Goede telefonische klantenservice bieden aan duizenden klanten is niet makkelijk en vooral niet goedkoop. Een groot deel van de hosting bedrijven kiest er dan ook bewust voor om niet telefonisch bereikbaar te zijn. Alle support wordt via online ticket systemen en email afgehandeld. Dit kan vaak goed en ook snel werken maar er zijn redenen om te kiezen voor een bedrijf dat wel telefonisch bereikbaar is.

Voorkom heen én weer mailen

Een support vraag die via je de mail beantwoord wordt geeft niet altijd direct het 100% volledige antwoord. Wellicht moet je nog één of meerdere keren heen en weer berichten sturen. Dit kan vervelend zijn omdat je zelf inmiddels alweer weg bent of iets anders moet doen en zo pas een dag later weer verder kan. Ook kan een antwoord vaak weer een andere vraag oproepen.  Telefonisch kun je hier in één gesprek van een paar minuten gelijk doorvragen en meerdere vragen stellen totdat je het probleem volledig hebt opgelost.

Bespreek ingewikkelde problemen

Niet elk probleem is een simpele ja/nee vraag. Des te ingewikkelder het probleem is des te belangrijker het is om met iemand te overleggen die er verstand van heeft. Per ticket kun je het gevoel krijgen dat ze je ‘vraag’ wel willen afronden zonder je 100% te begrijpen.

Samen naar een situatie kijken

Wanneer een probleem zich soms voordoet is het fijn om dit telefonisch uit te leggen en te laten zien op dat moment zelf. Wellicht kan de klantenservice gelijk in de server kijken op het moment dat jij ziet wat er fout gaat.

Het geeft een geruststellend gevoel

Stel dat je website offline is en je maakt je flinke zorgen over je omzet en wanneer het weer goed komt. Dan is het geruststellend om een medewerker van je hosting bedrijf telefonisch te spreken en je zorgen te uiten. Zij kunnen vervolgens aangeven hier reeds van op de hoogte te zijn en er al met 5 man aan te werken. Wellicht stelt dit je meer gerust dan een ticket indienen en een automatisch antwoord krijgen dat je binnen 24 uur een reactie zult ontvangen.

Ja, ook klantenservice via tickets en mail kan erg goed zijn en de kwaliteit is vaak meer afhankelijk van de medewerkers dan van het middel zelf. Toch zijn er goede redenen om als klant af en toe de voorkeur te geven aan telefonisch contact. Het is goed om als klant vooraf goed na te denken wat je prettig vindt.