Versio

4,2 / 5 2.301 ervaringen Bekijk Deel jouw ervaring

Actie!

Registreer jouw .nl domeinnaam het eerste jaar voor maar €0,99!

Bedrijfsgegevens

  • 15 Werknemers
  • KvK-nummer: 53309979
Website screenshot Versio

Overall score

4,2 / 5 2.301 ervaringen

Totaal (2.301)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Laatste 12 maanden (80)

  • Algemeen
  • Prijs/kwaliteitverhouding
  • Kwaliteit hosting
  • Klantenservice

Ervaringen 2301 op 231 pagina's

bezopen prijssteigingen
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
starterpakket sinds 2011 Tien jaar geleden was dit de beste aanbieder die ik vinden kon. (Let dus op bij andere reviews wanneer die zijn geschreven!). Inmiddels zijn ze veel slechter geworden. * er was een zeer comfortabele installatieprocedure voor allerlei websoftware (installatron, als ik me de naam wel herinner). Na een aantal jaar verdween de ondersteuning daarvoor ineens. * de reguliere prijs voor webhosting is sinds mijn laatste factuur met een factor TIEN (echt waar!) gestegen van 7 euro per jaar naar 70 euro per jaar * De login-procedure op hun eigen website*) is verniewd... en werkt niet meer. De helpdesk en storingslijn zijn - je raadt het al, alleen na inloggen op hun website bereikbaar. * op mails wordt niet tijdig gereageerd. *) voor wie hier ook tegenaanloopt: probeer www2.versio.nl
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste W. Goed dat je ontdekt hebt dat onze oude website nog werkt. Vooral voor .nu domeinnamen handig om te weten. Versio is inderdaad volop in ontwikkeling. En prijzen stijgen soms en ik begrijp dat dit niet altijd leuk is. Daarentegen verandert de dienstverlening ook telkens.Om het beheren van jouw website en/of e-mail zo makkelijk mogelijk te maken bieden we onze diensten vanaf nu aan in één pakket. Daarnaast krijg je met een hostingpakket exclusief toegang tot onze Versio Academy. Hierbij krijg je toegang tot private webinars en heb je 6x per jaar de mogelijkheid om je vragen te stellen aan een developer tijdens een Q&A. Lars Versio Support
zondag 18 april 2021
W de W
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 4 Niet nuttig 0
Super slechte klantenservice
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
De klantenservice is echt niet van deze tijd. Heb je een vraag, krijg je of geen antwoord of duurt het dagen voor je een antwoord krijgt. Service is allerbelabberdst. je krijgt ofwel het verkeerde antwoord waar je niets mee kan en dan duurt het weer eeuwig voordat je weer antwoord hebt. Als je een vraag wil stellen, kan dat in 9 van de 10 gevallen niet eens, omdat je de melding krijgt "kan niet versturen" Er zijn hosting bedrijven die en goedkoper zijn en die een adequate klantenservice hebben. Ik ben het zat. ben jaren klant geweest, maar stap nu over met mijn sites en domeinen ondanks het vele werk wat je daarbij hebt
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Ton, Wat jammer dat je bij ons vertrekt. Wij hebben dit persoonlijk besproken en ik wens je veel succes bij een andere hoster. Wij zullen jouw kritiek zeker gebruiken in het verbeteren van onze service. Hartelijk groeten, Lars Versio Support
dinsdag 13 april 2021
Ton Loomans
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 4 Niet nuttig 0
Griezelige club met hele nare praktijken
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Klant volgens versio sinds 3 jaar. Echter heb ik dit na 1 jaar al opgezegd maar toch komt er rekening na rekening terwijl ik alle producten heb uitgezet en nadrukkelijk heb gevraagd om mijn gegevens te verwijderen. Hier wordt geen gehoor aan gegeven en er wordt gewoon rotzooi rondgestuurd. PAS OM MET DEZE CLUB!
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Merijn, Gelukkig hebben wij inmiddels al even telefonisch contact gehad en zijn wij tot een oplossing gekomen. Jammer dat er door misverstand en deze review pas goed is gekeken naar deze situatie. Excuses hiervoor. Gelukkig heb je ontdekt dat wij een bedrijf zijn met echte mensen en dat wij graag samen naar een oplossing kijken met jou. Hopelijk ben je tevreden met het contact vanmorgen. Hartelijk dank dat je contact hebt opgenomen hierover. Lars Godijn Versio Support
donderdag 1 april 2021
Merijn
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Weer een stuk duurder
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Met de komst van de nieuwe webhost pakketten zijn de prijzen met 100% gestegen, belachelijk. Ik betaalde eerst 7.99 per maand voor Groot NL pakket, en is nu gestegen naar 14.99(!) per maand. Tijd om de boel te verhuizen naar een andere provider. Jammer is het wel, ben namelijk al sinds zeker 2010 klant. Versio was ooit een prijsvechter, helaas is daar maar weinig van overgebleven de afgelopen paar jaar.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Pascal, Het klopt dat Versio een prijsvechter was. Maar Versio is meer dan alleen een prijs. We zijn ons continu verder aan het ontwikkelen om de beste en nieuwste producten te kunnen blijven aanbieden. Daarnaast krijg je met een hostingpakket exclusief toegang tot onze Versio Academy. Hierbij krijg je toegang tot private webinars en heb je 6x per jaar de mogelijkheid om je vragen te stellen aan een developer of online marketing professional tijdens een Q&A. Hopelijk merk je ook aan de service dat het bij Versio steeds beter gaat. Wij doen er alles aan om iedereen klantvriendelijk, snel en professioneel te ondersteunen. Lars Godijn Versio Support
vrijdag 26 maart 2021
Pascal Broekhoven
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 3 Niet nuttig 0
Uitverkocht.
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik ben in 2012 begonnen met hosting bij Versio, later uitgebreid met Resellerhosting, na 3 a 4 jaar vond ik ze te duur en te traag worden voornamelijk de shared hosting/ resellerhosting. Vervolgens met die pakketten overgestapt naar een andere Partij. Uiteindelijk voor een project een VPS nodig gehad, de eerste die ik bestelde beviel PRIMA! Later 2e vps aangeschaft beviel in het begin ook prima (was ook voor een test projectje). Toen ik die 2e VPS wou herinstalleren van Debian naar CentOS om mijn sharedhosting pakketten om te zetten naar de VPS ging het in het begin al enigszins mis met de installatie. Maar dat was nog te overzien. Vervolgens DirectAdmin er bij aangeschaft werkte ook prima. Maar toen kwam het, ik ging upgraden want ik had meer schijfruimte nodig. Helaas wel betaald en CPU en RAM erbij maar geen Schijfruimte. Vervolgens krijg je van de klantenservice te horen dat je die zelf moet toekennen. Blijkt na 2 dagen google en linux de systeembeheerder een Memo te hebben geplaatst dat het VPS platform waar mijn VPS op stond VOL was. Vervolgens na bijna een maand heen en weer met de klantenservice. Krijg je het voorstel: Neem een nieuwe VPS migreer je data, en zeg de oude op. Dan krijg je de nieuwe gecrediteerd. Klinkt redelijk ook al zadelen ze mij weer met het werk op. Koop je een nieuwe zit je inmiddels 13 uur te wachten tot de VPS geinstalleerd en opgeleverd wordt..... En lees je op het forum dat je niet de enige bent! Het lijkt er op dat de VPS uitverkocht zijn bij Versio.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Martin, De vraag naar "VPS-en" is groot op dit moment. Heel vervelend dat je daar last van gehad hebt. Zou je naar aanleiding hiervan nog even contact willen opnemen? Dan kunnen wij dit even bespreken en kijken of wij toch een oplossing hebben. Lars Godijn Versio Support
dinsdag 9 maart 2021
Martin
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
9 jaar met veel plezier klant, totdat..
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik ben 9 jaar met veel plezier klant geweest bij Versio. Hun kracht was altijd: goed, goedkoop én professioneel. Van het goedkoop is weinig over, en de professionaliteit begint ook te tanen. In 2019 werd de prijs van mijn instap webhosting accountje ineens verdriedubbeld (!). Ok denk je dan, webhosting voor €1 per maand, dat kan ook niet uit. Vooruit dan maar. Maar tot mijn stomme verbazing werd hetzelfde pakket dit jaar nogmaals in prijs verdubbeld. Dat komt dus neer op een prijsverhoging van 640% in twee jaar tijd. Navraag leverde een vaag verhaal op over veranderende klantwensen en dat de beveiliging en support verbeterd zouden zijn. Mooi niet. De livechat van vroeger is al tijden offline en voor telefonische support betaal je tegenwoordig per domein / account maandelijks bij. Sorry Versio, mij zijn jullie kwijt.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Jasper, Wat vervelend dat je dit zo voelt. Natuurlijk is het nooit leuk om meer te betalen. Je krijgt er ook wat voor terug. Onze telefonische support kun je echt gebruiken over meerdere accounts. Je mag echt vragen stellen over een ander account mits dat ook op jouw naam staat. Nog steeds is Versio een concurrerende partij die naast een scherpe prijs zich volop ontwikkelt als een "kwaliteitshoster". Mocht je bij de nieuwe partij niet vinden wat je zoekt, neem dan gerust contact met ons op. Lars Godijn Versio Support
vrijdag 5 maart 2021
Jasper
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 1
wat slecht de laatste tijd!!
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Al jaren host ik ruim 40 websites bij versio. Mijn uiterste best gedaan (en allerlei tools gekocht) om hoog in de pageranking te komen door websites en webshops snel te maken met laden. De laatste maanden van een groene 94 naar een rode 48. Duurt ruim 1,4 sec. voordat de eerste byte wordt geladen, wat slecht! Test gedaan met simpele WP site met 3 (geoptimaliseerde) afbeeldingen en wat tekst, duurt bijna 5 sec. voor de gehele pagina is geladen, wat een drama... Problemen met mail, "illegal bom headers" bij versturen. Versio geeft aan dan maar niet beveiligde mail (ssl) te gebruiken. (ja vast) Jaren lang klanten en vrienden geadviseerd om naar Versio te gaan, dat is natuurlijk afgelopen. Prijzen zijn extreem verhoogd en de algemene kwaliteit gaat er alleen maar op achteruit. Vandaag maar eens op zoek naar een fatsoenlijke webhoster / vps.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste ?, Wat vervelend dat jouw websites blijkbaar niet optimaal werken. Ik zou het probleem met TTFB graag voor je willen bekijken. Betreft het een VPS oplossing die door Versio onderhouden wordt? Wat betreft de Illegal BOM melding. Dat heeft met een probleem met Apple te maken waardoor er via SSL geen reply op een mail gegeven kan worden. Helaas kan Versio dat niet oplossen. Dat zouden wij graag doen. Lars Godijn Versio Support
zondag 21 februari 2021
al jaren klant
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 4 Niet nuttig 0
Van Webhosting Naar VPS ....
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Ik heb een aantal websites bezocht om na te gaan welke ervaringen zoal met de helpdesk van Versio zijn. Het is inderdaad zo dat het bedrijf GEEN live chat gebruikt. Versio mag dan haar redenen hebben om geen live chat aan te bieden, ze loopt hiermee wel het risico dat bestaande klanten weglopen. Mijn ervaring met de helpdesk is NIET zoals je dat op de chat vermeld ziet staan "with a few hours". Natuurlijk, ik ben niet de enige klant bij Versio. Maar toch is mij iets opgevallen: Twee weken geleden ben ik na veel wikken en wegen van shared hosting naar VPS gegaan. Ik heb 1 week moeten wachten voordat de migratie van alle websites zou starten (Ik heb een SLA contract dat incl. het overzetten is.) Ik ben namelijk onderzoeker, geen techneut. Midden vorige week is Versio met de migratie begonnen en zou hoogstens een dag beslag nemen. Gedurende die week had ik steeds contact met een en dezelfde medewerker. Dat is op zich heel prettig omdat je niet steeds jouw verhaal hoeft te herhalen. Maar, wat is mijn indruk nu? Ik heb vorge week een aantal berichten gestuurd die de medewerker niet beantwoorde omdat hij op de chat op afwezig stond.. Er is 1 keer door een andere collega op 1 bericht gereageerd, niet op de andere berichten die ik stuurde.. Mijn indruk is nu de collegas van die bewuste medewerker niet reageren vanwege een mogelijke gedachte -- dat is de indruk die de helpdesk overbrengt-- dat die klant heeft veel contact met hem, dus laten we de hele zaak ook over aan hem. Maar, die bewuste medewerker stond zelfs een aantal dagen achtereen als afwezig. Dus, dagen achtereen dat ik moet wachten op antwoord, en dus dagen achtereen dat ik geen gebruik van de dienst kan maken terwijl je wel blijft betalen. Ik ben nu in de derde week van het migratie proces, De websites zijn wel online, NIET via VPS maar nog steeds via de webhosting die ik daardoor niet kan opzeggen. Hoe weet ik dat? Er is een map die je ook in webhosting gebruikt, genaamd "public_html". Het is de map waarin alles van en over jouw website is opslagen. VPS kent deze map ook en zou op eenzelfde root aangemaakt moeten worden zoals dat automatisch in webhosting gebeurd. En hier ligt nou de oorzaak waarom ik nog altijd niet websites kan werken: de map is er niet meegemigreerd. van mijn webhostingpakket naar VPS. Alleen een backup is gemigreerd maar die kan je niet gebruiken omdat er geen public_html map is. Vandaag (17 Februari, 2021) is er een nieuwe domeinnaam aangeschaft, maar om iets "uit te vogelen" Ik wilde weten waarom die enige reactie, zoals eerder vermeldt,beschreef dat de public_html map niet in de directory van de hoofgebruiker gezocht moet worden, maar in de map 'domains' via de directory van de hoofdgebruiker. Ik activeerde de vandaag gekochte domeinnaam en registreerde deze naam op de hoofdgebruiker's account als nieuwe gebruiker. Wat gebeurt er? Bij het openen van de account voor de nieuwe gebruiker trof ik de public_html map precies daar waar zoals die ook op webhostingpakket is te vinden, namelijk in de directory. Ik ben op nog meer problemen gestoten zoals de beveiliging die niet werkt. Maar ik wil het hierbij laten. Ik ga anders teveel van je tijd opeisen. Kernpiunt blijft de helpdesk en de manier waarop men heeft gekozen om met de klanten te communiceren. Als bereikbaarheid van de helpdesk een prioriteit voor je is, dan zul je naar een provider moeten zoeken die live chat aanbiedt. Die zijn er genoeg. Als je voor Versio kiest vergeet dan niet te beseffen dat binnen "a few hours" niet altijd opgaat, zeker als je geen techneut bent. Erger nog, te oud bent om dat nog te worden.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Ruud, In ons systeem zie ik dat er nog veel contact is geweest tussen jou en mijn collega's. Hopelijk verloopt deze communicatie naar wens. Mocht je vragen hebben. Dan zal het contact sneller verlopen dan dat het de laatste weken is. Het is namelijk erg druk. Vandaar dat de responsetijd langer is dan klanten van ons gewend zijn. Excuses hiervoor. Lars Godijn Versio Support
woensdag 17 februari 2021
Ruud Wedding
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 1 Niet nuttig 0
Zonder twijfel de allerslechtse webhost van Nederland
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Torenhoge rekeningen die totaal niet in verhouding staan met de daadwerkelijk gemaakte kosten. Niet te bereiken. Echt een verschrikkelijk bedrijf om zaken mee te doen. je wordt he-le-maal uitgekleed. Doe het niet! Ga NOOOIT in zee met Versio. Bespaar jezelf heel veel hoofdpijn en ga naar een bedrijf als SoHosted oid.
woensdag 17 februari 2021
de zwart
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 2 Niet nuttig 0
prima support
Prijs/kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice
Helaas was er een systeemfout waardoor er teveel werd berekend. Viso erkende snel de fout en heeft zelfs het verleden hersteld en gecrediteerd.
  • Reactie hierop van: Versio
    Beste Rob, Nogmaals excuses dat er iets niet goed is gegaan. Gelukkig hebben wij dit naar tevredenheid kunnen herstellen. Hartelijk dank dat je dit wilt delen met deze mooie review! Lars Godijn Versio Support
maandag 15 februari 2021
Rob
Was deze beoordeling nuttig? Nuttig 0 Niet nuttig 0

Richtlijnen

Wij zien graag dat een Review:

  • 100% eerlijk is.
  • plus- en minpunten bevat.
  • details bevat.

Een Review wordt afgekeurd wanneer deze:

  • grove/kwetsende taal bevat.
  • links bevat.
  • onjuist is.
  • persoonsgegevens of andere gevoelige informatie bevat.

Deel jouw ervaring

Heb jij ervaring met Versio? Deel die dan op deze pagina.

Prijs/Kwaliteitverhouding
Kwaliteit
Klantenservice

Door op Reactie Plaatsen te klikken ga je akkoord met de richtlijnen en het privacybeleid van Webhosters.nl

Direct naar:

Webhosting

Brons NL

€ 2,50 /maand
  • Opslag: 5 GB
  • Dataverkeer: 1 TB
  • SSD: Ja
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Nee
  • SSL: Ja

 

Domeinnaam

.nl

€ 9,99 /jaar
  • Website redirect: Ja
  • DNS Beheer: Ja
  • DNSSEC: Ja
  • Telefoon: Nee
  • Verhuisdienst: Ja (gratis)
  • Whois Privacy: Ja