TransIP

3,2 / 5 220 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

premium
Actie!

Webhosting + gratis SSL-certificaat

Bedrijfsgegevens

  • 125 Werknemers
  • KvK-nummer: 24345899
Openingstijden
  • ma-vr: 09:00-22:00
  • za-zo: 11:00–19:00

Review score

3,2 / 5 220 ervaringen

Totaal (220)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (36)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice
Lees alle ervaringen

Over TransIP

Hostingprovider TransIP telt meer dan 100 medewerkers en is er sinds haar oprichting in 2003 van overtuigd dat iedereen zich zelfstandig moet kunnen bewegen in de digitale wereld.

Door middelen aan te reiken waarmee je naar eigen inzicht je online dromen kan realiseren, is TransIP uitgegroeid tot de grootste domein-, hosting- en VPS-leverancier in de Benelux. Met haar producten spreekt TransIP zowel de doorgewinterde techie aan die zijn infrastructuur zelf in de hand wil houden, als de internetgebruiker die een comfortabel digitaal leven wil leiden met veilige en krachtige online tools.

Sinds 2019 is TransIP onderdeel van team.blue. Met ruim 600 medewerkers werkzaam in expertteams en meer dan 1,2 miljoen klanten is team.blue de leidende webhoster voor bedrijven en ondernemers in Europa.

TransIP reviews en/of klachten
Gebruik ons review formulier om gemakkelijk je persoonlijke ervaring met TransIP te delen, dit mag zowel positief als negatief zijn. Wanneer je tevreden bent horen we graag waarom de hosting zo goed is en wanneer je ontevreden bent horen we ook graag welke dienst slecht of traag is, dit geldt voor alle hosting diensten en natuurlijk ook voor de klantenservice.

Ervaringen 220 op 5 pagina's

Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
TransIp levert zeker niet de service die wij graag hadden willen zien. Het duurt lang voordat men reageert op e-mails. En als men dan reageert dan krijg je een zeer onvriendelijke email, waarin men aangeeft dat men alleen het standaard pakket kan afnemen. Men is verder ook niet berreid te helpen zoeken naar een oplossing. Dus als je op zoek bent naar een bedrijf dat meedenkt en de een goede, snelle en vriendelijk service verleent. Dan is mijn advies zoek even verder. Het is ons duidelijk geworden dat TransIp alleen zo goedkoop kan zijn door te bezuinige op flexibiliteit en service. Men kan niet zo heel goed tegen negatieve pubiciteit en dreigt ermee juridische stappen te ondernemen als je iets naar buiten brengt dat negatief is. De bewijzen zijn er voor degenedie ze wil zien.
maandag 24 juli 2006
J.S. Coolen
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Na enkele dagen meteen een uitstekende indruk en dat werd krachtig bevestigd met een excellente service. Zeer snel beantwoorden van tickets EN met oplossing! Voorlopig weet ik genoeg... :-)
woensdag 12 juli 2006
DDW Raes
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Een uitstekende provider. Niets dan lof. Een nieuwe aanvraag is binnen 10 minuten verwerkt, en volledig automatisch afgehandeld. Ondersteuning op de site is vrij uitgebried, maar niet voor dummies. Enige kennis is dus wel vereist. Een aanrader dus!
vrijdag 7 juli 2006
admin
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Top! In een woord omschreven wat ze bij TransIP doen. Alles gaat snel. Op vragen krijg je meestal binnen de 10 minuten een reply. Ik kan het iedereen aanbevelen!
vrijdag 7 juli 2006
Admin
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Mijn ervaringen met deze hoster zijn tot nu toe goed. Snelle reacties en acties op vragen en aanvragen. Komt over als een proffesionele webhosters.
dinsdag 6 juni 2006
Richard
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Sinds kort ben ik gestart met hosting van TransIP. Wat ik kan zeggen is dat het bedrijf UITSTEKEND is! Goede service en binnen 10 minuten online, geweldig! Hoop dat het zo blijft! Groeten, Paul Oudshoorn ww.pauloudshoorn.nl
vrijdag 5 mei 2006
Paul Oudshoorn
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De beste hoster die ik ooit ben tegengekomen. Ben al bijna 3 jaar klant nu, en alleen maar positief! Heb er nu zo'n 90 domeinen geregistreerd zowel prive als commercieel, virtual hosting en (rack)colo, en op elk gebied is alles gewoon prima geregeld. Vooral de online handtekening is prachtig. Binnen 3 minten met een browser gewoon je domein bestellen, en een minuut later is ie al online! Even via de DNS editor instellen, en klaar. NIets dan lof!
maandag 1 mei 2006
Cipriano Groenendal
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Mijn ervaring met TransIP kan ik alleen geweldig noemen. Het was een kwestie van minuten totdat mijn domein bereikbaar werd, nog nooit had ik de kans om zo snel aan de slag te gaan met mijn domeinnaam. Ik heb tot zover geen gebruik gemaakt van hun support afdeling, ik heb gehoord dat deze af en toe niet al te best was. Maar zolang het om hun producten gaat vind ik dat dit bedrijf hun zaakjes goed voor mekaar heeft. Keep up the good work!
zondag 23 april 2006
Djordje Stepanovic
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik kan niets anders zeggen dan een slechte vorm van automatiseren en (zoals ik hieronder ook al las) een deels oneerlijke behandeling / verdraaing van woorden. Van een dergelijke grote partij zou je juist verwachten dat ze integer zijn, het tegendeel is echter waar. Helaas. Wat is er gebeurd: -------------------------- 5 December 2005 kom ik huis (op pakjesavond). Zelf ben ik de eigenaar van een hosting bedrijf (Gigaweb) en host websites en domeinen voor mijn klanten. Een laatste keer voordat ik aan mijn heerlijk avondje begin check ik mijn email en schrik me een ongeluk... Er komt een email binnen dat men om (17:15) de domeinnaam: GIGAWEB.NL heeft verhuist! (DRS ticket: 9388058 bij de SIDN ) HOE KAN HET DAT DIE DOMEINNAAM WORDT VERHUIST NAAR TRANSIP ALS IK DAAR GEEN OPDRACHT TOE GEEF ? Een ramp: -------------- Wanneer de domeinnaam GIGAWEB.NL wordt verhuist naar TransIP is dat een ramp! Hoe komt men daarbij ? Er staan tientallen servers (incl. 3 authorative dns servers te draaien onder deze domeinnaam met honderden domeinnamen er in). Ook draaien er backup scripts, update scripts en bereikt alles elkaar via hostnames. Als die hostnames niet meer gevonden worden loopt alles op een hoop. Bij een verhuizing verdwijnt de dns, en dus ook alle naamgeving van email servers, dns servers, etc. een ramp. TransIP Bereiken ------------------------- Niemand is meer te bereiken bij TransIP, ook niet op het stroringsnummer, dan blijft het lang stil en word uiteindelijk de hoorn erop gegooit. (Kan je nagaan wat er gebeurt als je directe klant bij ze bent en een storing hebt!) Ik heb iedereen ingeschakeld op TransIP te bereiken maar het mag niet baten. Emailen, bellen, faxen, storingsnummer bellen, zoeken op weblogs naar prive adressen van medewerkers, etc. Uiteindelijk krijg ik dan een emailtje terug dat ze het maandag gaan uitzoeken. "Wat ? Maandag?, dat kan niet! Gigaweb.nl is MIJN domeinnaam, niemand mag daar aankomen zonder mijn toestemming, zorg ogenblikkelijk dat ik mijn naam terug krijg". Als tussenoplossing zal TransIP mijn DNS records kopie?ren in hun DNS servers zodat als de naam omgaat de DNS in tact blijft. BOETE ONTLOPEN EN NIET TOEGEVEN ---------------------------------------------------------- De volgende dag direct telefonisch contact gehad met TransIP. Men raadt aan dat ik NIET naar de stichting SIDN stap om een onjuiste verhuizing aan te melden want dan duurt het voor mij nog langer (i.v.m. wachtdagen e.d.). Ik begrijp dat men gewoon geen boete wil van de SIDN en wel degelijk beseft geen voet heeft om op te staan. Het tegenovergestelde wordt mij aangeraden: .."Je kunt na de wachtdag de domeinnaam weer terugverhuizen, dan komt hij na (weer!) een wachtdag terug.".. Ik ben hier natuurlijk absoluut niet van gecharmeerd omdat ik dan nu eigenlijk 'akkoord' ga met de eerste verhuizing die men onrechtmatig deed. Bovendien duurt mij het veel te lang. Zolang ik de domeinnaam niet in eigen hand heb is de toekomst van mijn bedrijf en mijn klanten niet zeker ! Uiteindelijk ga ik toch maar akkoord omdat ik simpelweg zo snel mogelijk de domeinnaam weer terug wil krijgen, een boete-process via de SIDN duurt minstens 3 dagen + wachtdag (+ het weekend) etc. ONEERLIJK ? -------------------- Na een paar keer bellen en erop aandringen dat ik toch echt een juiste verklaring wens zegt men dat: .."??n van hun grotere klanten de verhuizing per fax (en dus ondertekend) bij TransIP heeft ingediend. Het ligt dus niet aan hun sinds kort geintroduceerde Automatische registratiesysteem." Men zegt erbij dat .."hun klant van mening was dat hij het domein al jaren in bezit had en nu maar is wou gaan verhuizen".. ONZIN: Sinds 7 april 2000 (ruim 6 jaar!) is het domein al eigendom van mij (Gigaweb) en daarvoor heeft NOOIT iemand het domein geregistreerd. Bovendien vindt ik het vreemd dat (wanneer het een ingestuurde fax is die is ondertekend!) ik om 17:15 een mailtje krijg terwijl handmatige verhuizing ook handmatig verhuist moeten worden, dat zou dan dus (ver) voor 17:00uur zijn op die 5 december. Het blijft dus op z'n minst een raar verhaal.

Reactie Transip BV: Geachte heer Roelsma, Het bedroeft ons te moeten waarnemen dat u ondanks ons direct ingrijpen buiten kantooruren, op een feestdag nota bene, het toch nodig vindt het publiekelijk te moeten maken dat u als SIDN deelnemer niet op de hoogte bent van de procedures van de SIDN. Zoals u behoort te weten kan bij de SIDN iedereen een verhuizing aanvragen, door het invullen van een verhuis-formulier. Deze ernstige tekortkoming hebben wij reeds vele malen kenbaar proberen te maken aan de SIDN, helaas zonder resultaat. Ook na het publiekelijk maken van deze kwestie, te weten in de Volkskrant op 4 april j.l. heeft de SIDN geen actie ondernomen. Zelfs het stellen van kamervragen heeft geen invloed op hen gehad. Het is uitsluitend aan ons handelen te danken, binnen 14 minuten nadat u een email heeft gestuurd, dat u niet te kampen gehad heeft met downtime. Ik ken persoonlijk weinig andere providers die op 5 december binnen 14 minuten met een volwaardige oplossing komen. Voor wat betreft de kritiek over de SIDN geven wij u helemaal gelijk. Maar wellicht zou het in dat geval beter zijn die kritiek aan de SIDN kenbaar te maken, in plaats van het uiten van uw terechte frustraties op de verkeerde plaats. Als u verdere uitleg wenst over de SIDN procedures, zoals bijvoorbeeld ons advies van terugverhuizing, zullen wij u als mede-registrar hierin met alle liefde bijscholen. Met vriendelijke groet, Daryl Mackinnen Transip BV Deze reactie is van TransIP

zondag 23 april 2006
Roel Broersma
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb hier alleen mijn domeinnamen naartoe verhuisd. Het viel mij meteen op dat ze hun zaken goed voor elkaar hebben. Jammer alleen was, dat toen ik een probleempje had met het instellen van de juiste dns server (hij was goed maar werd niet geaccepteerd), dat ze als antwoordmailtje terugstuurde dat ze geen dns vragen ondersteunen... Beetje jammer, uiteindelijk opgelost zonder hun medewerken... Verder ziet alles er wel perfect uit! Zeer uitgebreide domeinnaam administratie! En de digitale handtekening is ook perfect! Ik heb een eigen virtuele dedicated server, daar draaien mijn site nu op... ideaal!
maandag 10 april 2006
Jeroen Kuijpers
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Absoluut de beste hostingprovider. Alles m.b.t de bestelling,afhandeling e.d. gaat elektronisch. Je bent binnen 10 minuten online! Support is fantastisch, zelfs een keertje antwoord gekregen op een vraag op zaterdagavond 21:30..(vraag was gesteld om 21:00) Die gasten weten echt wat ze doen. Kiezen voor welke andere provider dan ook is weggegooid geld! mvg Webmaster Secretariaat Online http://www.secretariaatonline.com Thuis in secretariaatswerk!
dinsdag 24 januari 2006
webmaster secretariaatonline.com
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Transip beheert voor mij aantal domeinnamen en DNS, en dat gaat altijd bijzonder soepel. Het geautomatiseerde systeem is opgewassen tegen allerlei onverwachte situaties, en de dingen die niet automatisch geregeld kunnen worden, worden erg snel en soepel via e-mail geregeld. En ze zijn nog goedkoop ook.
zaterdag 14 januari 2006
Jonathan
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Snelle service, veel geautomatiseerd, en een keurige colo ruimte. Ik hoop nog lang van dit servicenivo gebruik te kunnen maken.
dinsdag 10 januari 2006
Remco Mels
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Perfecte service, altijd zeer snel antwoord (ook 's avonds!). Verder vind ik het erg handig dat alles elektronisch gaat (d.m.v. elektronische handtekening). De bediening van de services gaat verder met een handig controlepaneel. Ik heb echt niets te klagen!
vrijdag 14 oktober 2005
M. ten Voorde
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb al veel ervaring met hostingbedrijven, maar TransIp spant de kroon. Het is gewoon ongelooflijk, maar hun diensten verlopen volledig automatisch en realtime! Je hoeft niets meer uit te printen, zelfs je handtekening voor formulieren onderteken je digitaal (met je muis!). Als je wilt kun je binnen een paar minuten je eigen domein registreren. Dit wordt meteen actief en je kunt het direct beheren. Ongelooflijk.... (dit alles voor een .net domein, ik weet niet hoe het zit met .nl domeinen) Ook heb je duidelijk online toezicht in je facturen en instellingen.
woensdag 5 oktober 2005
Robin
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Zit alweer geruime tijd bij TransIP, het is goedkoop voor de rest (support etc.) wel redelijk. Normale support en ze nemen de telefoon sneller op dan de belastingdienst.
zondag 25 september 2005
Jay
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Inmiddels zit ik een aantal maanden bij Transip. Over alles van Transip ben ik extreem tevreden. Goede, snelle en nette support. Transip doet niet moeilijk over kleine veranderingen en rekent niets daarvoor. Verder kun je ook zelf het eea aanpassen met behulp van een controlepaneel. Verder is Transip natuurlijk bijzonder voordelig qua prijs.
maandag 12 september 2005
Adriaan Schuitmaker
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
alleen maar lof over deze provider. Heb er nu 20 domeinen staan en allemaal binnen 15 minuten geregistreerd. Ook, zoals vele anderen hier aan geven is de support geniaal. Je zou denken dat ze daar nooit slapen. zelfs om 23:30 krijg je nog antwoord binnen 5 minuten. Ik kan ondertussen heel wat andere bedrijfen bedenken waar dat niet zo is. Ook de prijs is gewoon super. en dan nog wat je krijgt: Je kunt alles zelf beheren. Het is gewoon super!
maandag 27 juni 2005
Sander
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik was tot een maandje terug zeer te spreken over TransIP, ik kon iig geen minpunten ontdekken totdat....... bleek dat ze plotseling besloten E-mail met bijlage's die bijv de extensie "com,exe, pif, bat en nog een paar, domweg niet doorlieten, ook al was alles virusvrij. Zelfs verpakt in een .zip ging alles de prullenbak in, ik mistte op die manier heel wat mail. Dat er gescand wordt op virussen e.d. juich ik natuurlijk toe, maar om botweg virusvrije E-mail te weigeren gaat mij te ver. Ik heb dus ook per direkt opgezegd en een andere hostingprovider genomen.
woensdag 22 juni 2005
Henk
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Dit bedrijf, is een voorbeeld voor alle hosters in Nederland. SUPERsnelle realtime domeinregistratie. Support die absoluut nooit slaapt, en echt SUPERsnelle servers. DNS management gratis is ook fantastisch! Kortom: Hier zul je never nooit spijt van krijgen, echt meer dan super, en dan vooral de snelheid van de support!
donderdag 19 mei 2005
Roel van de Konijnenburg
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.
Richtlijnen reviews op webhosters.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met TransIP? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Direct naar:

Webhosting

Core

€ 1,00 /maand
  • Opslag: 20 GB
  • Dataverkeer: 1 GB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

De eerste 6 maanden voor maar € 1,- p/m!

Pro

€ 1,00 /maand
  • Opslag: 100 GB
  • Dataverkeer: 1 GB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

De eerste 6 maanden voor maar € 1,- p/m!

Max

€ 1,00 /maand
  • Opslag: 250 GB
  • Dataverkeer: 1 GB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

De eerste 6 maanden voor maar € 1,- p/m!

WordPress Hosting Core

€ 2,99 /maand
  • Opslag: 20 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Nee
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

De eerste 6 maanden voor maar € 2,99 p/m!

Domeinnaam

.nl domein

€ 0,49 /jaar
  • Website redirect: Nee
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Nee
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Nee

Het eerste jaar voor maar € 0,49!