Strato

3,8 / 5 739 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Bedrijfsgegevens

  • 500 Werknemers
Openingstijden
  • ma-vrij: 08:30-19:30
Website screenshot Strato

Overall score

3,8 / 5 739 ervaringen

Totaal (739)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (269)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Het Duitse webhosting bedrijf Strato is in 1997 opgericht en gevestigd in Berlijn. Sinds 2006 is Strato ook actief op de hosting markt in Nederland met hosting pakketten, domeinnaam registraties, sitebuilder, webshop en meer. Met meer dan 4 miljoen domeinregistraties en 500 medewerkers is het ook wereldwijd gezien een grote webhoster.

Veel gelezen:
Strato of SiteGround

Lees meer

Ervaringen 739 op 74 pagina's

sitebuilder van Strato
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb de site-builder van Strato uitvoerig kunnen testen. Een makkelijk en prima programma. Overzichtelijk en goede voorbeelden. De begeleiding en service zijn ook uitstekend.Strato maakt waar wat ze beloofd. Een aanrader als je websites wil gaan opzetten.
woensdag 6 maart 2019
Leo Thomas
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Super goede service
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik had eerst het kleinste pakket met builder gekocht, maar wilde overstappen naar een hosting pakket. Nu die van 1 euro eerste jaar. Een super deal vind ik!! De overstap werd telefonisch aangevraagd en ging soepel!! Perfect!
woensdag 6 maart 2019
Esther Terschegget
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
top hosting
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
europiratenteam heeft de site bij u gehost ging gemakkelijk en top onder steunig dikke 10
dinsdag 5 maart 2019
M de Ruiter
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prima!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wordpress pakket werkt prima en ben goed geholpen
dinsdag 5 maart 2019
Luc
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
strato oplichters
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Strato, dat voelt als opgelicht! Afrader!! Domeinnaam besteld. De domeinnaam blijft nog uren beschikbaar voor registratie. Je contract beeindigen? Daar is op de website niets over te vinden. Verhuis token moet aangevraagd worden via een onhandig en onnodig complex formulier. Na 4 dagen pas reactie. De domein geregistreerd bij vooruitbetaling (ideal) voor 1jaar tot 1 maart 2020. Blijkt de afloopdatum 1 juni 2019 te zijn. En de ideal betaling blijkt ook meteen toestemming te zijn voor automatische incasso’s!! Kortom: Strato: niet doen. Slechte keus. 0 (nul) sterren.
maandag 4 maart 2019
gb ruitenbeek
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Niet meedenkend
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb blijkbaar sinds maart 2016 een contract met strato en bel zojuist dat ik op wil zeggen. De boodschap was, dan loopt uw contract nog een jaar, want het is gisteren verlengd. Er viel absoluut niets aan te doen. Niet mee te denken, er was geen enkele mogelijkheid. Zeer bijzonder. Geen goed woord voor over.
maandag 4 maart 2019
Birgit Kruis
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Na een paar weken weer weg daar!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ben sinds een paar weken klant van Stato, heb totaal 4x gebeld en 4x iemand anders gesproken. De eerste keer door een hele aardige mevrouw geholpen die een paar dingen beloofd had vervolgens weer gebeld maar dit keer een totaal onaardig medewerker die niet eens de moeite deed om met zijn collega in contact te komen want wat er mijn verteld was kon blijkbaar niet.De derde en vierde keer waren ze net zo slecht als of ik verplicht klant moet zijn bij Stato en die mensen die daar werken daar verplicht werken.Totaal niet klantvriendelijk en al helemaal niet meedenkend! Weg weg weg nooit meer strato!
maandag 25 februari 2019
Yagi
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Onbeschoft behandeld
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Vandaag een storing proberen te melden. Medewerker luisterde amper en liet al rap weten dat het aan mij lag. Totaal niet open voor oplossing, niks probleem uitvragen en begon al snel een grote bek te hebben. Tweede keer gebeld, kreeg ik (toevallig?) dezelfde medewerkers. Hij weigerde mij te woord te staan en weigerde ook mij aan een collega te geven. Hij verbrak gewoon de verbinding. Pas bij de derde keer bellen iemand gesproken die wel luisterde en toen bleek er inderdaad iets aan de hand te zijn (max aantal bestanden bereikt, blijkbaar zit daar tegenwoordig een max op).Dit is eigenlijk de zoveelste keer al dat als ik de helpdesk bel, medewerkers direct met hun vingers wijzen naar de klant. Ze zijn niet bereid goed te luisteren en te werken naar een oplossing. Mijn indruk is dat het mensen zijn die echt geen verstand hebben van de materie en uitsluitend een stroomschema afwerken om de klant zo snel mogelijk te losen. Klanten zijn voornamelijk heel lastig.Ik ben jaren tevreden over Strato geweest en ik heb ook veel bedrijven deze provider geadviseerd. Inmiddels denk ik daar heel anders over en ga ik om mij heen kijken naar een andere provider met meer oor voor de klant. Strato is echt niet meer wat het is geweest. Jammer, echt heel jammer.
vrijdag 15 februari 2019
Marion
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Matig
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb tussen 2011 en 2019 een VPS bij Strato gehad, maar was niet tevreden. Strato is goedkoop, en heeft veel instapaanbiedingen. Ik kan hun VPS niet aanraden: de gekozen techniek (Virtuozzo virtuele machines) zorgt ervoor dat je niet zomaar je systeem kan upgraden. Het advies is dan om een tweede server van begin af opnieuw in te richten in plaats van een mayor upgrade te doen. Bij de meeste VPS providers elders is deze beperking er niet. De helpdesk is niet kundig, en heb je meer aan de online documentatie (die over het algemeen wel redelijk goed is). In 1 van de 4 keer dat ik contact heb opgenomen ben ik zelfs onbeschoft behandeld. Daar is gelukkig later wel excuses voor aangeboden. (Details: dit was rond 2015. Mijn server was plots niet meer bereikbaar, en bij navraag werd gezegd dat het mijn schuld was. Toen ik wilde doorvragen werd ik onheus bejegend, en toen ik de naam vroeg van degene die ik aan de lijn had werd de verbinding verbroken. Achteraf een andere medewerker gesproken die uitgebreid zijn excuses heeft aangeboden. De downtime kwam waarschijnlijk door onderhoud aan het platform, wat ongeveer 1-2 keer per jaar korte downtime geeft. In dit geval was denkelijk de impact niet goed ingeschat en had ik geen melding vooraf gekregen.)
woensdag 13 februari 2019
Freek Dijkstra
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
sitebuilder pro
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
een website was nodig en uiteindelijk kwam ik bij strato uit. Via de website kun je kiezen uit een aantal opties (basic, pro en pro seo). De naam basic geeft eigenlijk al aan dat de mogelijkheden beperkt zijn, in tegenstelling tot pro. Dit doet voorkomen als professioneel, hier moet ik een website mee kunnen maken. Strato geeft heel duidelijk aan wat de mogelijkheden/opties zijn (mobiele editor, seo edition, sitebuilder). Inbegrepen bij alle sitebuilder pakketten en zelf je eigen website maken.We zij eruit dus, dit is het. Niet dus, ik kan geen duits of engels-talige klanten bereiken. De mogelijkheid om de website in andere talen aan te bieden, zit niet in het pro(fessionele) pakket?! Ik heb nu dus een abonnement waar ik niks mee kan en moet dus noodgedwongen een extra en duurder pakket afsluiten. Eerst maar even uitzoeken wanneer ik mijn abonnement kan beeindigen en tegelijkertijd overstappen naar een ander.
vrijdag 1 februari 2019
michel jp
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Strato? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met het privacybeleid van Webhosters.nl

Webhosting

PowerWeb Starter

€ 3,00 /maand
  • Opslag: 10 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

VPS Hosting

VPS Linux V10

€ 5,00 /maand
  • Opslag: 50 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Domeinnaam

.nl-domein

€ 3,96 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Nee

Over Strato
Het Duitse webhosting bedrijf Strato is in 1997 opgericht en gevestigd in Berlijn. Sinds 2006 is Strato ook actief op de hosting markt in Nederland met hosting pakketten, domeinnaam registraties, sitebuilder, webshop en meer. Met meer dan 4 miljoen domeinregistraties en 500 medewerkers is het ook wereldwijd gezien een grote webhoster.

Naast de reguliere webhosting diensten biedt Strato ook een SEO rankingcoach aan, opvallend aangezien de meeste Nederlandse webhosting partijen zich daar niet aan wagen.

De hosting vindt plaats op datacenters in Duitsland, waar het bedrijf door de TÜV wordt gecontroleerd, ook beschikt Strato over het ISO 27001 certificaat.

Strato Ervaringen & Klachten
We ontvangen graag zoveel mogelijk reviews over Strato. Je eigen persoonlijke ervaring kun je delen via Webhosters.nl. We horen het graag als je tevreden bent maar ook klachten over de service van Strato of trage webhosting ontvangen we zodat we een zo volledig mogelijk beeld verkrijgen over de webhosting diensten van Strato.