkheden en voorwaarden. Gesprekken zijn niet mogelijk daar Hostnet continue hetzelfde verhaal blijft afdraaien zonder ook maar 1 moment te luisteren naar de klant en het werkelijke probleem (waarschijnlijk omdat zij geen mogelijkheden heeft haar leverancier te dwingen nader onderzoek te plegen naar de klacht)Marjan van LeeuwenEen zeer teleurgestelde klant van Hostnet
woensdag 18 mei 2005
M van Leeuwen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Eerder nooit klachten gehad, maar ik schijn dus niet de enige te zijn die zijn controlpanel lange tijd niet kan gebruiken... Ook mijn beveiligde directory werkt opeens niet meer. Formulieren werkten opeens niet meer na het verhuizen na een andere server, ben je zomaar weer 2 weken verder voordat dat weer goed is...
maandag 9 mei 2005
Ronald Oudman
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Nee ik ben hier absoluut niet tevreden over constant is er wel weer wat, dan doet de mail het niet, dan is de server supertraag dan dit dan dat... Vreseljk daarbij kun je je pakket nog niet eens met 5 mb uitbreiden maar moet je maar een pakket groter pakken (?10 p.m. duurder) terwijl daar dingen bij zitten waar we niks aan hebben, niet erg flexibel dus! Daarbij vind ik de helpdesk ook niet echt om over naar huis te schrijven, je word wel snel en vriendelijk geholpen maar ze beloven altijd vanalles en vervolgens moet je er nog achteraanlopen om een probleem opgelost te krijgen......
woensdag 23 maart 2005
Erik
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb de laatste tijd dezelfde ervaring(en) als de voorgaande schrijver..Dit terwijl we al een tijd bij hostnet zitten en in de beginperiode nauwelijks problemen hebben gehad, maar sinds een recente verhuizing, die ons op een betere, snellere server zou plaatsen (hoewel dit niet merkbaar is) zijn er nogal wat probleempjes.Zo heeft ie er meermaals uitgelegen, en zijn er regelmatig mail problemen.Ook moest ik bv zelf mn MySQL database restoren want dat lukte ze niet.Ik was zeer tevreden over ze, maar dat wordt de laatste tijd snel minder. Kan bv ook al langer dan een week het control panel niet in.
dinsdag 25 januari 2005
Marco van Vliet
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Vrij slechte ervaringen. Onze site heeft er het laatste halfjaar regelmatig een avond of 1 keer zelfs 2 dagen uitgelegen. Er was geen juiste backup en geen uitwijk mogelijk naar een andere server. Verder zijn we al diverse keren verhuisd naar een andere server (de server waar uw site op draait heeft wat problemen..), helaas voor ons was de andere server ook niet probleemloos. Verder zijn er diverse fouten gemaakt bij de een aantal verhuizingen (mail problemen, ..) Zijn nu ook op zoek naar een andere, betere hoster.
vrijdag 21 januari 2005
rene koning
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Snelle servers, geweldige servers. Probleemloos en niet duur.
donderdag 29 januari 2004
Rob
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een review:
  • nuttig is en onderbouwd met details.
  • leesbaar is geschreven zonder teveel gebruik van hoofdletters en/of leestekens.
  • onafhankelijk is geschreven met zowel plus- als minpunten.
  • minimaal uit 30 woorden bestaat.
  • oprecht en open is, wees eerlijk over uw gebruik van de dienst.
Reviews worden afgekeurd wanneer deze:
  • grove/kwetsende taal bevatten.
  • beperkt en te kort zijn.
  • afkomstig van marketing bureau en/of commerciele partijen.
  • links bevatten naar pagina's buiten www.webhosters.nl.
  • onjuiste informatie bevatten.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevatten.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Hostnet? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met het privacybeleid van Webhosters.nl

Webhosting

Start

€ 5,00 /maand
  • Opslag: 5 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

VPS Hosting

VPS 1 GB

€ 10,00 /maand
  • Opslag: 50 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Domeinnaam

Domeinnaamregistratie .nl 5 jaar

€ 10,00 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • Whois Privacy: Ja