STRATO

3,8 / 5 1.687 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

platinum
Actie!

Professionele hosting tegen een lage prijs. Gedacht. Gedaan. Ontdek nu onze aanbiedingen.

Bedrijfsgegevens

  • 500 Werknemers
Openingstijden
  • ma-vrij: 9.00 - 17.00 uur

Review score

3,8 / 5 1.687 ervaringen

Totaal (1.687)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (97)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Het Duitse webhosting bedrijf Strato is in 1997 opgericht en gevestigd in Berlijn. Sinds 2006 is Strato ook actief op de hostingmarkt in Nederland met hosting pakketten, domeinnaam registraties, sitebuilder, webshop en meer. Met meer dan 4 miljoen domeinregistraties en 500 medewerkers is het ook wereldwijd gezien een grote webhoster.

Lees meer

Ervaringen 1687 op 34 pagina's

Tevreden!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede en snelle interactie, mooi pakket en hopelijk veel nieuwe klanten erbij door onze vernieuwde website!
woensdag 4 oktober 2023
Prinsesjesfeest
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
You get what you pay
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Voor een pilot het simpelste pakket uitgeprobeerd. Bij het aanmelden ging er iets fout bij de betaling en ik was er niet zeker van of alles verder geregeld was. De helpdesk zei dat ik gewoon de aanmelding opnieuw kon doen, en dat werkte. PHP en MySQL gaat ook naar wens. Na de aanmelding krijg je, tot nu toe zeker wekelijks, flink wat mail om e.e.a. uit te breiden. Online is er veel hulp en uitleg te krijgen. Tot nu toe ben ik tevreden.
maandag 2 oktober 2023
Dick
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Quick and excellent customer support
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Every time I contact customer support they solve my problem and questions fast and straight to the point, even informing me about the alternatives.
zondag 1 oktober 2023
Ferran
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Never again!!!!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Awful service. They don't cancel your contract, extend it and after you are trying to terminate it- they refuse and send the invoice to incasso
zondag 1 oktober 2023
Olga
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Prima
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik ben al een paar jaar klant en een paar weken geleden nog een domein + Hosting genomen en alles werkt altijd goed en makkelijk. Overzichtelijk, beide domeinen in het account. Snel gekregen ook. Echt met een paar uurtjes al online en bruikbaar. Voor mij is echt top!
donderdag 28 september 2023
Diana
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Je krijgt wat je er voor betaald
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
zeer goed bedrijf de prijzen vallen echt super erg mee en je krijgt alle service wat je maar wilt
dinsdag 26 september 2023
Xavier Kessen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 2
Zeer tevreden!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb verschillende pakketten van Strato waaronder HiDrive en Webhosting en ben zeer tevreden met de service en vooral de voor mij betaalbare prijs. Klantenservice is ook altijd vriendelijk en ik word snel geholpen. Ik ben zeer tevreden!
maandag 25 september 2023
Joyce
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Opzeggen kan niet alleen bij uitschrijven kvk
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Strato blijft maar geld van mijn bank stelen sind november 2022 bellen bellen geen reactie. Oer email geen reactie. Dieven zijn het. Onduidelijk list en bedrog Dit zijn vuile stink honden
dinsdag 19 september 2023
Paul Alexander Poel
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 3
Strato...
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Strato... Ze zeggen op de reclame, zo gepiept om een website te maken! En dat is ook zo. Als je een sitebuilder pro neemt is het echt een eitje! Het omzetten van sitebuilder naar wordpress (zelfbouw) is wel even een omschakeling, maar de servicdesk is zeer meegaand, helpt waar ze de mogelijkheid hebben en hebben enorm veel geduld. Websitebuilder is wat ze zelf gemaakt hebben en daar weten ze alles over te vedtellen. Bij een hostingpakket met wordpress stopt het na het installeren, dan verwijzen ze je naar google en youtube, maar dat snap ik wel! Niet hun pakket en daar is echt ontzettend veel mogelijk. Ik ben zeer tevreden met strato als hostingpartij en ben er al jaren klant. Denk wel goed na over welk pakket je neemt, omzetten van A naar B kost helaas wel wat gedoe en geld en dat is zonde als je niet extra geld wilt verspillen.
vrijdag 25 augustus 2023
Erwin
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Snel en makkelijk
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Heb hosting met site builder , was snel online en sitebuilder is makkelijk te begrijpen ook al heb je weinig verstand van websites bouwen Alles wordt duidelijk uitgelegd en er zijn genoeg hulpmiddelen om je te helpen Echt zeer tevreden ermee
dinsdag 22 augustus 2023
Aga jarzabek
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Goed en Duidelijk
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Perfect geholpen met domeinnaam en het opzetten van een website. Goede service en prijskwaliteit is prima
donderdag 17 augustus 2023
J. J.
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
communicatiestoornis
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na een communicatie stoornis met een helpdeskmedewerker, welke overigens ook erg zijn best heeft gedaan waren er handmatig mutaties doorgevoerd die niet gemogen hadden. Uiteindelijk , wel na aandringen heeft een andere helpdesk medewerker het uitstekend opgelost.
donderdag 10 augustus 2023
leon Stadegaard
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Lekker duidelijk en Snel dan weet je het wel
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goeie duidelijke uitleg. Je krijgt ook nog informatie mailtjes en uitleg echt super handig
maandag 7 augustus 2023
Danny
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Sattar
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik ben tevreden met de prijs en de klantenservice!
dinsdag 25 juli 2023
Sattar Shamous
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Domein registratie en de onwil tot terugbetalen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Twee keer kort achter elkaar een domeinnaam aangevraagd bij Stato. Beide keren was de domeinnaam achteraf toch niet beschikbaar. In totaal 18 euro overgemaakt verdeeld over twee klantnummers. Nu na drie weken nog geen geld teruggekregen. Inmiddels de klantenservice eindelijk kunnen bereiken. Die zeggen doodleuk, kan je inloggen voor verificatie. Nee ik kan niet inloggen want ik ben geen klant! Uiteindelijk na een hoop wikken en wegen zeggen ze het geld 11,97 en 5,98 overgemaakt te hebben. Dit klopt niet want het is nog steeds niet bijgeschreven. Daar komt nog bij dat ze 5 cent te weinig overmaken. Ik verwacht mijn volledige aankoop bedrag teruggestort te krijgen. Ik heb namelijk exact 0,0 minuten gebruikt gemaakt van de diensten van Strato. Klantenservice gebeld, ja meneer we hebben het teruggestort, of je even kan inloggen op de website voor verificatie?? Wat een onzin. Ik heb het idee dat ik hier gewoon met een partij boeven te maken heb.
dinsdag 18 juli 2023
D.
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 1
Gewoon slecht, deze partij vermijden
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb een pakket besteld en wilde daarbij een domein bestellen en ik zat meteen vast aan nog een pakket, waar ik geen credit voor heb gekregen. Vervolgens dacht ik met één pakket twee websites te hosten, maar dan heb je een SSL certificaat nodig. Deze zijn overigens gratis, maar zij vragen 5 euro per maand hiervoor, om een tweede website in de lucht te hebben. Mijn zijn ze kwijt en ik zal ze bij niemand aanbevelen.
dinsdag 18 juli 2023
Alfred
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
goedkoop is duurkoop
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Strato is er voor de mensen die standaard willen, een website met e-mail en dat is het. Maar wil je net even wat anders dan moet je of meer betalen of het kan niet. Subdomeinen met ssl? Kost je geld, terwijl er ook Let's Encrypt is waarmee het gratis kan. Je e-mail écht veilig maken? Geen DNSSEC, geen DMARC. Bij internet.nl kom je niet verder dan een 65% score, terwijl iedereen makkelijk een 100% score zou moeten halen. En natuurlijk een eerste lijnshulp die geen technische kennis heeft, waardoor het eerste antwoord meestal nutteloos en je weer twee dagen kunt wachten op een antwoord.
maandag 17 juli 2023
Frank Mutsaers
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Wat een bagger tent!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Klantenservice onbehulpzaam, zet je in de wacht om vervolgens tot 3x toe op te hangen. Wel betalen maar service ho maar
vrijdag 30 juni 2023
Patrick Van den Brink
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Verwacht geen service
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ok om even snel een domein te registreren, maar voor langere termijn zou ik ver weg blijven van deze slappe excuus voor een onderneming
donderdag 22 juni 2023
Ze solar
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Kan al 5 weken niets doen omdat de klantenservice je continue aan het lijntje houdt met zogenaamde terugbel afspraken of mailtjes die nooit verzonden worden. Ook op de vraag of er hogere hand aanwezig is krijg je standaard te horen dit niet mogelijk is. Vermijdt deze host, als je een probleem hebt is je site zo een maand offline.
vrijdag 16 juni 2023
Nick
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 4 Niet nuttig 0
Simpel en goedkoop
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb een domeinnaam + hosting via Strato geregeld wat erg simpel was tegen een scherpe prijs. Ook het activeren van een eigen email met de domeinnaam was erg duidelijk en werkte direct. Aanrader!
maandag 5 juni 2023
Sander den Besten
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Al een half jaar bezig geld terug te krijgen.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wij proberen al maanden lang een door Strato geannuleerd pakket retour geboekt te krijgen. Na 3 mails te hebben gestuurd, waarop geen enkele (!) is geantwoord, kan ik niet anders dan een negatieve review plaatsen. Geld ontvangen zijn ze goed in. Klantenservice ver beneden maat.
donderdag 1 juni 2023
Ruud
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 1
best goede zut voor een ontzettend lage prijs.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
over de jaren heen heb ik heel wat ervaring gehad met webhosting, domains, mail hosting en meer van dat soort ongein. toen ik 2 jaar geleden voor het eerst een projectje moest doen met absoluut NULL budget kwam ik dus voor het eerst in aanmerking met strato. Want laten we wel wezen op basis van alle reviews op sites als tweakers.net (waar wat meer techneuten rondhangen), had ik ze tot dan toe altijd links laten liggen. Desondanks heeft dat project altijd aardig gedraaid en dus besloot ik onlangs voor een persoonlijke blog een domein naam voor het hosten van een eigen mail account bijg google suite om ook voor strato te kiezen. (lekker goedkoop zeg maar). en dan vallen toch wel heel veel dingen op. 1: de mate van upselling is bij strato echt verschrikkelijk, het lijkt net of je bij ryan air zit, en na je ticket nog een extra toeslag moet gaan betalen voor de lucht die je inademt, Natuurlijk snap ik ergens ook wel dat er geld moet worden verdiend, maar eerlijk is eerlijk, laat je gewoon niet verleiden OF zorg op zijn minst dat je weet wat ze je aansmeren voor je erop klikt.. wie na het aanschaffen van een domein + hosting bijvoorbeeld de vraag krijgt om extra anti diefstal / versleuteling aan te schaffen voor +/- meer geld dan het hele hostingpakket moet zich goed realiseren dat DNSSEC (de belangrijkste feature uit dit pakket) voor NL domeinen gewoon gratis is. en je dus eigenlijk alleen maar een fix bedrag betaalt voor een soort eigendoms certificaat iets dat juridisch gezien niet eens waarde lijkt te hebben, een ander punt wat ik jammer vindt is dat Strato maar zeer beperkte DNS functies ondersteunt, voor en MX reccord kun je namelijk alleen proriteiten aangeven van 10 of 20 terweil prioriteiten van 1, 10, 20 en 30 veel gebruikelijker zijn. Desondanks vind ik dat de verwerking van DNS over het algemeen vrij snel gaat dus dat is zeker een grote PLUS. wat betreft de website zelf... verwacht gewoon geen wonderen, er zijn duidelijk weinig systeembronnen per account beschikbaar dus als je HEEL veel bezoekers verwacht of een heel ingewikkelde webaplicatie wilt hosten dan is strato misschien niet je ding. ook is het wel heel jammer dat strato geen cron ondersteunt, nu snap ik ergens ook wel waarom, maar het zou toch fijn zijn geweest als men bijvoorbeeld een simpele cron daily beschikbaar zou maken met iets van een paar simpele limieten daaraan. gelukkig zijn er ook andere manieren om zoiets gedan te krijgen denk bijvoorbeeld aan sommige thuisroutertjes bijvoorbeeld met curl zo'n url kunnen bezoeken, of je kunt het instellen op je eigen pc via de taalplanner. gelukkig heb ik nog geen noodzaak gehad om contact op te moeten nemen met de servicedesk dus daarover heb ik geen mening. al met al ben ik behoorlijk positief over strato. ik zou het voor heel veel zaken (waar je bijvoorbeeld een groot belang bij hebt) zeker NIET aanbevelen, maar wanneer het allemaal zo'n vaart niet loopt is strato een hele leuke en vooral goedkope oplossing.
zaterdag 20 mei 2023
Edwin van Uffelen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Goede webhosting
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede webhosting pakket met veel opties. Veel informatie en makkelijk te gebruiken, ikzelf gebruik wordpress en is ideaal met strato als webhosting, want je kan gemakkelijk backups opslaan mocht het mis gaan. Het valt me ook gek genoeg op dat je veel goedkoper uitvalt dan bij wordpress zelf. Tot nu toe een hele goede service 👌
dinsdag 2 mei 2023
Kevin
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Goed, snel
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Domein verhuizing aangevraagd, zeer snel geregeld, hosting is gewoon goed. Duidelijke uitleg in de helpfiles voor als je iets wilt weten.
dinsdag 25 april 2023
Pierre Mulder
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Fijne site
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede ervaringen! Werkt makkelijk en snel! De klantenservice is niet zo goed. Je kunt mailen en dan krijg je zelfs op verschillende vragen steeds hetzelfde antwoord….
donderdag 20 april 2023
sandra ververgaard
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
op en Top!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Altijd een goede service en aandacht voor de mens achter de naam. goede opgezette site met een layout die voor de leek ook goed is te doen. de Apps die Strato aanbied zijn altijd up to date en mocht er toch even iets tegen zitten is de klantenservice er met de juiste hulp!
woensdag 19 april 2023
van der Gijp
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Goed allround
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goed en makkelijk om domain te regetreeren
woensdag 19 april 2023
Raymond van der hulst
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Moedeloos word je van Strato
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Strato stopt met het pakket LivePages en biedt een overstap aan naar Sitebuilder. Maar alle adviezen die aangereikt worden om de nieuwe site, gebouwd met Sitebuilder, te publiceren, leveren niet het gewenste resultaat. De klantenservice reageert niet tot nauwelijks. Belofte dat je teruggebeld wordt, wordt niet nagekomen. En ook zijn er al heel wat belminuten verloren gegaan met het in de wachtrij staan. Kortom, als je niet heel bedreven bent in het bouwen van websites, is Strato geen aanrader.
vrijdag 14 april 2023
Corneille
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Verschrikkelijke klantenservice
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb sinds kort een pakket bij STRATO. De klantenservice helpt nergens bij. De webshop was helemaal in elkaar gezet, maar na domeintoewijzing was alles weg. Ik kon niks meer wijzigen of zelfs maar iets zien. Tientallen mails gestuurd, maar nooit antwoord op gehad. Iedere keer weer was het druk. Ook bellen werkt niet. Ik heb het opgezegd omdat er niks van hulp kwam, hele slechte klantenservice. Maar nu wel de facturen blijven sturen, die worden dus niet betaald. Ik heb ook nooit de hulp gekregen waar ze zo mooi mee adverteren.
maandag 10 april 2023
Tim Wiendels
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Zeer slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Iedere keer geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice en meer dan 20 minuten in de wacht gezet worden. Had al lang alles opgezegd en er was mij zelfs beloofd dat ik geen facturen meer zou ontvangen, maar alsnog ontving ik weer een factuur. Ik wilde niet betalen, maar om de gok te nemen en naar een rechter te stappen, kan nog een veel duurdere grap worden. Helemaal klaar met Strato. Zal het geen mens aanraden. Ook op emails geen antwoorden of alleen mails ontvangen waarin excuses worden gegeven voor het lang laten wachten.
dinsdag 4 april 2023
Hedy De Graas
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Zeer tevreden
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Onze webshop draait al jaren op een Virtual Windows Server Level 3 van Strato en we zijn zeer tevreden. In al die tijd hebben we nooit problemen ondervonden en (hoewel zelden nodig) hebben we die keren dat het nodig was een goede klantenservice ervaren. Sinds kort zijn we overgestapt naar WordPress Hosting Starter en de overstap ging heel vlot en soepel.
dinsdag 28 maart 2023
Jennifer van der Meer
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Associaal bedrijf
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Hoe het ging: - Strato voert ineens een extra service voor je uit; - Strato communiceert hier niet over en start factureren; - Strato vraagt hier 4,66 per maand voor; - Wij betalen niet en stoppen de service direct na de 1ste factuur; - Strato stelt dat er te laat is betaald en stopt per direct het contract. Dit is niet hoe je met klanten omgaat. Wij gaan een andere partij zoeken.
zondag 12 maart 2023
Björn de Vries
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
Web hosting Strato
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Mijn pakket is webhosting basic. Ik ben nu bijna een jaar klant. Mijn website heb ik omdat ik de opleiding software developer doe. Ik heb Strato als erg fijn ervaren. Alles is makkelijk te regelen en staat (afhankelijk wat je koopt af wijzigt) binnen 24 uur gewijzigd in je pakket. Ook dat is makkelijk te regelen. Ik ben erg blij met Strato. Ik zou het anderen ook aanraden!
maandag 6 maart 2023
Renate Kruizenga
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Slechtste ervaring met een bedrijf ooit
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik kan niet anders dan minder dan één ster geven, omdat het echt werkelijk waar zo slecht is. Op dit moment zijn wij na jaren eindelijk onze websites aan het verhuizen naar een betere, maar duurdere hosting partij. Zeker duurder, maar reken maar uit: website heel weekend plat, geen inkomsten en dit meerdere keren per jaar. Waarom nooit geen Strato meer? 1. Zo goed als géén klantenservice. Onlangs alleen maar van 10 tot 14 uur bereikbaar met drie kwartier wachttijd als je geluk hebt en de lijn niet verbroken wordt. Nu inmiddels van 9 tot 17 begrijp ik. 2. In de avonden en weekenden NUL bereikbaarheid. Is je website offline en/of is er een Strato storing? Dikke pech voor jou, want Strato is pas maandag ochtend weer bereikbaar en doet helemaal niets aan jouw probleem. 3. Als je mailt met jouw vraag, wacht dan gerust een maand. Na die maand krijg je antwoord, tenminste een melding dat het vervelend is dat je nog geen antwoord kan ontvangen..... Welke ook never nooit niet komt. 4. Als je dan iemand aan de lijn krijgt, heeft deze medewerker echt geen idee waar je het over hebt. 'Dat zal ik even moeten uitzoeken en kom ik vandaag bij je op terug'. Vervolgens hoor je er nooit meer iets van. 5. Door deze ellende schrijf ik een uitgebreide klacht per e-mail. Krijg je ook weken niks op terug. Een maand later (!) krijg ik een mail dat mijn vraag al eerder beantwoord is en deze medewerker sluit het ticket..... 6. Heb je een Wordpress website? Dan is je dashboard verschrikkelijk traag. Dat merk je pas als je overstapt naar een duurdere maar betere hosting partij. Kortom.... laat Strato links liggen of parkeer alleen je domeinen er. Maar hosting doe je bij een andere partij als je jezelf als bedrijf een beetje serieus neemt.
zaterdag 4 maart 2023
Prte2012
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 5 Niet nuttig 0
Geen hulp van de klantenservuce
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ben al jaren tevreden klant bij Strato. Echter de laatste weken 3x klanten service moeten spreken en ik kreeg geen inhoudelijke hulp. Alleen maar de standaard scripts. Geen inhoudelijke oplossing. Jammer dat de klantenservice geen echte service biedt. Schriftelijke vragen worden niet of zeer vertraagd opgepakt. De verwerking en communicatie is erg traag en niet oplossing gericht.
zondag 26 februari 2023
Evie
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Vind dit echt te triest voor woorden
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb al gebeld en gemaild maar het is simpelweg niet mogelijk om iemand te spreken! Klantenservice kun je blijven bellen en wachten en uiteindelijk krijg je niemand aan de lijn.
vrijdag 24 februari 2023
Bryan madretsma
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
Perfect werkende hosting bedrijf
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb een wordpress hosting pakket al 2 jaar bij strato ben er super tevreden mee mijn site is dankzij strao 100% online
donderdag 23 februari 2023
Murat
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Blokkeren onnodig servers
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
ondanks correcte betaling, maar 1 fout bij een betaling meteen alles geblokkeerd en opgezegd, al jaren voorbeeldige klant die netjes alle facturen betaald, meerdere producten heeft afgenomen en dan dit.. En de klantenservice? Die reageert nergens actief op, laten alles op het beloop en hebben schijt aan de bedrijfsvoering van anderen.
woensdag 22 februari 2023
Martijn
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Veel beloven weinig geven
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Er wordt door Strato gezegd dat het heel eenvoudig is om met hun 'sitebuilder' een website te bouwen. In de praktijk valt dat nogal tegen. Ik heb het eerst geprobeerd vanuit Firefox maar daar was de knop 'website bewerken' niet eens zichtbaar. Na een tijd vruchteloos proberen ben ik het vanuit Chrome gaan doen en dat werkte wel beter. Maar nog steeds is de website niet zoals ik hem hebben wil. Ik heb Strato een mail gestuurd maar die werd pas na een maand (!) beantwoord, en niet echt bevredigend. Verschillende keren heb ik geprobeerd om telefonisch contact te krijgen via hun 'hotline' maar zojuist na voor de 3e keer meer dan een half uur naar een dom muziekje te hebben moeten luisteren de moed maar weer opgegeven. 2,5 sterren nog omdat de sitebuilder wel werkt, zij het zeer matig. Voor klantvriendelijkheid en ondersteuning: 0 sterren.
woensdag 22 februari 2023
Hans Kalkman
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
slechte klantenservice
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik beb het Sitebuilder Pro pakket. Na wat oefenen kun je vlot je eigen website maken en het ziet er goed uit. Enige minpuntje is de tekst “navigation” naast de menuknop. Kan dat niet wegblijven of in het Nederlands? Mailbox is met 50Gb lekker groot, Strato verslaat hiermee de concurrentie! Maar alle mail blijkt bij de ontvanger als spam te worden bestempeld. ik krijg het zelf niet voor elkaar om dit te veranderen en heb de klantenservice gemaild maar na twee keer nog steeds geen reactie gekregen. Vervolgens heb ik gebeld. Ik heb 30 minuten in de wacht gezeten en toen drie kwartier met de medewerker geprobeerd het probleem op te lossen maar dat was duidelijk een onervaren kracht die geen kennis van mailinstellingen had. Het probleem duurt dus voort.
zondag 19 februari 2023
Jan-Willem
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Klantenservice is belachelijk slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Het duurt belachelijk lang voordat ik überhaupt een antwoord van Strato kreeg, en hun antwoord was "het is momenteel erg druk, we beantwoorden je zo snel mogelijk" etc. En dan krijg je eindelijk een mailtje terug, alleen maar om mij te vertellen dat het druk is en dat ze me binnenkort gaan beantwoorden ? De foutmelding 20 blijft maar terug komen en er komt geen oplossing van hun uit. Ook bij het toevoegen bij de optie media toevoegen krijg ik foutmeldingen. En is nog steeds niet opgelost. Erg jammer, zeer slecht en van een klantenservice kan ik niet spreken, service hebben ze niet en klant is geen koning hier. Zo is elke euro die ik eraan heb besteed toch te duur. Want KLANTEN hebben service nodig.
zaterdag 18 februari 2023
Hans Boelens
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Verschikkelijk klantenservice
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Het duurt extreem lang voordat ik überhaupt een antwoord van Strato kreeg, en hun antwoord was "het is momenteel erg druk, we beantwoorden je zo snel mogelijk" etc. Dan wacht ik al 3 weken lang op een antwoord, en dan krijg ik eindelijk een mailtje terug, alleen maar om mij te vertellen dat het druk is en dat ze me binnenkort gaan beantwoorden ? Dit slaat toch helemaal nergens op. Ik heb hulp nodig met één ding. Ik had eerst het Website Builder Pro pakket, en daar had ik ook een domeinnaam bij gekocht (europeanclothes.eu). Maar nu bleek dat pakket toch niet helemaal wat ik wilde, dus heb ik het pakket opgezegd (inclusief de domeinnaam), en heb ik een ander pakket gekozen, het WordPress Hosting Basic pakket. En ik wil dus mijn domeinnaam weer terug. Ik wil mijn domeinnaam (europeanclothes.eu) verhuizen naar mijn nieuwe pakket, maar dat lukt niet. Daarom vroeg ik Strato om hulp. Ik wacht nu al 3 weken op een antwoord. Als dit niet vóór zaterdag 18 februari 2023 is opgelost ben ik bang dat ik ergens anders heen moet gaan. Ik snap dat het druk is maar ik bedoel kom op zeg, een domeinnaam loskoppelen en weer koppelen aan een ander pakket is voor jullie nog geen 10 minuten werk, terwijl ik al 3 weken lang zit te wachten op überhaupt een antwoord. Dat is toch schandalig ! Ook nog eens, ik heb een webshop maar voor die webshop heb ik ook een website nodig. Daarom dacht ik over te stappen naar Strato want dat leek mij wel een betrouwbare partner. Niets is minder waar. Elke dag dat mijn webshop niet online kan is een dag dat ik geld verlies. En ik neem aan dat Strato daar geen vergoeding voor heeft.
donderdag 16 februari 2023
Tim
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Een halve ster is nog te veel
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Echt waar, een halve ster is nog te veel. Als je denkt dat de prijs/kwaliteitverhouding oke is, dan heb je het mis. Want ze zijn misschien maar een euro goedkoper per maand in vergelijking met andere aanbieders. Het dashboard werkt ook voor geen meter. Waar gezegd wordt dat je Wordpress kunt installeren, lukt niet. Waar gezegd wordt dat je je back up kunt downloaden, lukt niet. En dan nog te spreken over de klantenservice...onbereikbaar en als je ze dan eenmaal te makken hebt, heeft diegene er geen kaas van gegeten. Inmiddels is mijn website al een maand offline omdat zij zonder dat ik daar vanaf wist het gewist hebben. Contract bestaat natuurlijk nog wel, dus er wordt netjes betaald. Na een week lang zeuren wel mijn domeinnaam opnieuw kunnen registeren, want als het aan hun had gelegen had ik nog een maand moeten wachten. Want de domeinnaam stond in "quarantaine". Ja, amahoela! Het is jullie fout dat de website offline is, fix het ook maar en snel een beetje. Nu wordt gezegd dat ik helemaal geen website heb. Ik zeg hoezo geen website, ik zie toch echt een database met inhoud en back-up. En ja er staat al een Wordpress app op. Zegt die vriendelijke vrouw van; maar heeft het daarvoor wel gewerkt dan en moet je niet eens kijken op wordpress.org? Niet te bevatten. Nu zou ik vandaag een mail terug ontvangen, maar wat dacht je.. niks. Dus vandaar deze hele slechte review. Veel kosten gemaakt om de website te maken, veel uren besteed aan het in contact komen met de klantenservice. Met als resultaat: nul. Ik verwacht dan ook heel snel een oplossing en dat het bedrag terug gestort wordt. Want ik heb natuurlijk nog geen gebruik kunnen maken van Strato en na dit debacle zeg ik het contract ook spoedig op en verhuis ik mijn domeinnaam. Voor alle zoekende; lees goed de reviews en bedenk eer ge begint. Dikke afrader!
woensdag 15 februari 2023
Janniek
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 1
Niemand geeft antwoord, geen woorden voor.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Grote storing, mail + website offline. Server niet bereikbaar, dagen lang bezig geweest om de boel weer online te krijgen, niemand van Strato reageert. Had zo'n hoge pet op van dit bedrijf maar wat ben ik inmiddels zwaar teleurgesteld en wat heeft dit veel geld gekost. Alle Google advertenties uit de lucht en opnieuw moeten aanmaken, dagen lang geen mail kunnen ontvangen of versturen, man, man wat een stress en geld weggesmeten. Nu na een aantal weken een bericht, nee niet wat er aan de hand was maar we vragen de technische dienst wat er aan de hand was..u hoort nog van ons.....het is nogal druk, heel vreemd, hoe kan je het nu druk hebben als je de telefoon niet opneemt en geen mail of chat beantwoord.... Heel jammer, ben zelf helemaal niet van kwaad spreken maar dit slaat alles....
dinsdag 7 februari 2023
Joop Eigenaar E.B.T.C. BV
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Snelle hulp
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Was even zoeken maar goed geholpen.
dinsdag 7 februari 2023
Piet Driessen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Goedkoop is duurkoop
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Je betaalt bij STRATO absolute bodemprijzen. Toch lukt het ze om je het gevoel te geven dat deze alsnog omlaag zouden moeten. Mijn ervaring met STRATO tot dusver doet vermoeden dat de prijzen zo laag kunnen zijn doordat geen lasten bestaan voor personeel in de overhead; het oogt 100% geautomatiseerd. Ik heb 11 dagen geleden een eenvoudige/procedurele vraag omtrent SSL ingediend, 4 dagen geleden herhaald in drie talen, en 1 dag geleden geïnformeerd of er nog iemand daar in leven is. Naast de auto-reply, heb ik sindsdien 4 reclame(spam)-berichten en een oproep om hen hier te beoordelen mogen ontvangen -- geen antwoord op mijn vraag. Noch enig ander teken van leven. Je betaalt zodoende voor een online omgeving, waar driekwart van de onderdelen bestaat uit reclame voor upgrades/meer pakketten/andere zaken waar je nooit om gevraagd hebt. Die worden tevens enkele keren per week óók naar je mailadres gestuurd, indien je dit gemist hebt. Mocht je ergens niet uitkomen, dan kom je daar maar gewoon niet uit. Mijn advies: leg een paar euro extra neer voor een professioneel bedrijf. Met personeel.
woensdag 1 februari 2023
DM
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Overzichtelijk, snel, goedkoop, maar geen individuele support
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Er is vooraf een duidelijk en uitgebreid overzicht van wat je gaat krijgen in tegenstelling tot bij sommige andere hosters. Ze zijn ook goedkoop voor wat ze bieden. De FAQs zijn ook handig. Helaas krijg je na het melden van een probleem met bijbehorende vraag alleen een ontvangstbevestiging en daarna de afgelopen weken niets meer. Reageren op de ontvangstbevestiging heeft geen zin volgens de auto-reply daarop. Ditzelfde geldt voor een vraag van mijn zoon met een ander klantnummer. Voor individuele support krijgen ze dus een dikke onvoldoende. Mijn zoon heeft zijn vraag uiteindelijk via een reactie op een passend blogartikel gesteld, waarop toen wel een snel en uitgebreid antwoord kwam.
maandag 30 januari 2023
José
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Komt geen reactie op vragen.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Telefoon wordt niet opgenomen, tickets niet beantwoord. Waardeloos en afknapper.
maandag 30 januari 2023
Anoniem
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Strato review
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik ben ongeveer een halfjaartje klant bij Strato, en ik ben tevreden over het bedrijf. Ik heb alles snel en makkelijk kunnen regelen. Ik ben blij dat ik voor Strato heb gekozen!
maandag 30 januari 2023
Renate
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 2

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.
Richtlijnen reviews op webhosters.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Strato? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Webhosting

Hosting Mini

€ 0,41 /maand
  • Opslag: 2 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Het goedkoopste hostingpakket van STRATO ooit!

Hosting Starter

€ 2,48 /maand
  • Opslag: 10 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Domeinnaam blijvend inbegrepen

WordPress Hosting Basic

€ 2,48 /maand
  • Opslag: 25 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Supersnelle WordPress hosting met 25 GB webspace

Hosting Basic

€ 4,96 /maand
  • Opslag: 20 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Eén jaar lang voor € 1 per maand (incl. btw)

WordPress Hosting Plus

€ 4,96 /maand
  • Opslag: 50 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Eerste jaar slechts € 1 per maand (incl. btw)

VPS Hosting

VPS Linux VC2-4

€ 4,96 /maand
  • Opslag: 100 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Plesk Web Admin licentie inbegrepen

VPS Windows VC10

€ 8,26 /maand
  • Opslag: 200 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Server voor € 10 per maand, incl. Windows Server 2022

VPS Linux VC6-16

€ 14,88 /maand
  • Opslag: 500 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Eerste 6 maanden slechts € 1 per maand (incl. btw)

VPS Windows VC40

€ 23,14 /maand
  • Opslag: 400 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Eerste 3 maanden slechts € 1 per maand (incl. btw)

VPS Linux VC16-60

€ 40,50 /maand
  • Opslag: 2 TB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Beste prijs-kwaliteitverhouding: 60 GB RAM & 2.000 GB SSD

Domeinnaam

Strato .BE domeinnaam

€ 4,96 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Slechts € 4,80 in het eerste jaar (incl. btw)

Strato .EU Domeinnaam

€ 4,96 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Slechts € 3,60 in het eerste jaar (incl. btw)

Strato .NL domeinnaam

€ 7,44 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Slechts € 0,12 in het eerste jaar (incl. btw)

Strato .COM domeinnaam

€ 12,40 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Eerste jaar slechts € 12 (incl. btw)

Strato .ONLINE domeinnaam

€ 29,75 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Eerste jaar slechts € 6 (incl. btw)

Over Strato
Het Duitse webhosting bedrijf Strato is in 1997 opgericht en gevestigd in Berlijn. Sinds 2006 is Strato ook actief op de hosting markt in Nederland met hosting pakketten, domeinnaam registraties, sitebuilder, webshop en meer. Met meer dan 4 miljoen domeinregistraties en 500 medewerkers is het ook wereldwijd gezien een grote webhoster.

Naast de reguliere webhosting diensten biedt Strato ook een SEO rankingcoach aan, opvallend aangezien de meeste Nederlandse webhosting partijen zich daar niet aan wagen.

De hosting vindt plaats op datacenters in Duitsland, waar het bedrijf door de TÜV wordt gecontroleerd, ook beschikt Strato over het ISO 27001 certificaat.

Strato Ervaringen & Klachten
We ontvangen graag zoveel mogelijk reviews over Strato. Je eigen persoonlijke ervaring kun je delen via Webhosters.nl. We horen het graag als je tevreden bent maar ook klachten over de service van Strato of trage webhosting ontvangen we zodat we een zo volledig mogelijk beeld verkrijgen over de webhosting diensten van Strato.