STRATO

3,9 / 5 1.667 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

platinum
Actie!

Professionele hosting tegen een lage prijs. Gedacht. Gedaan. Ontdek nu onze aanbiedingen.

Bedrijfsgegevens

  • 500 Werknemers
Openingstijden
  • ma-vrij: 9.00 - 17.00 uur

Review score

3,9 / 5 1.667 ervaringen

Totaal (1.667)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (97)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Het Duitse webhosting bedrijf Strato is in 1997 opgericht en gevestigd in Berlijn. Sinds 2006 is Strato ook actief op de hostingmarkt in Nederland met hosting pakketten, domeinnaam registraties, sitebuilder, webshop en meer. Met meer dan 4 miljoen domeinregistraties en 500 medewerkers is het ook wereldwijd gezien een grote webhoster.

Lees meer

Ervaringen 1667 op 34 pagina's

Simpel en goedkoop
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb een domeinnaam + hosting via Strato geregeld wat erg simpel was tegen een scherpe prijs. Ook het activeren van een eigen email met de domeinnaam was erg duidelijk en werkte direct. Aanrader!
maandag 5 juni 2023
Sander den Besten
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Al een half jaar bezig geld terug te krijgen.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Wij proberen al maanden lang een door Strato geannuleerd pakket retour geboekt te krijgen. Na 3 mails te hebben gestuurd, waarop geen enkele (!) is geantwoord, kan ik niet anders dan een negatieve review plaatsen. Geld ontvangen zijn ze goed in. Klantenservice ver beneden maat.
donderdag 1 juni 2023
Ruud
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
best goede zut voor een ontzettend lage prijs.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
over de jaren heen heb ik heel wat ervaring gehad met webhosting, domains, mail hosting en meer van dat soort ongein. toen ik 2 jaar geleden voor het eerst een projectje moest doen met absoluut NULL budget kwam ik dus voor het eerst in aanmerking met strato. Want laten we wel wezen op basis van alle reviews op sites als tweakers.net (waar wat meer techneuten rondhangen), had ik ze tot dan toe altijd links laten liggen. Desondanks heeft dat project altijd aardig gedraaid en dus besloot ik onlangs voor een persoonlijke blog een domein naam voor het hosten van een eigen mail account bijg google suite om ook voor strato te kiezen. (lekker goedkoop zeg maar). en dan vallen toch wel heel veel dingen op. 1: de mate van upselling is bij strato echt verschrikkelijk, het lijkt net of je bij ryan air zit, en na je ticket nog een extra toeslag moet gaan betalen voor de lucht die je inademt, Natuurlijk snap ik ergens ook wel dat er geld moet worden verdiend, maar eerlijk is eerlijk, laat je gewoon niet verleiden OF zorg op zijn minst dat je weet wat ze je aansmeren voor je erop klikt.. wie na het aanschaffen van een domein + hosting bijvoorbeeld de vraag krijgt om extra anti diefstal / versleuteling aan te schaffen voor +/- meer geld dan het hele hostingpakket moet zich goed realiseren dat DNSSEC (de belangrijkste feature uit dit pakket) voor NL domeinen gewoon gratis is. en je dus eigenlijk alleen maar een fix bedrag betaalt voor een soort eigendoms certificaat iets dat juridisch gezien niet eens waarde lijkt te hebben, een ander punt wat ik jammer vindt is dat Strato maar zeer beperkte DNS functies ondersteunt, voor en MX reccord kun je namelijk alleen proriteiten aangeven van 10 of 20 terweil prioriteiten van 1, 10, 20 en 30 veel gebruikelijker zijn. Desondanks vind ik dat de verwerking van DNS over het algemeen vrij snel gaat dus dat is zeker een grote PLUS. wat betreft de website zelf... verwacht gewoon geen wonderen, er zijn duidelijk weinig systeembronnen per account beschikbaar dus als je HEEL veel bezoekers verwacht of een heel ingewikkelde webaplicatie wilt hosten dan is strato misschien niet je ding. ook is het wel heel jammer dat strato geen cron ondersteunt, nu snap ik ergens ook wel waarom, maar het zou toch fijn zijn geweest als men bijvoorbeeld een simpele cron daily beschikbaar zou maken met iets van een paar simpele limieten daaraan. gelukkig zijn er ook andere manieren om zoiets gedan te krijgen denk bijvoorbeeld aan sommige thuisroutertjes bijvoorbeeld met curl zo'n url kunnen bezoeken, of je kunt het instellen op je eigen pc via de taalplanner. gelukkig heb ik nog geen noodzaak gehad om contact op te moeten nemen met de servicedesk dus daarover heb ik geen mening. al met al ben ik behoorlijk positief over strato. ik zou het voor heel veel zaken (waar je bijvoorbeeld een groot belang bij hebt) zeker NIET aanbevelen, maar wanneer het allemaal zo'n vaart niet loopt is strato een hele leuke en vooral goedkope oplossing.
zaterdag 20 mei 2023
Edwin van Uffelen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Goede webhosting
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede webhosting pakket met veel opties. Veel informatie en makkelijk te gebruiken, ikzelf gebruik wordpress en is ideaal met strato als webhosting, want je kan gemakkelijk backups opslaan mocht het mis gaan. Het valt me ook gek genoeg op dat je veel goedkoper uitvalt dan bij wordpress zelf. Tot nu toe een hele goede service 👌
dinsdag 2 mei 2023
Kevin
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Goed, snel
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Domein verhuizing aangevraagd, zeer snel geregeld, hosting is gewoon goed. Duidelijke uitleg in de helpfiles voor als je iets wilt weten.
dinsdag 25 april 2023
Pierre Mulder
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Fijne site
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goede ervaringen! Werkt makkelijk en snel! De klantenservice is niet zo goed. Je kunt mailen en dan krijg je zelfs op verschillende vragen steeds hetzelfde antwoord….
donderdag 20 april 2023
sandra ververgaard
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
op en Top!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Altijd een goede service en aandacht voor de mens achter de naam. goede opgezette site met een layout die voor de leek ook goed is te doen. de Apps die Strato aanbied zijn altijd up to date en mocht er toch even iets tegen zitten is de klantenservice er met de juiste hulp!
woensdag 19 april 2023
van der Gijp
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Goed allround
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Goed en makkelijk om domain te regetreeren
woensdag 19 april 2023
Raymond van der hulst
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Moedeloos word je van Strato
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Strato stopt met het pakket LivePages en biedt een overstap aan naar Sitebuilder. Maar alle adviezen die aangereikt worden om de nieuwe site, gebouwd met Sitebuilder, te publiceren, leveren niet het gewenste resultaat. De klantenservice reageert niet tot nauwelijks. Belofte dat je teruggebeld wordt, wordt niet nagekomen. En ook zijn er al heel wat belminuten verloren gegaan met het in de wachtrij staan. Kortom, als je niet heel bedreven bent in het bouwen van websites, is Strato geen aanrader.
vrijdag 14 april 2023
Corneille
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Verschrikkelijke klantenservice
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb sinds kort een pakket bij STRATO. De klantenservice helpt nergens bij. De webshop was helemaal in elkaar gezet, maar na domeintoewijzing was alles weg. Ik kon niks meer wijzigen of zelfs maar iets zien. Tientallen mails gestuurd, maar nooit antwoord op gehad. Iedere keer weer was het druk. Ook bellen werkt niet. Ik heb het opgezegd omdat er niks van hulp kwam, hele slechte klantenservice. Maar nu wel de facturen blijven sturen, die worden dus niet betaald. Ik heb ook nooit de hulp gekregen waar ze zo mooi mee adverteren.
maandag 10 april 2023
Tim Wiendels
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Zeer slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Iedere keer geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice en meer dan 20 minuten in de wacht gezet worden. Had al lang alles opgezegd en er was mij zelfs beloofd dat ik geen facturen meer zou ontvangen, maar alsnog ontving ik weer een factuur. Ik wilde niet betalen, maar om de gok te nemen en naar een rechter te stappen, kan nog een veel duurdere grap worden. Helemaal klaar met Strato. Zal het geen mens aanraden. Ook op emails geen antwoorden of alleen mails ontvangen waarin excuses worden gegeven voor het lang laten wachten.
dinsdag 4 april 2023
Hedy De Graas
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Zeer tevreden
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Onze webshop draait al jaren op een Virtual Windows Server Level 3 van Strato en we zijn zeer tevreden. In al die tijd hebben we nooit problemen ondervonden en (hoewel zelden nodig) hebben we die keren dat het nodig was een goede klantenservice ervaren. Sinds kort zijn we overgestapt naar WordPress Hosting Starter en de overstap ging heel vlot en soepel.
dinsdag 28 maart 2023
Jennifer van der Meer
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Associaal bedrijf
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Hoe het ging: - Strato voert ineens een extra service voor je uit; - Strato communiceert hier niet over en start factureren; - Strato vraagt hier 4,66 per maand voor; - Wij betalen niet en stoppen de service direct na de 1ste factuur; - Strato stelt dat er te laat is betaald en stopt per direct het contract. Dit is niet hoe je met klanten omgaat. Wij gaan een andere partij zoeken.
zondag 12 maart 2023
Björn de Vries
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
Web hosting Strato
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Mijn pakket is webhosting basic. Ik ben nu bijna een jaar klant. Mijn website heb ik omdat ik de opleiding software developer doe. Ik heb Strato als erg fijn ervaren. Alles is makkelijk te regelen en staat (afhankelijk wat je koopt af wijzigt) binnen 24 uur gewijzigd in je pakket. Ook dat is makkelijk te regelen. Ik ben erg blij met Strato. Ik zou het anderen ook aanraden!
maandag 6 maart 2023
Renate Kruizenga
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Slechtste ervaring met een bedrijf ooit
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik kan niet anders dan minder dan één ster geven, omdat het echt werkelijk waar zo slecht is. Op dit moment zijn wij na jaren eindelijk onze websites aan het verhuizen naar een betere, maar duurdere hosting partij. Zeker duurder, maar reken maar uit: website heel weekend plat, geen inkomsten en dit meerdere keren per jaar. Waarom nooit geen Strato meer? 1. Zo goed als géén klantenservice. Onlangs alleen maar van 10 tot 14 uur bereikbaar met drie kwartier wachttijd als je geluk hebt en de lijn niet verbroken wordt. Nu inmiddels van 9 tot 17 begrijp ik. 2. In de avonden en weekenden NUL bereikbaarheid. Is je website offline en/of is er een Strato storing? Dikke pech voor jou, want Strato is pas maandag ochtend weer bereikbaar en doet helemaal niets aan jouw probleem. 3. Als je mailt met jouw vraag, wacht dan gerust een maand. Na die maand krijg je antwoord, tenminste een melding dat het vervelend is dat je nog geen antwoord kan ontvangen..... Welke ook never nooit niet komt. 4. Als je dan iemand aan de lijn krijgt, heeft deze medewerker echt geen idee waar je het over hebt. 'Dat zal ik even moeten uitzoeken en kom ik vandaag bij je op terug'. Vervolgens hoor je er nooit meer iets van. 5. Door deze ellende schrijf ik een uitgebreide klacht per e-mail. Krijg je ook weken niks op terug. Een maand later (!) krijg ik een mail dat mijn vraag al eerder beantwoord is en deze medewerker sluit het ticket..... 6. Heb je een Wordpress website? Dan is je dashboard verschrikkelijk traag. Dat merk je pas als je overstapt naar een duurdere maar betere hosting partij. Kortom.... laat Strato links liggen of parkeer alleen je domeinen er. Maar hosting doe je bij een andere partij als je jezelf als bedrijf een beetje serieus neemt.
zaterdag 4 maart 2023
Prte2012
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 5 Niet nuttig 0
Geen hulp van de klantenservuce
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ben al jaren tevreden klant bij Strato. Echter de laatste weken 3x klanten service moeten spreken en ik kreeg geen inhoudelijke hulp. Alleen maar de standaard scripts. Geen inhoudelijke oplossing. Jammer dat de klantenservice geen echte service biedt. Schriftelijke vragen worden niet of zeer vertraagd opgepakt. De verwerking en communicatie is erg traag en niet oplossing gericht.
zondag 26 februari 2023
Evie
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Vind dit echt te triest voor woorden
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb al gebeld en gemaild maar het is simpelweg niet mogelijk om iemand te spreken! Klantenservice kun je blijven bellen en wachten en uiteindelijk krijg je niemand aan de lijn.
vrijdag 24 februari 2023
Bryan madretsma
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
Perfect werkende hosting bedrijf
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb een wordpress hosting pakket al 2 jaar bij strato ben er super tevreden mee mijn site is dankzij strao 100% online
donderdag 23 februari 2023
Murat
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Blokkeren onnodig servers
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
ondanks correcte betaling, maar 1 fout bij een betaling meteen alles geblokkeerd en opgezegd, al jaren voorbeeldige klant die netjes alle facturen betaald, meerdere producten heeft afgenomen en dan dit.. En de klantenservice? Die reageert nergens actief op, laten alles op het beloop en hebben schijt aan de bedrijfsvoering van anderen.
woensdag 22 februari 2023
Martijn
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Veel beloven weinig geven
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Er wordt door Strato gezegd dat het heel eenvoudig is om met hun 'sitebuilder' een website te bouwen. In de praktijk valt dat nogal tegen. Ik heb het eerst geprobeerd vanuit Firefox maar daar was de knop 'website bewerken' niet eens zichtbaar. Na een tijd vruchteloos proberen ben ik het vanuit Chrome gaan doen en dat werkte wel beter. Maar nog steeds is de website niet zoals ik hem hebben wil. Ik heb Strato een mail gestuurd maar die werd pas na een maand (!) beantwoord, en niet echt bevredigend. Verschillende keren heb ik geprobeerd om telefonisch contact te krijgen via hun 'hotline' maar zojuist na voor de 3e keer meer dan een half uur naar een dom muziekje te hebben moeten luisteren de moed maar weer opgegeven. 2,5 sterren nog omdat de sitebuilder wel werkt, zij het zeer matig. Voor klantvriendelijkheid en ondersteuning: 0 sterren.
woensdag 22 februari 2023
Hans Kalkman
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
slechte klantenservice
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik beb het Sitebuilder Pro pakket. Na wat oefenen kun je vlot je eigen website maken en het ziet er goed uit. Enige minpuntje is de tekst “navigation” naast de menuknop. Kan dat niet wegblijven of in het Nederlands? Mailbox is met 50Gb lekker groot, Strato verslaat hiermee de concurrentie! Maar alle mail blijkt bij de ontvanger als spam te worden bestempeld. ik krijg het zelf niet voor elkaar om dit te veranderen en heb de klantenservice gemaild maar na twee keer nog steeds geen reactie gekregen. Vervolgens heb ik gebeld. Ik heb 30 minuten in de wacht gezeten en toen drie kwartier met de medewerker geprobeerd het probleem op te lossen maar dat was duidelijk een onervaren kracht die geen kennis van mailinstellingen had. Het probleem duurt dus voort.
zondag 19 februari 2023
Jan-Willem
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Klantenservice is belachelijk slecht
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Het duurt belachelijk lang voordat ik überhaupt een antwoord van Strato kreeg, en hun antwoord was "het is momenteel erg druk, we beantwoorden je zo snel mogelijk" etc. En dan krijg je eindelijk een mailtje terug, alleen maar om mij te vertellen dat het druk is en dat ze me binnenkort gaan beantwoorden ? De foutmelding 20 blijft maar terug komen en er komt geen oplossing van hun uit. Ook bij het toevoegen bij de optie media toevoegen krijg ik foutmeldingen. En is nog steeds niet opgelost. Erg jammer, zeer slecht en van een klantenservice kan ik niet spreken, service hebben ze niet en klant is geen koning hier. Zo is elke euro die ik eraan heb besteed toch te duur. Want KLANTEN hebben service nodig.
zaterdag 18 februari 2023
Hans Boelens
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Verschikkelijk klantenservice
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Het duurt extreem lang voordat ik überhaupt een antwoord van Strato kreeg, en hun antwoord was "het is momenteel erg druk, we beantwoorden je zo snel mogelijk" etc. Dan wacht ik al 3 weken lang op een antwoord, en dan krijg ik eindelijk een mailtje terug, alleen maar om mij te vertellen dat het druk is en dat ze me binnenkort gaan beantwoorden ? Dit slaat toch helemaal nergens op. Ik heb hulp nodig met één ding. Ik had eerst het Website Builder Pro pakket, en daar had ik ook een domeinnaam bij gekocht (europeanclothes.eu). Maar nu bleek dat pakket toch niet helemaal wat ik wilde, dus heb ik het pakket opgezegd (inclusief de domeinnaam), en heb ik een ander pakket gekozen, het WordPress Hosting Basic pakket. En ik wil dus mijn domeinnaam weer terug. Ik wil mijn domeinnaam (europeanclothes.eu) verhuizen naar mijn nieuwe pakket, maar dat lukt niet. Daarom vroeg ik Strato om hulp. Ik wacht nu al 3 weken op een antwoord. Als dit niet vóór zaterdag 18 februari 2023 is opgelost ben ik bang dat ik ergens anders heen moet gaan. Ik snap dat het druk is maar ik bedoel kom op zeg, een domeinnaam loskoppelen en weer koppelen aan een ander pakket is voor jullie nog geen 10 minuten werk, terwijl ik al 3 weken lang zit te wachten op überhaupt een antwoord. Dat is toch schandalig ! Ook nog eens, ik heb een webshop maar voor die webshop heb ik ook een website nodig. Daarom dacht ik over te stappen naar Strato want dat leek mij wel een betrouwbare partner. Niets is minder waar. Elke dag dat mijn webshop niet online kan is een dag dat ik geld verlies. En ik neem aan dat Strato daar geen vergoeding voor heeft.
donderdag 16 februari 2023
Tim
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Een halve ster is nog te veel
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Echt waar, een halve ster is nog te veel. Als je denkt dat de prijs/kwaliteitverhouding oke is, dan heb je het mis. Want ze zijn misschien maar een euro goedkoper per maand in vergelijking met andere aanbieders. Het dashboard werkt ook voor geen meter. Waar gezegd wordt dat je Wordpress kunt installeren, lukt niet. Waar gezegd wordt dat je je back up kunt downloaden, lukt niet. En dan nog te spreken over de klantenservice...onbereikbaar en als je ze dan eenmaal te makken hebt, heeft diegene er geen kaas van gegeten. Inmiddels is mijn website al een maand offline omdat zij zonder dat ik daar vanaf wist het gewist hebben. Contract bestaat natuurlijk nog wel, dus er wordt netjes betaald. Na een week lang zeuren wel mijn domeinnaam opnieuw kunnen registeren, want als het aan hun had gelegen had ik nog een maand moeten wachten. Want de domeinnaam stond in "quarantaine". Ja, amahoela! Het is jullie fout dat de website offline is, fix het ook maar en snel een beetje. Nu wordt gezegd dat ik helemaal geen website heb. Ik zeg hoezo geen website, ik zie toch echt een database met inhoud en back-up. En ja er staat al een Wordpress app op. Zegt die vriendelijke vrouw van; maar heeft het daarvoor wel gewerkt dan en moet je niet eens kijken op wordpress.org? Niet te bevatten. Nu zou ik vandaag een mail terug ontvangen, maar wat dacht je.. niks. Dus vandaar deze hele slechte review. Veel kosten gemaakt om de website te maken, veel uren besteed aan het in contact komen met de klantenservice. Met als resultaat: nul. Ik verwacht dan ook heel snel een oplossing en dat het bedrag terug gestort wordt. Want ik heb natuurlijk nog geen gebruik kunnen maken van Strato en na dit debacle zeg ik het contract ook spoedig op en verhuis ik mijn domeinnaam. Voor alle zoekende; lees goed de reviews en bedenk eer ge begint. Dikke afrader!
woensdag 15 februari 2023
Janniek
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 1
Niemand geeft antwoord, geen woorden voor.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Grote storing, mail + website offline. Server niet bereikbaar, dagen lang bezig geweest om de boel weer online te krijgen, niemand van Strato reageert. Had zo'n hoge pet op van dit bedrijf maar wat ben ik inmiddels zwaar teleurgesteld en wat heeft dit veel geld gekost. Alle Google advertenties uit de lucht en opnieuw moeten aanmaken, dagen lang geen mail kunnen ontvangen of versturen, man, man wat een stress en geld weggesmeten. Nu na een aantal weken een bericht, nee niet wat er aan de hand was maar we vragen de technische dienst wat er aan de hand was..u hoort nog van ons.....het is nogal druk, heel vreemd, hoe kan je het nu druk hebben als je de telefoon niet opneemt en geen mail of chat beantwoord.... Heel jammer, ben zelf helemaal niet van kwaad spreken maar dit slaat alles....
dinsdag 7 februari 2023
Joop Eigenaar E.B.T.C. BV
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Snelle hulp
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Was even zoeken maar goed geholpen.
dinsdag 7 februari 2023
Piet Driessen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Goedkoop is duurkoop
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Je betaalt bij STRATO absolute bodemprijzen. Toch lukt het ze om je het gevoel te geven dat deze alsnog omlaag zouden moeten. Mijn ervaring met STRATO tot dusver doet vermoeden dat de prijzen zo laag kunnen zijn doordat geen lasten bestaan voor personeel in de overhead; het oogt 100% geautomatiseerd. Ik heb 11 dagen geleden een eenvoudige/procedurele vraag omtrent SSL ingediend, 4 dagen geleden herhaald in drie talen, en 1 dag geleden geïnformeerd of er nog iemand daar in leven is. Naast de auto-reply, heb ik sindsdien 4 reclame(spam)-berichten en een oproep om hen hier te beoordelen mogen ontvangen -- geen antwoord op mijn vraag. Noch enig ander teken van leven. Je betaalt zodoende voor een online omgeving, waar driekwart van de onderdelen bestaat uit reclame voor upgrades/meer pakketten/andere zaken waar je nooit om gevraagd hebt. Die worden tevens enkele keren per week óók naar je mailadres gestuurd, indien je dit gemist hebt. Mocht je ergens niet uitkomen, dan kom je daar maar gewoon niet uit. Mijn advies: leg een paar euro extra neer voor een professioneel bedrijf. Met personeel.
woensdag 1 februari 2023
DM
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Overzichtelijk, snel, goedkoop, maar geen individuele support
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Er is vooraf een duidelijk en uitgebreid overzicht van wat je gaat krijgen in tegenstelling tot bij sommige andere hosters. Ze zijn ook goedkoop voor wat ze bieden. De FAQs zijn ook handig. Helaas krijg je na het melden van een probleem met bijbehorende vraag alleen een ontvangstbevestiging en daarna de afgelopen weken niets meer. Reageren op de ontvangstbevestiging heeft geen zin volgens de auto-reply daarop. Ditzelfde geldt voor een vraag van mijn zoon met een ander klantnummer. Voor individuele support krijgen ze dus een dikke onvoldoende. Mijn zoon heeft zijn vraag uiteindelijk via een reactie op een passend blogartikel gesteld, waarop toen wel een snel en uitgebreid antwoord kwam.
maandag 30 januari 2023
José
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Komt geen reactie op vragen.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Telefoon wordt niet opgenomen, tickets niet beantwoord. Waardeloos en afknapper.
maandag 30 januari 2023
Anoniem
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Strato review
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik ben ongeveer een halfjaartje klant bij Strato, en ik ben tevreden over het bedrijf. Ik heb alles snel en makkelijk kunnen regelen. Ik ben blij dat ik voor Strato heb gekozen!
maandag 30 januari 2023
Renate
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 2
Mijn twee maanden ervaring met Strato
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Domeinnamen makkelijk te registreren. Website builder werkt prima. Mogen naar mijn mening extra dingen aan toegevoegd worden (widgets), als dat mogelijk is. Beveiliging opzetten ging makkelijk, net zoals het e-mail adres opzetten. Helaas soms wel last met inloggen, meerdere malen zelfs na het wachtwoord te hebben gewijzigd. Veel contact gehad met Strato en heb er de afgelopen weken minder last van gehad!
vrijdag 27 januari 2023
Joeri
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prima site maar slechte klantenservice
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De service zelf is helemaal prima. Makkelijk te gebruiken site, en ook om zelf je eigen website te bouwen lukt dat zonder enige ervaring. Maar, de klantenservice is echt niet goed. Ik had hulp nodig met mijn webshop, dus had ik een mail gestuurd naar het aangegeven emailadres. Er stond dat er binnen 3 werkdagen gereageerd zou worden. Ondertussen is het al meer dan twee weken geleden. Ik heb tijdens het wachten op het antwoord van de eerste mail ook een tweede mail gestuurd, en gebeld naar het Duitse telefoonnummer (aangezien het hoofdkantoor in Berlijn zit). Ook daar heb ik niks van gehoord, en na lang wachten heb ik ook opgehangen want er werd niet opgenomen. Dus, zoals ik al zei, goede service met een gebruikersvriendelijke site, maar je moet alleen geen hulp nodig hebben.
dinsdag 24 januari 2023
Tim
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
Strato hoisting
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Pakket: WordPress Hosting Starter Klant sinds: 9 januari 2023 Soort website: Luxbym.nl
maandag 23 januari 2023
Manon Brouwer
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 2
Strato heeft mij aangenaam verrast
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Toen ik bij Strato kwam werd ik gelijk aangenaam verrast door het gemak en de eenvoud waarmee alles in te stellen is. Ik kwam bij een 'dure' host vandaan, maar de kwaliteit van Strato licht op het zelfde niveau voor een vele malen vriendelijker prijs. En dat is in deze dure tijd toch ook van belang. Voor de volgende websites die ik gevraagd zal worden op te zetten zal ik zeker gebruik gaan maken van Strato.
woensdag 18 januari 2023
Jelle Berends
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1
Sitebuilder matig programma, beter Wordpress hosting kiezen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Onlangs Sitebuilder aangeschaft. Die content manager valt erg tegen. Verouderde technologie en een helpdesk die niet helpt. Strato in basis beoordeel ik als goed, maar Sitebuilder is meer Shitbuilder, helaas…
dinsdag 17 januari 2023
N. Noordegraaf
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Snelle verhuizing
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Snelle verhuizing, duidelijke info en hulp en mooie prijs/kwaliteit.
vrijdag 13 januari 2023
erik
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Onbegrijpelijk systeem
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Dacht een goed pakket te nemen bij Strato. Snap er niets van hoe het werkt en heb geprobeerd op te zeggen binnen 30 dagen. Zelfs dat werkt niet. Mail gestuurd naar klantenservice en ze zetten je alleen maar in de wacht. Dit gaat niet goedkomen vrees ik dus Strato staat bij mij niet te boek als betrouwbaar en klantvriendelijk. Advies is om toch maar een ander bedrijf te kiezen voor wie nog zoekende is. Laat Strato vooral links liggen.
zondag 25 december 2022
M Kösters
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Uitstekende service voor een klein budget!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Heb laatst een hosting met webmail aangeschaft voor m'n bedrijf. Alles instellen was zo gefixed en alles was super duidelijk. Ik raad het iedereen aan.
donderdag 22 december 2022
Michael
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Beter verder kijken
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Strato is een Berlijns bedrijf dat niet geeft om de Nederlandse tak. Ik probeer al 2 maanden met ze in contact te komen maar krijg geen gehoor. Wel een opzegging (op tijd) negeren en de deurwaarder sturen. Strato heeft 2 weken om te reageren op mijn aangetekende brief anders kan ik storneren en zal het een juridische kwestie worden. Leuk om zo je december te moeten spenderen. Pas op voor deze boefjes.
maandag 19 december 2022
Max
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Erg tevreden
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Heb momenteel twee sitebuilder websites via Strato met bijbehorende mail voorziening en ssp. Erg tevreden over gemak, eenvoud en snelheid. Heb voor een vraag wat lang aan de telefoon gehangen, maar werd daarna prima geholpen! Ga zo door
donderdag 24 november 2022
Brouns
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 1
Strato houdt zich niet aan de Wet "van Dam" en is niet maandelijks opzegbaar
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Onze zoon heeft/had een Strato account t.b.v zijn schoolopleiding, hij heeft deze maar kort gebruikt en daarom opgezegd. Kennelijk is die opzegging "kwijtgeraakt" en helaas hebben wij ook geen bewijs dat we het hebben opgezegd. Derhalve maart van dit jaar heeft onze zoon (samen met zijn moeder) het contract bij Strato nogmaals opgezegd, de "wet van Dam"beschrijft dat je na een jaar lidmaatschap maandelijks kan opzeggen.....echter heeft Strato het contract doodleuk weer verlengd tot maart 2023! Volgens deze wet zou het abonnement medio april/mei 2022 beëindigd moeten zijn, de laatste factuur dateert van oktober 2022 (automatische incasso welke is gestorneerd) Op de diverse forums regent het klachten met betrekking tot ditzelfde onderwerp, de wet van Dam is sinds 2011 actief maar in 2015 heeft Vara Kassa hier nog een onderwerp aan gewijd, het lijkt erop dat Strato de Nederlandse wet aan de bekende laars lapt! Na lang wachten een medewerkster aan de telefoon gekregen, een vriendelijke dame die desgevraagd erkent dat "de wet van Dam" nog niet verwerkt is in de administratie van Strato (pas 11 jaar actueel!). Onze zoon had het laatste termijn bedrag gestorneerd, daaropvolgend heeft hij direct een incassobureau op zijn dak gekregen en wordt er gedreigd met een deurwaarder, het oorspronkelijke bedrag van €18 is verhoogd naar €58, best veel geld voor een student! Ondertussen hebben we een mailtje van Strato waarin wordt gevraagd om betalingsbewijzen en een bewijs dat er opgezegd is, kennelijk is dat in hun eigen administratie niet te vinden? De betalingsbewijzen hebben we netjes op een rijtje gezet, daaruit blijkt dat terug gestorte bedragen van Strato niet terecht gekomen zijn op de rekening van onze zoon, daarnaast zijn het constant verschillende bedragen (is geen touw aan vast te knopen). Het enige wat wij willen is dat dit abonnement wordt stopgezet, daarnaast moet de openstaande vordering van dat incassobureau worden verwijderd. Wij hebben alle betalingsbewijzen en het bewijs van opzegging op verzoek van Strato gemaild, echter kregen we direct al een mailtje terug dat de bijlage (2) om "veiligheidsredenen" niet kon worden geopend.....daarmee zijn we weer terug bij af!
zaterdag 19 november 2022
Maarten van Lienden
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
Goede Hosting Provider
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb meerdere VPS servers, en enkele hosting pakketten van Strato, alles werkt naar behoren, klantenservice is zeer vriendelijk, enige wat nog mist is een hotline voor in het weekend, ook tijden voor bellen zouden wat langer mogen. Betreft de VPS servers, zowel windows als linux zijn erg snel; aangesloten op een goed netwerk, en levert qua resource alles wat in de omschrijving staat, momenteel draai ik "nextcloud" op een VPS dit is een zeer zwaar script maar draait soepel op een linux server VPS van Strato. Ben je opzoek naar een goede provider met snelle servers dan ben je bij Strato aan het juiste adres
donderdag 17 november 2022
D van der Veen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Goedkoop isduurkoop
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik wilde enkele websites, domeinnamen e.d. overhevelen naar Strato. Was ik er maar nooit aan begonnen. Klantensrvice is er niet. Ook niet een beetje, ook niet goed of slecht, gewoon NIET. Ik ga alles weer weghalen.
woensdag 16 november 2022
Bert van Duijn
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Mevrouw
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Moet weken wachten op antwoord. Dat vertraagd het opstarten van de website, helaas al diverse keren En wacht nog steeds
zaterdag 12 november 2022
Irma de vries
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Gewoon goed en betaalbaar
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb 2 sitebuilder pro website. Makkelijk, mooi en betaalbaar. De klantenservice via mail is momenteel slecht/niet bereikbaar, maar telefonisch snel en vakkundig geholpen.
dinsdag 8 november 2022
S.
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
betaalbaar en snel
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
ben 2 weken geleden begonnen met eigenbedrijf heb dan wel een domein nodig, ben toen hier ingeschrijven. alles is goed geregeld en snel heb inmiddels hier al 4 domeinen vast gelegd
vrijdag 28 oktober 2022
artur
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Perfecte en betaalbare hoster met uitstekende service
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Overgestapt van Flexwebhosting naar Stato. Betaalbaar en een grote diversiteit in hun hosting pakketten. Ben blij de overstap gemaakt te hebben..
donderdag 6 oktober 2022
Leon
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Very good service for 2 clients yet
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik gebruik Strato voor mijn klanten en sinds 2021 loopt alles prima, technische dienst kan nog beter zijn maar tot dit moment alles was perfect en de prijs is ook goed.
maandag 19 september 2022
Azzam D.
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
Niet zo goedkoop als het lijkt
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik dacht een fijne plek te hebben gevonden voor mijn hosting, maar er moet eigenlijk nog zoveel bij worden gekocht als je je domein eindelijk hebt. Een SSL-certificaat vind ik basis en zou niet extra betaald moeten zijn. Strato wil het internet toch ook veilig houden?? Sitebuilder is leuk voor een basis website maar daar is t wel mee gezegd. Er is veel niet mogelijk maar je betaalt er wel voor! Jammer, ik had een ander imago van Strato maar ga na deze termijn toch weer overstappen.
dinsdag 13 september 2022
Geen Strato-fan
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Overstap liep vlekkeloos
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik ben overgestapt van Sohosted naar Strato. Dit ging moeiteloos ben erg tevrede met alles. Prijs kwaliteit verhouding is prima
dinsdag 13 september 2022
Gerben Dijkstra
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 1

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.
Richtlijnen reviews op webhosters.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Strato? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Webhosting

Hosting Mini

€ 0,41 /maand
  • Opslag: 2 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Het goedkoopste hostingpakket van STRATO ooit!

WP Hosting Starter

€ 2,07 /maand
  • Opslag: 5 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Domeinnaam blijvend gratis

Hosting Starter

€ 2,48 /maand
  • Opslag: 10 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Domeinnaam blijvend inbegrepen

WP Hosting Basic

€ 4,13 /maand
  • Opslag: 15 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Eerste jaar slechts € 1 per maand (incl. btw)

Hosting Basic

€ 4,96 /maand
  • Opslag: 20 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Eén jaar lang voor € 1 per maand (incl. btw)

VPS Hosting

VPS Linux VC2-4

€ 4,96 /maand
  • Opslag: 100 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Plesk Web Admin licentie inbegrepen

VPS Windows VC10

€ 8,26 /maand
  • Opslag: 200 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Server voor € 10 per maand, incl. Windows Server 2022

VPS Linux VC6-16

€ 14,88 /maand
  • Opslag: 500 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Eerste 6 maanden slechts € 1 per maand (incl. btw)

VPS Windows VC40

€ 23,14 /maand
  • Opslag: 400 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Eerste 3 maanden slechts € 1 per maand (incl. btw)

VPS Linux VC16-60

€ 40,50 /maand
  • Opslag: 2 TB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

Beste prijs-kwaliteitverhouding: 60 GB RAM & 2.000 GB SSD

Domeinnaam

Strato .BE domeinnaam

€ 4,96 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Slechts € 4,80 in het eerste jaar (incl. btw)

Strato .EU Domeinnaam

€ 4,96 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Slechts € 3,60 in het eerste jaar (incl. btw)

Strato .NL domeinnaam

€ 7,44 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Slechts € 0,12 in het eerste jaar (incl. btw)

Strato .COM domeinnaam

€ 12,40 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Eerste jaar slechts € 12 (incl. btw)

Strato .ONLINE domeinnaam

€ 29,75 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Ja
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja

Eerste jaar slechts € 6 (incl. btw)

Over Strato
Het Duitse webhosting bedrijf Strato is in 1997 opgericht en gevestigd in Berlijn. Sinds 2006 is Strato ook actief op de hosting markt in Nederland met hosting pakketten, domeinnaam registraties, sitebuilder, webshop en meer. Met meer dan 4 miljoen domeinregistraties en 500 medewerkers is het ook wereldwijd gezien een grote webhoster.

Naast de reguliere webhosting diensten biedt Strato ook een SEO rankingcoach aan, opvallend aangezien de meeste Nederlandse webhosting partijen zich daar niet aan wagen.

De hosting vindt plaats op datacenters in Duitsland, waar het bedrijf door de TÜV wordt gecontroleerd, ook beschikt Strato over het ISO 27001 certificaat.

Strato Ervaringen & Klachten
We ontvangen graag zoveel mogelijk reviews over Strato. Je eigen persoonlijke ervaring kun je delen via Webhosters.nl. We horen het graag als je tevreden bent maar ook klachten over de service van Strato of trage webhosting ontvangen we zodat we een zo volledig mogelijk beeld verkrijgen over de webhosting diensten van Strato.