Home / Hosting Bedrijven (A tot Z) / xYnta Internet Solutions

xYnta Internet Solutions

3,7 / 5 58 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • KvK-nummer: 77237579
Openingstijden
  • Ma-vrij: 9:00-17:00
Website screenshot Xynta BV

Overall score

3,7 / 5 58 ervaringen

Totaal (58)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (12)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Over Xynta

Hosting bedrijf Xynta is gevestigd in Zwijndrecht en biedt webhosting aan sinds 2004. De hosting pakketten zijn volgens het bedrijf zelf compleet. We zien dat het goedkoopste pakket (pakket Compleet) beschikt over 10 GB schijfruimte, onbeperkt dataverkeer, 1 CPU en 1024 MB werkgeheugen.

Naast shared webhosting heeft Xynta ook Managed VPS pakketten beginnend bij het Premium Basis VPS. Dit goedkoopste Managed VPS pakket kost €39,95 per maand en is geschikt voor tientallen websites, het VPS is uitgerust met 1 Intel Xeon CPU, 1 GB werkgeheugen, 50 GB schijfruimte en 1.000 GB dataverkeer.

Xynta ervaringen en klachten

Deel persoonlijke en zakelijke ervaringen met Xynta via webhosters.nl. Beschrijf in je eigen ervaring welke diensten er zijn gebruikt en wat er goed was of wat er juist slecht is bevallen. Denk hierbij inhoudelijk aan de snelheid van de hosting en ook aan support zoals het niveau van de klantenservice.

Ervaringen 58 op 6 pagina's

Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Het eerste wat ik dacht toen ik www.xYnta.nl bezocht was: WoW. Dat ziet er netjes uit. Als snel had ik het knopje naar de LiveChat gevonden en was ben ik ingesprek gekomen met 1 van de medewerkers, ik was opzoek naar een sponsor en xYnta bied daar een perfecte uitkomst voor! Al snel was er een goed contact tussen de klant (ik) en xYnta opgezet. Het personeel van xYnta zette zich volledig in om mijn server zo snel mogelijk online te krijgen. dit was dan ook al snel het geval. Zeer vriendelijke en gespecialiseerd personeel, met een hele hoge kwaliteits grens!
woensdag 5 december 2007
Daan van Gorkum
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Verwijzend naar mijn bericht op 25 nov 2005 hieronder , kort samengevat : Niet mee in zee gaan. Anno 2007 heb ik nog steeds niks ontvangen. Veel beloftes van de heer A maar daar komt niks van. Inmiddels via de rechter de zaak voor laten komen. Ze zijn niet opkomen dagen en dus terecht per verstek veroordeeld. Nu heeft de deurwaarder de opdracht gekregen om beslag te leggen en mijn geld terug te halen.Er zullen vast meer mensen zijn met dit probleem en deze kunnen dan straks (nog niet online) terecht bij http://www.xyntasucks.com/
vrijdag 17 augustus 2007
andre
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Allereerst een duidelijk statement; Ik ga nooit meer met deze partij in zee, waaarom? lees maar hieronder Eigenlijk was ik opzoek naar een goedkope hostingprovider zodat ik enkele sponsorprojecten kon testen. Na enig zoekwerk kwam ik op de website van deze "firma" terecht. Onze grote vriend had zoals al eerder was besproken vele mooie praatjes waarom ze zo goedkoop waren en toch goede service konden bieden. ik had binnen een maand meer dan 8 domeinnamen bij ze geclaimed ( sommige gekoppeld aan een ASP-hosting pakket ) Hier begonnen de problemen eigenlijk al. Er waren eerst problemen met mijn account. Te weinig data-limiet en regelmatig lag de site eruit. Vervolgens kregen we het probleem van de mailserver. Op de windows server konden ze namelijk geen goede mailcomponenten draaien. ( lijkt mij een beetje apart aangezien ik bij al mijn hostingproviders hier nooit problemen mee heb ) De communicatie was vanuit xynta niet optimaal. Na vele emailtjes en telefoontjes kwam het telkens uit op eigen initiatief tonen om enige correspondentie te ontvangen mbt de problemen die waren aangekaard. We zijn nu al meer dan 3 weken verder en tot op heden is nog steeds niet het mail probleem opgelost. Telkens krijg ik de reactie, er wordt aan gewerkt en het zal aan het einde van de dag opgelost zijn. ( Lange dagen maken ze daar dan ? ) Al met al zeer negatieve ervaringen, Slechte service, niet nakomen van afspraken. Aan het lijntje gehouden worden. Amateuristisch. Eigenlijk gewoon bar en bar slecht in mijn ogen. Ik ben dan ook binnen een week overgegaan naar een nieuwe provider die wel aan de gewenste eisen voldoet en de betreffende service geeft. Een lang verhaal, over een bedrijf wat het eigenlijk niet waard is. Toch wil ik jullie hiervoor behoeden. Een ander iets is waar ik mij persoonlijk aan heb gestoord zijn de plotselingen prijsstijgingen. van de ene dag op de andere komt er 1.50 per domeinnaam bij. En waarom? dat staat er niet bij. In mijn ogen zijn het eerder mensen die snel wat zakgeld willen verdienen en verder niet met de klanten bezig zijn. Al met al zeer negatieve ervaringen en ik zal geen zaken meer met ze doen.!!!
dinsdag 24 juli 2007
Martijn
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na wat problemen met een server waar mijn hosting pakket (Orange) op draaide bij mehost.nl ben ik werkelijk voorbeeldig geholpen door Xynta die het beheer van deze server overnam. Ik heb werkelijk alle mogelijke hulp gekregen (geen vraag of verzoek was teveel of te lastig) om nu op 'n Xynta-server terecht te zijn gekomen. Nadat ik echte alle tijd had gekregen om mijn sites over te zetten werkte een bepaald script (met ionCube-codering) niet meer. Na met een paar mailtjes wat gegevens te hebben uitgewisselt (bijna chattend) met Axel Polfliet waren de problemen gelukkig weer snel verleden tijd. Dus ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer blij ben met Xynta als hosting provider met een voorbeeldige ondersteuning voor ook nog eens 'n goede prijs.
zaterdag 12 mei 2007
Nico
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
ik heb het zelfde probleem je registreerd domeinen alleen ze worden nooit verhuist je registreerd zon 100 .nl domeinen en dan vergelijk de facturen het bedrijf behandelt je netjes als klant. tot je te veel gaat bestellen dan wordt je gewoon een als een hond behandeld ik denk dat ik zelf op stap bij dit bedrijf helaas heeft dit me veel geld gekost. voor de mensen die willen zien waarom ik het zat wordt bekijk dan de facturen. factuur 1: http://www.xnt.nl/administratie/facturen/eHV.pdf factuur 2: http://www.xnt.nl/administratie/facturen/T3.pdf stuur je een mail dat er domeinen zijn gefactureerd die ik nooit besteld heb en dat ze 2x zijn gefactureerd. hellaas ben ik nu al 3 jaar op zoek naar een goede registrar maar die zijn er niet veel! krijg je nog een rekening omdat je domeinen besteld om te verhuizen alleen de domeinen worden nooit verhuist maar wel gefactureerd. mja dan rekenen ze maar even administratie kosten over domeinen die nooit verhuist zijn anders kunnen ze volgens mij ook hun personeel niet betalen!!! http://www.xnt.nl/administratie/facturen/TAtIO57DAxZfooR8UF.pdf vraag je om axel even prive te spreken nee helaas dat gaat niet lukken stuur je een mail dat de facturen niet kloppen krijg je een mail terug wat klopt er dan niet meneer kan u dat uit leggen ik snap het niet wat u bedoeld mja volgens mij ben ik blond of ligt dat aan mij in iedergeval ik bestel er niks meer en ga weer op zoek voor de 5e keer naar een nieuwe resseler die zijn klant wel als koning behandeld Met vriendelijke groet Marco veldhuizen
maandag 5 februari 2007
marco veldhuizen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Hierboven heb ik al eerder een reactie gegeven, dit was in 2005. De start van xYnta zegmaar. Toen ging alles nog goed. Momenteel heb ik al mijn domeinnamen verhuist naar iemand anders. Het ging slecht daar. Buiten dat, krijg ik steeds weer rekeningen van domeinnamen die daar niet meer staan, dan krijg je zo'n opmerking; jah, we hebben geen opzegging gehad. Zonder opzeggen zou de domeinnaam niet eens verhuist kunnen worden. Ik ben geen klant meer bij xYnta, ik vind het uitermate slecht wat er daar gebeurd. De administratie is een puinhoop.
woensdag 3 januari 2007
Boyd Meuleman
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Het is nu al een jaar geleden dat ik twee domeinnamen heb verhuisd naar een andere provider, ik ben weggegaan wegens de ''99,99%'' uptime, of misschien in mijn geval downtime. Ontvang ik laatst een factuur van ??n van deze domeinen en beweren ze dat ik niet correct ben afgemeld. Dat laatste zal wel correct zijn, maar het is toch onzin? Waarvoor zou ik dan betalen? Ik maak geen gebruik meer van hun diensten en producten. Beetje absurt.
woensdag 3 januari 2007
Bas
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Als eerste: Wij nemen een Dedicated 1 af (Celeron) bij xYnta. De eerste maanden kregen wij tamelijk slechte support, maar niets is perfect dus dit werd nog wel gedoogd. De server liep gewoon zoals hij hoorde te lopen, totdat rond 15 augustus de server onaagekondigd down ging (xYnta beweerde dat het wel was aangekondigd) en blijft nu al ruim een week offline. De server is voor ons voor vitaal belang en betekent voor ons het einde van het huren van een dedicated server bij xYnta.nl. We zijn nu overgestapt naar WideXS, en we zijn zeer tevreden bij hun. xYnta is nooit bereikbaar, geeft slechte service, veranderd regelmatig van een provider, heeft geen vaste servicedesk en administratie, geeft geen support op dedicated servers (of althans nouwelijks), licht mensen nouwelijks in over veranderingen. MAAR is wel goedkoop. Dus als je een paar tientjes wil besparen voor een server en service je niks uitmaakt is xYnta een uitstekende keus. Ik ben in iedergeval van plan een paar tientjes meer neer te leggen voor een betrouwbare server. Want een server is voor ons bedrijf van vitaal belang, hoe belangrijk is een server voor u?
zondag 20 augustus 2006
Stephen Hoogendijk
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na enkele problemen met DotNLhosting is alles opgelost, enkele keren was ik op het randje van ermee te stoppen maar nu zijn precies alle problemen opgelost. Ik hoop dat hij zo verder blijft doen.
maandag 3 juli 2006
Isupporter
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na diverse providers geprobeerd te hebben (PCExtreme en Mihosnet) ben ik van mening dat Xynta de beste service en producten heeft. Ben zeer te spreken over de service en den snelheid op emails (en op MSN). Tot nu toe geen slecht woord over Xynta.
vrijdag 26 mei 2006
Gerard Henninger
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Xynta BV? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met de richtlijnen en het privacybeleid van Webhosters.nl

Direct naar:

Webhosting

Compleet

€ 4,99 /maand
  • Opslag: 10 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (betaald)
  • SSL: Ja

 

Completer

€ 9,99 /maand
  • Opslag: 25 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (betaald)
  • SSL: Ja

 

Compleetst

€ 19,99 /maand
  • Opslag: 50 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (betaald)
  • SSL: Ja

 

VPS Hosting

Premium Basis

€ 54,99 /maand
  • Opslag: 50 GB
  • Dataverkeer: 5 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (betaald)
  • SSL: Ja